ایمیل “ولی وقیح” در تهران

Email: info_leader@leader.ir

or

contact@leader.ir

 

  • The Judiciary of the Islamic Republic of Iran – High Council of Human Rights
    info@humanrights-iran.ir

 

  • Permanent Mission of the Islamic Republic of Iran to the United Nations

    Email: iran@un.int

لطفا در اعتراض به دستگیری و زندانی شدن کنشگران, خواهشمند است که پیامهای حمایتی و معترضانهء خود را به آدرس های بالا ارسال نمیاید, سپاس.

دیروز سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه مصادف با ۸مارس، جمعی از فعالین حقوق زنان در اعتراض به قوانین ضد زن، زن‌کشی و تبعیض‌جنسیتی، تجمعی در پارک دانشجوی تهران (تئاتر شهر) برگزار کردند که با اعمال خشونت از سوی نیروهای امنیتی مواجه شد‌. در جریان حمله‌ی ماموران، امیرعباس آذرم‌وند همراه با ضرب و شتم بازداشت شد.
—————————————————–
سرکوب آموزگاران و کنشگران فرهنگی

خانم فرنگیس_نسیم‌پور، و آقایان علی_کروشات، #پیروز_نامی از فعالان صنفی استان خوزستان به خاطر دفاع از حقوق معلمان و دانش‌آموزان در روز ۱۷ اسفند محاکمه شدند .
شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن حمایت از این فعالان صنفی خواهان مختومه شدن پرونده آنان است.
معلمان #خوزستان در همراهی با سه عضو کانون صنفی معلمان خوزستان که در اهواز دادگاه داشتند در مقابل دادگاه ضد انقلاب اهواز تجمع کردند.

***********

اصغر امیرزادگان به دادسرای انقلاب شیراز احضار شد .
وی در پنج شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ از دادسرای انقلاب شیراز طی یک تماس تلفنی به این دادسرا احضار شد.
بر پایه ی این احضار، اصغر امیرزادگان بایستی روز شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ خود را به دادسرای انقلاب شیراز معرفی کند.
امیرزادگان معلم بازنشسته ساکن فیروزآباد فارس می باشد.
گمان می رود، موضوع این پرونده سازی در راستای ادامه خط سرکوب های حق خواهانه و تهدید و ترعیب فرهنگیان مطالبه گر باشد!
یا اقدامی تلافی جوایانه در راستای شکایت آقای اصغر امیرزادگان ، از نیروهای آتش به اختیار و سرکوبگری باشد، که پس از تجمع فرهنگیان در شیراز در روز سوم اسفند ۱۴۰۰ انجام شده است .
در آن روز چهار نفر لباس شخصی با اتومبیل پژو شخصی وی را ربوده و مورد ضرب و شتم و فحاشی قرار دادند.
در این راستا اصغر به مقامات قضایی شکایت داده و پزشکی قانونی آثار ضرب و شتم را تایید نموده است.
قطعا این پرونده سازی ها و تهدید ها و ضرب و شتم ها ذره ای از اراده و فعالیت حق خواهانه وی و سایر فرهنگیان و اقشار مطالبه گر و آزادی خواه کم نخواهد کرد، بلکه باعث خواهد شد مصمم تر از قبل به راه خود ادامه دهند.

*************

عزیز قاسم زاده سخنگوی کانون صفی فرهنگیان گیلان در ۲۱اسفند باید به دادگاه برود
جعفر ابراهیمی سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان با “چهار سال و نیم” حبس، منتظر برگزاری دادگاه تجدید نظر است.

