جمعى از فعالان دانشجویى در ادوار پیشینِ دفتر تحکیم وحدت٬طىّ نامه‌اى به حسن روحانی٬ از وى خواسته اند تا براى یارى مردمى که اقتصاد و زندگى شان به گروگان گرفته شده تلاش کند. مردمى که به نوشته این بیانیه «زندگی شان در مقابل عظمت طلبی بی حاصل هسته ای حاکمیت و بی اعتمادی عمیق جامعه بین الملل به جمهوری اسلامی به گروگان گرفته شده است».

آنها نوشته‌اند: “ما از شما درخواست می کنیم که از فرصت به وجود آمده جهت آزاد گذاشتن جامعه، نهادهای مدنی و احزاب نهایت استفاده را ببرید. همان گونه که خودِ شما نیز وعده دادید، مردم انتظار آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی، اعم از کرد، ترک، عرب، بلوچ، اهل سنت، بهائیان، مسیحیان، دراویش و… را دارند. مردم انتظار دارند در زمان نه چندان طولانی رهبران جنبش سبزشان از حصر ظالمانه و غیرقانونی آزاد شوند. رفع حصر رهبران جنبش سبز و امکان فعالیت آزادانه آنها یک مطالبه عمومی است و می تواند بهترین نشانه از وجود عزمی جدی برای تغییر رویه های نادرست باشد. تردید نباید کرد که اعطای آزادی های اساسی به جامعه موجب تقویت موقعیت کشور در معادلات بین المللی نیزخواهد شد”.

نویسندگان این نامه٬ با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و تحریم‌های غرب علیه ایران به دلیل فعالیت‌های ایران در برنامه هسته‌ای٬ نوشته‌اند: ” یکی از مسائلی که در چند سال گذشته سایه آن بر سر ایران و مردمش سنگینی می کند و در وضعیت روزمره و معیشت مردم تاثیر بسزایی گذاشته تحریم های اقتصادی است. مردم ایران احساس می کنند زندگی شان در مقابل عظمت طلبی بی حاصل هسته ای حاکمیت و بی اعتمادی عمیق جامعه بین الملل به جمهوری اسلامی به گروگان گرفته شده است. در این میان این دولت ایران است که بایستی پاسخگوی نیاز مردم خود باشد و به خواسته ها و اولویت آن ها توجه کند. از نظر ما پافشاری بر غنی سازی اورانیوم تاکنون به جز هزینه های گزاف و کمرشکن دستاورد خاصی برای ملت ایران نداشته است. از شما که با شعار رفع تحریم های اقتصادی از طریق اعتمادسازی و برطرف کردن سوء ظن ها بر سر کار آمدید انتظار می رود به پشتوانه رای مردم و با برداشتن گام های عملی و معنادار مسیر رفع تحریم های اقتصادی را بگشایید”.

آن‌ها همچنین با مطرح کردن مطالبات خود و جنبش دانشجویی از روحانی٬ درپایان نامه خود خطاب به وی نوشته‌اند: “ما اگر چه به عنوان بخشی از نیروهای تحول خواه خواهان گذار به دموکراسی ملتزم به حقوق بشر در ایران بوده و با شما در نظر و خط مشی اختلاف داریم؛ اما تا زمانی که شما در مسیر احقاق حقوق ملت ایران قدم بردارید با شما همراه خواهیم بود. هر اندازه شما به مردم نزدیک شوید و آن ها را در اداره امور خود آزاد بگذارید، مردم بیشتر به شما اعتماد می کنند و با برنامه های دولت همراهی نشان خواهند داد. مردم به شما اعتماد کرده اند، اکنون نوبت شما است که اعتماد خود را به مردم نشان دهید”.

 احمد احمدیان٬ عضو سابق دفتر تحکیم وحدت٬ عباس حکیم‌زاده٬ دبیر سیاسی سابق دفترتحکیم٬ سحر رضازاده٬ عضو سابق دفتر تحکیم٬ نسیم سرابندی دبیر سابق کمیسیون زنان دفتر تحکیم٬ مهدی عربشاهی٬ دبیر سابق تشکیلات دفتر تحکیم٬ رضا قاضی نوری عضو سابق دفتر تحکیم٬ احمد مدادی عضو سابق شورای سیاستگذاری سازمان ادوار تحکیم وحدت و سجاد ویس مرادی عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر و دفترتحکیم وحدت از امضا کنندگان این نامه اند.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com