نشریۀ پیشتاز (Vanguard)، ارگان «حزب کمونیست استرالیا (مارکسیست-لنینیست)»

۸ اکتبر ۲۰۲۳

 

پس از سال‌ها ظلم و ستم به دست مقامات اسرائیلی، مردم فلسطین در نوار غزه مقاومتی هماهنگ را به راه انداخته‌اند.

هزاران حملۀ موشکی شهرهای جنوبی اسرائیل را مورد اصابت قرار داده، حصاری که فلسطینیان را در غزه زندانی کرده بود با بولدوزر تخریب شده و مبارزان فلسطینی به طرق مختلف وارد اراضی اشغالی فلسطین در جنوب اسرائیل شده‌اند، تجهیزات نظامی اسرائیل را تصرف کرده، شهرها را در اختیار گرفته و با نظامیان اسرائیلی درگیر شده‌اند.

«حماس» به عنوان سازمان اصلی متهم شده است که شهروندان اسرائیلی را برای قتل و گروگان گرفتن هدف قرار داده است. «حماس» سازمانی مارکسیست-لنینیستی نیست و روش‌های مبارزۀ آن، تا آنجا که متوجه غیرنظامیان است، اشتباه است. تروریسم ناشی از عدم درک این امر است که این توده‌ها هستند که تاریخ را می‌سازند. اما تمرکز بر انتقاد از حماس به عنوان تروریست، انحراف از واقعیت تروریسم ستمگر رژیم صهیونیستی است.

ما در کنار فلسطین ایستاده‌ایم و از حق و وظیفۀ مقدس مقاومت در برابر ظلم دفاع می‌کنیم.

عروسک‌های دستکشی، صدای ارباب آمریکایی خود را بازتاب می‌دهند

علیرغم حمایت فزاینده از حقوق فلسطینیان در استرالیا، حمایتی که به صفوف حزب حاکم کارگر نیز رسیده است، گروه سه‌گانۀ آنتونی آلبانیزی-پنی وانگ-ریچارد مارلز* از روی نُت‌های ایالات متحده مشغول ترانه‌خوانی هستند و “حملات بی‌دلیل سازمان ستیزه‌جوی حماس” را محکوم کرده و آن را “نفرت‌انگیز” توصیف کرده‌اند. آن‌ها به عنوان پژواک صدای «بایدن»، از “حق اسرائیل برای دفاع از خود” حمایت کرده‌اند.

این احساسات شرم‌آور هستند.

شهروندان فلسطینی، از جمله کودکان و سالمندان، هر روز توسط مقامات اسرائیل مورد وحشیگری و قتل قرار می‌گیرند. سربازان اسرائیلی به کرانۀ باختری یورش برده‌اند تا مردم را در خانه‌هایشان بکشند، و این خانه‌ها را به ساکنینی واگذار کنند که مفهوم نازیستی “لبنسراوم” (lebensraum) یا حق نازی‌ها برای تصاحب سرزمین دیگران به عنوان «فضای زندگی» خودشان را پذیرفته‌اند.

شهروندان فلسطینی، از جمله کودکان و افراد مسن، در سال ۲۰۱۸ در غزه برای نشان دادن وضعیت اسفناک خود به جهانیان، «راهپیمایی بزرگ صلح‌آمیز بازگشت» را ترتیب دادند. آن‌ها روز به روز، بدون در دست داشتن سلاح، به سمت حصارهای نظامی اسرائیل در اطراف غزه می‌رفتند. اسرائیل به ۸۰۰۰ نفر با گلولۀ جنگی شلیک کرد، ۲۲۰ فلسطینی را کشت و ۳۶۱۴۳ نفر را زخمی کرد.

شهروندان فلسطینی از جمله کودکان و افراد مسن به‌طور یک‌سان مورد بمباران نیروهای مسلح اسرائیل قرار گرفته‌اند که منجر به کشته شدن هزاران نفر و ویرانی کل مناطق باریکه‌زمینی در ابعاد ۳۰×۱۰ کیلومتر شده است که بیش از ۲ میلیون فلسطینی توسط ارتش اسرائیل در آن محبوس شده‌اند.

اکنون نتانیاهوی فاشیست به این مردم زندانی دستور می‌دهد که آنجا را “ترک” کنند، چرا که او به آن‌ها قول می‌دهد که مناطقی را که در دست حماس است به ویرانه تبدیل کند. مصری‌ها «اهرام» ساختند، چینی‌ها «دیوار بزرگ» را ساختند، اما تمدن آمریکا و صهیونیسم اسرائیل خانه‌های مردم را به آوار تبدیل می‌کند.