*************

تشکیل پرونده قضایی برای اعضای کانون صنفی فرهنگیان قزوین
طی سه ابلاغیه جداگانه از سوی دادسرای عمومی و انقلاب قزوین خانم مریم زیرک ، آقایان اسماعیل فرهنک منش و علی اله بخش برای ۱۴ اسفند ماه به دادگاه فراخوانده شدند
در ابلاغیه دادگاه عناوینی چون اتهامی نشر اکاذیب ، تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام مطرح شده است
شورای هماهنگی ضمن محکوم کردن پرونده سازی ها علیه فعالین صنفی خواستار توقف این رویه است و در عین حال بر ادامه اعتراضات تا حصول نتیجه تاکید دارد.
صدور قرار کفالت هفتاد میلیون تومانی برای سه عضو کانون صنفی فرهنگیان قزوین
امروز چهارشنبه ۱۸ اسفند سه عضو کانون صنفی فرهنگیان قزوین برای پاسخگویی به اتهامات تبلیغ علیه نظام ، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب در دادسرای عمومی و انقلاب قزوین حاضر شدند 
مریم زیرک ، اسماعیل فرهنگ منش و علی الله بخش بعد از تفهیم اتهام بوسیله بازپرسی ششم دادسرای قزوین با به صورت جداگانه با قرار کفالت هفتاد میلیون تومانی تا زمان تشکیل دادگاه آزاد شدند.
همچنین صبح امروز جمعی از معلمان و فعالان صنفی در همراهی با این سه عضو کانون صنفی معلمان قزوین در مقابل دادسرای عمومی و ضد انقلاب قزوین تجمع کردند.
شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران خواستار صدور قرار منع تعقیب برای این فعالان صنفی و آزادی معلمان دربند است.

*******************

۲۱ اسفند ماه عزیز قاسم زاده به اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب در رودسر محاکمه می شود او با انتشار ویدئویی خواهان محاکمه علنی خود با حضور هیئت منصفه بر اساس اصول ۱۶۵ و ۱۰۸ قانون اساسی شده است.قاسم زاده ضمن تاکید بر عدم هراس از محاکمه و تاکید بر مطالبه گری می گوید انتظار می رود حاکمیت پیام تجمعات یازده گانه معلمان در ماه های اخیر را در ۲۰۰ شهر ایران بشنود تا قضاوت قضات با قضاوت افکار عمومی در تعارض نیفتد.
او همچنین با اشاره به نحوه دستگیریش اشاره می کند که میلیون ها ایرانی فیلم لحظه دستگیری خشونت بار و غیر قانونی او را دیده اند و انتظار داشتند همان طور که او و دیگر معلمان به جرم مطالبه گری، به سرعت محاکمه می شوند،افرادی که با حضور در منزل و ایجاد رعب و وحشت برای خانواده و مادر پیر او،با خشونت با او برخورد کرده اند‌ هم مورد بازخواست و محاکمه واقع می شدند که تا اکنون چنین نبوده است.او در پایان با توصیه معلمانه از حاکمیت می خواهد که به جای محاکمه و زندانی کردن معلمان و مطالبه گران راهی برای پایان دادن به نفوذ در دستگاه های حکومتی خود بیابد.

***********

#لقمان_افضلی فعال صنفی معلمان در سنندج به اداره تخلفات احضار شد.
بنا بر ابلاغیه ای که برای این فعال صنفی معلمان ارسال شده ، با اتهام توهین به نظام و تشویش اذهان عمومی ، هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری به اتهامات انتسابی رسیدگی می کند.

********

بخشی از بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران به مناسبت روز #جهانی_زن :
ما خواهان آزادی تمام زنان زندانی سیاسی به ویژه زنان معلم خانم ها #ناهید_فتحعلیان، #زینب_همرنگ، #معصومه_عسگری،#عالیه_اقدام‌دوست و #زهرا_محمدی هستیم.
حکم زندان خانم #نصرت_بهشتی باید لغو شود و پرونده زنان معلم خانم ها #مریم_کبیری، #سارا_سیاهپور، #فرنگیس_نسیم‌پور، #مریم_زیرک، #فرزانه_ناظران‌پور، #شبنم_بهارفر، #فاطمه_بهمنی و #ژاله_روح‌زاد مختومه گردد.

