به دنبال فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرذهنگیان برای تظاهرات اعتراضی در روز سه شنبه، ده ها تشکل کارگری، فرهنگی، دانشجویی، دانش آموزی و حقوق بشری از این فراخوان حمایت کرده اند. تجمعات اعتراضی روز سه شنبه ساعت ده صبح در تهران در برابر مجلس و در شهرستان ها در برابر ادارات آموزش و پرورش برگزار می شود….

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران روز پنجشنبه ۱۱ اسفند با انتشار بیانیه ای از همه ی معلمان شاغل و بازنشسته خواسته است روز سه شنبه ۱۶ اسفند با تجمع در برابر مجلس و ادارات آموزش و پرورش برای اعتراض به ناامنی گسترده در مدارس، اجرای کامل طرح رتبه بندی، افزایش حقوق ها، آزادی همه معلمان زندانی، اعتراض به فروش فضاهای آموزشی، رفع محرومیت از تحصیل دانش آموزان بازداشتی… تجمع کنند.

فراخوان این شورا با استقبال گسترده ی نهادها و تشکل های کارگری، دانشجویی و فرهنگی همراه شده است.

اتحادیه ی آزاد کارگران ایران: در اعتراض به این جنایات عریان که منجر به مسمومیت صدها دختر دانش‌آموز در کشور شده است، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان فراخوانی را برای برگزاری تجمع اعتراضی در روز سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱ در سراسر کشور اعلام کرده است. اتحادیه آزاد کارگران ایران با حمایت قاطعانه از این فراخوان، اعلام می‌دارد که تنها راه مقابله با این جنایت ضد بشری، اعتراض متحدانه‌ی دانش‌آموزان، والدین و معلمان در سراسر کشور و حمایت و همراهی کارگران و دیگر بخش‌های مردم ایران با این اعتراضات است.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه: دختران و پسران این سرزمین تصمیم گرفته اند همراه و همصدا برای زندگی خود تصمیم بگیرند، آنها مصمم هستند باید نوع دیگری زیست و باور دارند که زندگی شایسته حق آنهاست، باور دارند که کسی نمی تواند برای تن و جان آنها تصمیم گیرنده باشد، باور دارند به خود رهایی از هر نوع ستم وتبعضی و استثماری. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ضمن محکوم کردن حمله شیمیایی به مدارس دخترانه، در اعتراض به این جنایت از فراخوان ۱۶ اسفند حمایت خود را اعلام می دارد.

شوراهای صنفی دانشجویان: شوراهای صنفی دانشجویان از دیرباز و همواره در کنار هم‌سرنوشتان خود در تشکل‌های صنفی معلمان ایستاده است و بدین وسیله کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور ضمن اعلام حمایت از فراخوان ۱۶ اسفند شورای هماهنگی معلمان، اعلام می‌دارد در مسیر روشن معلمانِ خود در مکتب‌خانه‌های خیابان ایستاده‌ایم.

دانشجویان متحد: در برابر حملات شیمیایی بنیادگرایان به مدارس دخترانه که بیش از یک قرن مبارزات زنان ایران برای حق تحصیل را نشانه رفته است؛ ابتکارات نهادهای مستقل مدنی برای مقابله با آن چراغ امیدی است که الهام‌بخش سایر کنش‌ها و مقاومت‌ها خواهد بود. «دانشجویان متحد» حمایت خود را از فراخوان تجمع ۱۶ اسفند شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران اعلام می‌کند.

خانه ی فرهنگیان ایران: به عنوان جمعی از معلمان جوان کشور و پیرو بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از دانش‌آموزان عزیزمان می‌خواهیم که در روز سه‌شنبه ۱۶اسفند همراه با اولیا و دوستان خود، شانه به شانه معلمان خود در مکان‌های ذیل جمع شویم و همراه یکدیگر نسبت به یک ترور سازمان یافته بیولوژیک فریاد دادخواهی سر دهیم.

کانون مدافعان حقوق بشر: در واکنش به ۳ ماه حملات بی شرمانه پی در پی به مدارس دخترانه و مسمومیت های سریالی هولناک دانش آموزان، معلمان دلسوز و شریف ایران فراخوان تجمع جهت دفاع از حریم آموزش و پرورش داده اند از تمام مردم دغدغه مند می خواهیم که با فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیآن همراه شوند.

ندای زنان ایران: ضمن پشتیبانی از فراخوان معلمان برای ۱۶ اسفند از فراخوان ۵۲ تشکل دانشجویان و زنان و جوانان انقلابی برای روزجهانی زن در ۱۷ اسفند نیز حمایت میکنیم و همه مردم آزادیخواه را به همبستگی سراسری در روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفند فرا میخوانیم.

تشکل دانش آموزان انقلابی – تهران: ما میخواهیم همبسته و سراسری روزهای سه‌شنبه ۱۶ اسفند همگام معلمان باشیم و چهارشنبه ۱۷ اسفند روز جهانی زن با فراخوان بزرگ ۵۲ تشکل برای پیشبرد اعتراضات از ساعت ۶ عصر در خیابانها و میادین اصلی شهرها اعتراضمان پیش ببریم و یکی از محورهای اعتراض ما در روز جهانی زن جنایت حمله شیمیایی حکومت اسلامی به دانش آموزان و دانشجویان است و بار دیگر اعلام کنیم حکومت بچه‌کش نابود باید گردد.

گروه اتحاد بازنشستگان: گروه اتحاد بازنشستگان از فراخوان تجمع اعتراضی که از سوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان صادر شده است حمایت می کند. این تجمع در روز سه شنبه، ساعت ۱۰ روبروی مجلس برگزار می شود. این فراخوان در اعتراض به بی اعتنایی حاکمیت نسبت به مطالبات معلمان و بازنشستگان، آزادی معلمان زندانی، اعتراض به فروش فضاهای آموزشی، تفریحی و ورزشی متعلق به آموزش و پرورش تحت عنوان مولد سازی، رفع ممنوعیت تحصیل دانش آموزان بازداشت شده در اعتراضات اخیر می باشد.

شورای بازنشستگان ایران: ما نیز در کنار سایر تشکل ها، حمایت همه جانبه ی خود را از فراخوانهای پیش رو از جمله فراخوان اعتراضی عمومی۱۳ اسفند و فراخوان تجمع اعتراضی ۱۶ اسفند شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، اعلام میداریم.

کانون صنفی فرهنگیان گیلان، انجمن صنفی معلمان فارس، انجمن فرهنگیان هرسین، فرهنگیان فرهیخته استان البرز، فرهنگیان فرهیخته استان فارس، تشکل دانش‌آموزان انقلابی بوشهر، و ده ها تشکل فرهنگی و دانش آموزی دیگر از این فراخوان حمایت کرده اند.

۱۶ اسفند

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)