نتانیاهو قبلاً برق غزه را قطع کرده است. قطع برق ۲.۲ میلیون نفر باعث مرگ کودکان می‌شود. راه دیگری برای نگاه کردن به چنین اقداماتی وجود ندارد و این واقعیت که اسرائیل حتی قدرت انجام این کار را دارد، ستم روزانه به فلسطینیان در غزه را برجسته می‌کند.

حمایت منطقه‌ای از فلسطین

بر خلاف گروه سه‌گانۀ خائن، افکار عمومی در سراسر خاورمیانه با مقاومت فلسطین است.

«حزب کمونیست اسرائیل» (CPI) و «جبهۀ دموکراتیک برای صلح و برابری» (هَدَش) در همان روز اقدامات حماس، شنبه ۶ اکتبر، در بیانیه‌ای سیاست اشغالگرانۀ جنایتکارانۀ دولت راست افراطی نتانیاهو را مقصر دانستند و بر خطرات بزرگی که این سیاست‌ها برای صلح در منطقه ایجاد می‌کند تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: “جنایات دولت دست راستی فاشیست برای تداوم اشغالگری در حال منجر شدن به یک جنگ منطقه‌ای است که باید متوقف شود. حتی در چنین روزهای سختی – ما محکومیت هر گونه آسیب به غیرنظامیان بی‌گناه را بی‌قیدوشرط تکرار می‌کنیم و خواستار کنار گذاشته شدن آن‌ها از این خونریزی‌ها هستیم. ما به همۀ خانواده‌های قربانیان اشغالگری اعم از عرب و یهودی تسلیت می‌گوییم.

«حزب کمونیست اسرائیل» (CPI) و «هَدَش» “مسئولیت کامل تشدید تنش وخامت‌بار و خطرناک در چند ساعت اخیر را، که هم‌اکنون نیز به قیمت جان بسیاری از شهروندان بی‌گناه تمام شده است، با دولت دست راستی فاشیست می‌دانند.”

“در پایان یک هفتۀ تکان‌دهنده که در آن شهرک‌نشینان در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی تحت نظارت دولت‌شان از جای خود در رفتند، مسجدالاقصی را مورد هتک حرمت قرار دادند و دست به قتل عام دیگری در حُواره زدند، ما صبح امروز با تشدید وخامت‌بار تنشی از خواب بیدار شدیم، که کل منطقه را در معرض خطر یک جنگ منطقه‌ای و هول‌ناک قرار داده – که دولت دست راستی از اولین روز خود به آن دامن زده است.”

«حزب کمونیست اسرائیل» به حزب همسایه‌اش لبنان پیوست. «حنا غریب»، دبیرکل «حزب کمونیست لبنان» روز شنبه به مقاومت فلسطین درود فرستاد. غریب در پستی در فیسبوک گفت: هزاران درود از طرف «حزب کمونیست لبنان» به تمامی مقاومت‌گران قهرمان فلسطین اشغالی که امروز حماسه‌ای جدید از قهرمانی را علیه رژیم صهیونیستی به رشتۀ تحریر درمی‌آورند.

وی در پایان گفت: “همۀ ما در کنار فلسطین و مردم آن که برای حق بازگشت و ایجاد دولت ملی خود در سراسر سرزمین ملی فلسطین به پایتختی اورشلیم دست به مقاومت می‌زنند، بوده‌ایم و می‌مانیم.”

«جبهۀ خلق برای آزادی فلسطین» که از مبارزان خود خواسته تا به حماس بپیوندند، اعلام کرد که “روز شنبه روزی است که در آن ماهیت کشمکش و عزت ملت عرب احیا خواهد شد.”

و حزب‌الله لبنان روز شنبه به خاطر این عملیات بزرگ قهرمانانه به مقاومت فلسطین تبریک گفت و نسبت به حمایت از آن‌ها اعلام تعهد کرد.

اسرائیل نژادپرست و قلمروگشا باید به انقیاد کشیده شود.

مانند هر موجود ارتجاعی، تا زمانی که تحت فشار قرار نگیرد، ساقط نخواهد شد. مقاومت قهرمانانۀ فلسطینیان رنج کشیده به بی‌ثباتی رژیم اسرائیل کمک خواهد کرد.

ما در کنار فلسطین ایستاده‌ایم!

 

یادداشت:

* آنتونی آلبانیزی، پنی وانگ و ریچارد مارلز سه سیاستمدار حزب کارگر استرالیا که به ترتیب نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه و معاون نخست‌وزیر استرالیا هستند.

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)