———————————–
زندانیان جنبش کارگری

جان سپیده قلیان در خطر است.
گزارش خانواده قلیان درباره وضعیت سپیده قلیان:

” اگر بخواهیم وضعیت را کوتاه و روشن توضیح دهیم، طرح همین یک جمله کافی‌ست که «جان خواهرم سپیده قلیان هنوز در خطر است.
پس از همه‌گیر شدن کرونای اومیکرون در بند نسوان زندان اوین، سپیده هم به این ویروس مبتلا شد؛ اما روشن است که با شدتی بیش از حد معمول. تن سپیده، در تبعیدها و اعتصاب غذاها و فشارهای مداوم این چند ساله، و با وجود بیماری‌های زمینه‌ای درمان‌نشده چنان ضعیف و نامقاوم شده است که حتی یک سرماخوردگی هم می‌تواند او را از پا بیندازد. تبعات اومیکرون باعث شده است که بدن سپیده به دلیل اختلال در هاضمه، اولاً آب و غذای چندانی نپذیرد و دوماً تمام آن را هم دفع کند. دمای بدن او هنوز به حالت عادی برنگشته و ضعف و بی‌حالی و زردی چهره، از دور هم معلوم است.
به دلیل همین وضعیت، با کمک وکیل پرونده، جناب آقای رئیسیان، برای گرفتن مرخصی استعلاجی، که حق بدیهی و مسلم زندانی با وضعیت سلامتی مخاطره‌آمیز است، اقدام کردیم. پس از تلاش و اصرار فراوان، قاضی پرونده که با ارجاع به مرخصی پیشین، مدعی بود سپیده استحقاق مرخصی را ندارد و از خطوط قرمز عبور کرده است، در نهایت پذیرفت که پای برگه‌ی مرخصی را امضا کند.
ماراتن ادامه داشت: از یافتن وثیقه تا پیدا کردن کارشناس و طی کردن کارهای اداری؛ همه و همه انجام شدند و در لحظه‌ی آخر گفتند که مرخصی نمی‌دهند. به همین سادگی، جان سپیده و امیدهای خانواده، گروگان دستگاه قضا شد تا بتوانند نشان دهند که قدرتمندند.
قدرتمندانی که افشاگری در مورد شکنجه و آزار و اذیت زنان در زندان بوشهر را خط قرمز می‌دانند و ذره‌ذره آب شدن سپیده در زندان را قدرت.
در آستانه‌ی روز جهانی زن، جان سپیده‌ی ما هنوز در خطر است.”
منبع: اینستاگرام مهدی قلیان
بازنشر: کانال مستقل کارگران هفت تپه

*****************

شاپور احسانی راد فعال کارگری زندانی در زندان بزرگ تهران، روز یکشنبه ۱۵ اسفنمنتقل شد و بدون مداوا به زندان بازگردانده شد. شاپور احسانی راد در اعتراض به عدم موافقت با مرخصی درمانی و عدم معالجه در زندان، اعزام به بیمارستان توسط مسئولان زندان را تحریم کرده است. شاپور احسانی راد بارها در ارتباط با فعالیت در دفاع از حقوق کارگران و بازنشستگان تحت تعثیب قرار گرفته و زندانی شده است. او از بیست ماه پیش زندانی است و مطابق قوانین حکومت اسلامی می‌تواند از آزادی مشروط برخوردار شود. ولی در خواست آزادی مشروط او به دلیل مخالف دادستانی تهران رد شده است. شاپور احسانی راد عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و از فعالان بازنشستگان تامین اجتماعی است. او اتحادیه آزاد کارگران ایران در بیانیه‌ای پیرامون وضعیت جسمانی شاپور احسانی راد نوشته است مسئولان زندان با مرخصی درمانی این کارگر زندانی موافقت نمی‌کنند و در دو ماه گذشته ۴ بار او را به بیمارستان فارابی اعزام کرده‌اند و «به بهانه‌هایی از جمله عدم امکان پرداخت هزینه توسط خود شاپور با کارت زندان، عدم حضور دکتر معالج و یا به بهانه شلوغی بیمارستان، مأمورین اقدام به باز گرداندن او به زندان کرده‌اند.» اتحادیه آزاد کارگران ایران ادامه بازداشت این کارگر زندانی و برخورد مقامات زندان با او را محکوم کرده و در اشاره به بکتاش آبتین شاعر و نویسنده و عضو کانون نویسندگان ایران که در اثر عدم معالجه در زندان جان خود را از دست داد، نوشته است وضعیت شاپور احسانی راد موید سیاست نهادهای امنیتی و مسیولان زندان در حذف فیزیکی فعالان سیاسی است.

