تقاطع: یک روحانی اصول‌گرای حامی حکومت ایران با نگارش یادداشتی انتقادی، گفته است که روزگاری که در آن مردم ایران با «ایمان و آزادگی» و «چشم بستن بر وسوسه‌های دنیا»، فریاد “مرگ بر آمریکا ” سر می‌دادند گذشته است و «این روزها شرایط فرق می‌کند».

محمدرضا زائری‌ که برخی نوشته‌های او در وبسایت رهبر جمهوری اسلامی نیز بازتاب می‌یابد، در اینیادداشت که در شماره‌ی روز دوشنبه (۱۵ مهر-۷ اکتبر) روزنامه‌ی خراسان منتشر شده، نوشته است: «باید اعتراف کنیم که ما دیگر آن مردم نیستیم. فریاد را کسی می‌تواند بزند که گرفتار شکمش نباشد، فریاد را کسی می‌تواند بزند که دستش پاک باشد، فریاد را کسی می‌تواند بزند که پایش جایی گیر نباشد.»

او در ادامه، با انتقادی نسبتا شدید از شرایط حاکم بر جامعه ایران افزوده است: «فریاد قدرتمند مرگ بر آمریکا مال وقتی بود که مردم حاضر بودند به خاطر برادر فلان که همکارشان بود و خواهر بهمان که همسایه‌شان بود جان‌شان را بدهند نه حالا که همه‌مان مثل هم شده‌ایم و به خاطر سر سوزنی زیرآب برادر خونی‌مان را هم می‌زنیم.»

مدیرمسوول ماهنامه “خیمه”، با اشاره به فساد مالی و اداری در جمهوری اسلامی ادامه داده: «فریاد قدرتمند مرگ بر آمریکا مال وقتی بود که تیتر روزنامه‌های‌مان خبر شهادت رزمنده‌های‌مان باشد نه خبر اختلاس‌های میلیاردی و ناپدید شدن اسناد تحقیق سازمان تامین اجتماعی و گم شدن هدایای موزه ریاست جمهوری و ارقام عجیب و غریب‌تر از سوء‌استفاده‌های رنگارنگ.»

سردبیر اسبق روزنامه‌ی همشهری، مسأله کشور را مستقل از «دیپلماسی و سیاست این رییس جمهوری یا آن حزب سیاسی» خوانده و با تاکید بر این‌که از “نماینده مجلس” تا “رییس اداره‌” و از “تبلیغات انتخاباتی و کار سیاسی” تا “روابط اقتصادی و اجتماعی” همه عوض شده‌اند، خاطرنشان کرده که «هیچ‌کدام چیزی نیست که بشود با آن در مقابل آمریکا گردن کلفت کرد و فریاد زد».

محمدرضا زائری در پایان یادداشت خود با بیان این‌که «وقتی می‌شد مردانه فریاد زد که همه با یک اشاره رهبرشان جان می‌دادند نه حالا که از مظلومیت و تنهایی رهبر می‌نالند»، نوشته است: «با این اوضاع باید هم با آمریکا رفیق شد و بر سر میز مذاکره نشست… مساله خیلی به سیاست بین‌الملل ربطی ندارد، ماجرا خودمانی‌تر از این حرف‌هاست.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com