چند ماه اخیر، مثل سال‌های گذشته به عمل‌گرایی واقعی و نقد مشکلات نوع حکمرانی عاملان ج.ا پرداخته بودم و نقص بزرگ این حکومت یعنی عدم ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی و باندی و ایدئولوژیک، برای چندمین بار از دوستان خودپندار ج.ا یعنی طی همین دو دهه اخیر از شروع دور تشدید بحران روابط ج.ا با غرب به بهانه هسته‌ای، چینی‌ها هم مثل روسیه‌ای‌ها چندین رکب زدند، رکب آخرشان اشتباه راهبردی کردند چینی‌ها و بر ادعاهای کذب بر جزایر ایرانی سه‌گانه! این اقدام چین حتی بر فرض تقریبا بعید نابودی حکومت چ.ا همراه با ایران، عواقب بلند مدتی عیله تمامیت ارضی و موجودیت حکومت چین خواهد داشت، چرا که چینی‌ها یکی از مهترین خطوط قرمز یک حکومت عقلایی عبور کرد.
کاری اشتباهی کرد حکومت چین در سیاست خارجی‌اش بر خلاف حکومت عقلایی، یعنی مشارکت در تهدید تمامیت ارضی یک کشور کهن مانند ایران که عضو سازمان مللی هست که چین هم عضوش است و متعهد است که اقدام علیه تمامیت ارضی یکی اعضا نکند!، در آینده نزدیک گریبانش خواهد گرفت، همان بلایی که سر امثال شوروی و یوگسلاوی و… آمد.

البته من نمی‌دانم چقدر حاکمان چنین دچار جمود ایدئولوژیک هستند، اما اگر به اندازه حاکمان نابخرد ج.ا دچار دگم و جمود هستند و این اشتباه راهبردی‌شان اصلاح نکنند، عاقبت هولناکی احتمالا در آینده نزدیک برای کشور کهن چین رقم زده خواهد شد اگر این سیاست واقعی چین باشد(؟!)، از همین حالا می‌گویم دارند وارد به باتلاقی می‌شوند که شوروی، و اخیرا اوکراین وارد شد. این نوع اشتباهات عمدی و یا سهوی، تاکتیکی نیست، بلکه راهبردی است.

اما این سیلی حقیقت که برای چندمین بار بر صورت ج.ا نواخته شد توسط چین!، هم به اختمال زیاد حاکمان ج.ا بیدار نمی‌کند چرا بسیاری‌شان در اسارت مافیای و پرستش بت ایدئولوژیک گرفتارند. در آینده چه بسا نه چندان دور و شاید نزدیک، این مافیایی شما ها مثل عروسک خمیه شب‌بازی به باز یگرفته علیه منافع ملی و حقوق بشری، موقعی تاریخ انتقضایتان تمام شود، به اجانت و دشمنان وجودی ملت ایران خواهد فروخت. و شما به زباله‌دانی تاریخ خواهید رفت.

پیشنهاد پاسخ مناسب عملی ج.ا به سیاست عمل‌گرایی چین (اشتباه شاید سهوی و اما بسیار غلط شبهه تایید تهدید تمامیت ارضی ایران!)

 

درباره فرمانروایی مردمی (سکولار دمکراسی)؟، اسیرکُشی (امثال محسن شکاری)، نمونه‌ای دیگری بر نانظامی ج.ا؟!

برای روشن اندیشی درباره سری مطالب جنگ های اباطیلی بایگانی را مرور کنید

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/korooshbotshekane

نمونه دیگر نوشتارهای مشابه

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/botshekan

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)