*****************

صدور حکم حبس علیه فعال کارگری هیراد پیربداقی
روز شنبه ۱۴ اسفند ماه، هیراد پیربداقی، فعال کارگری توسط شعبه ۲۶ دادگاه رژیم در تهران به اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه رژیم و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور”به ۴ سال و ۸ ماه حبس تعزیری، دو سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.
بر اساس این حکم، حضور مقابل یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و اعلام شکایت نسبت به نگهداری متهمان در سلول‌های انفرادی یکی از مصادیق اتهامات هیرداد پیربداقی عنوان شده است. نامبرده به همراه عسل محمدی در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه بازداشت شده و منزل آنان مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و نهایتا در تاریخ ۱۱ دی‌ماه با تودیع قرار وثیقه از بند عمومی زندان اوین آزاد شد. او پیشتر نیز به دلیل دفاع از حقوق کارگران سابقه بازداشت و محکومیت داشته‌ است.

——————————————

به کارزار آزادی زینب جلالیان بپیوندید
با استفاده از هشتگ
‎#FreedomZeynabJalalianNow
در شبکه‌های مجازی مانند توییتر، اینستاگرام و فیس‌بوک خواستار آزادی زینب جلالیان از چنگال رژیم خونخوار جمهوری اسلامی ایران شوید. ‏

🔴 بیانیه‌ی جمعی از اعضای جامعه‌ی LGBTIA+ در محکومیت ادامه‌ی حبس و شکنجه‌ی زینب جلالیان به مناسبت روز جهانی زن

🔷 در شرایطی که زیر یوغ دیکتاتوری جمهوری اسلامی، افراد به بهانه‌ی جنسیت، قومیت، دین و مذهب، گرایش جنسی یا عاطفی، عقاید سیاسی و مواردی از این دست تحت ستم و تبعیض گسترده قرار گرفته و از حقوق بشری و شهروندی خویش محروم شده‌اند، همچنان افرادی هستند که برای مطالبه‌ی بر حق این حقوق از دست رفته‌ بپا خاسته و فریاد دادخواهی و آزادی سر میدهند.
《زینب جلالیان》زنِ کورد، که خود تجربه‌ی این تبعیض را به صورت مضاعف داشته، از جمله این افراد دادخواه و آزاد اندیش است که برای حقوق بشری و شهروندی خود بپا خاسته و در برابر استبداد قد خم نکرده است.

🔶 ایستادگی و استقامت زینب جلالیان، به درازای چهارده سال تداوم داشته و نه این ستم ها توانسته‌اند قامت ایستاده‌ی او را خم کنند و نه بندهای زندان، توانسته‌اند روحیه‌ی آزادی خواهی او را محدود کنند.
این ایستادگی در برابری استبداد و سرکوب و استمرار در آزادی خواهی الهام بخش هر فرد آزاد اندیش و تحت ستم و تبعیضی، از جمله‌ اعضای جامعه‌ی LGBTIA+ ایران، است.
از این رو ما، گروهی از اعضای جامعه‌ی LGBTIA+ ایران،
به عنوان قشری از مردم که دد طول حیات رژیم جمهوری اسلامی، همواره تحت بیشترین سرکوب و تبعیض بوده، اما در سخت‌ترین شرایط به زیست و آزادی خواهی خود ادامه داده است، ضرورت آزادی خواهی و ایستادگی در برابر استبداد را از نزدیک و بدون واسطه درک کرده‌ایم و همبستگی خود را با《زینب جلالیان》اعلام کرده و شکنجه و ستمی که که رژیم در طی این سال ها بر این فعال زنِ کورد تحمیل کرده را محکوم می‌کنیم.
صدای ما، برای فریاد زدن حقوقِ پایمال شده‌ی تمامی افراد تحت ستم و استبداد جمهوری اسلامی، بلند و رسا است.

📣 به امید روزی که حقوق اساسی هیچ فرد پایمال نشده و در سایه‌ی آزادی و برابری کرامت همه‌ی افراد در حاکمیت قانون محترم شمرده شود.
این نامه، از جانب جمعی از اعضای جامعه‌ی LGBTIA+ ایران و به صورت مستقل منتشر می شود، و هیچ وابستگی‌ای به هیچ نهاد و یا سازمانی ندارد.

لیست امضا کنندگان بیانیه:

۱. البرز هدایت
۲. رومی اختری
۳. پیشکو زندی
۴. زینب پیغمبرزاده
۵. ساقی قهرمان
۶. سارا رضایی
۷. نیما نیا
۸. سهراب ساعدی
۹. درنا مهرآفرین
۱۰. یاور برادران خسروشاهی
۱۱. تارا سرفراز
۱۲. ایلیا آزاده
۱۳. رها سحرخیز
۱۴. مهران رها
۱۵. آزاد. م

#روز_زن
#زینب‌‌_جلالیان
#LGBT

——————————
🔲 نامه‌ای از زینب جلالیان به مناسبت روز ۸ مارس

🔳 #زینب_جلالیان زندانی سیاسی کُرد محکوم به حبس ابد، با نگارش نامه‌ای روز ۸ مارس”روز جهانی زنان” را به همه‌ی زنان تبریک گفته و از شکنجه‌هایش که در بازداشتگاه اطلاعات سپاە کرماشان با آن روبرو شده است، پرده برداشته است.

✉️ بازنشر متن نامە بدین شرح است:

❑ با همه‌ی احساس قلبیم ۸ مارس را به مادر صبورم، زنانی که چشم به راه عزیزان‌شان هستند و همه‌ی زنان جهان تبریک عرض می‌کنم.

❑ وقتی نگاهی به تاریخ می‌اندازیم، می‌بینیم در طول تاریخ همیشه زنان آزادیخواه بر علیه رژیم‌های دیکتاتور مبارزه کرده‌اند و این زنان شجاع هشت مارس را هم با خون خودشان در تاریخ به ثبت رسانداند.

❑ ای ستمگران، نظاره‌گر بودید و هستید، دیدید نمی‌شود با قتل‌‌عام، شکنجه و زندانی کردن ما زنان، جلوی حق‌خواهی ما را بگیرید. وقتی یک زن جوهرش با آزادی سرشته شده باشد، هیچ ظلم و زوری نمی‌تواند او را به زانو در بیاورد.
من زمانی به این حقیقت پی‌بردم که در چنگال ستمگران جمهوری اسلامی بودم. لباس‌های مرا بر روی تنم پاره کردند، چشم‌هایم را بستند، دست و پایم را با زنجیر به تخت آهنی بستند و شکنجه وحشتناک مرا شروع کردند. با کابل به زیر پاهایم شلاق زدند، پاهایم خیلی وحشتناک ورم کرده و کبود شده بودند. این قدر مرا شکنجه کردند که دیگر هیچ چیز را احساس نمی‌کردم. تمام تنم بی‌حس شده بود، دیگر اختیار جسمم را نداشتم، شلوارم را خیس کرده بودم.

❑ آری، شرم‌آور است اما نمی‌دانم برای من یا برای آنان که این بلاها را به سر من آورده بودند. ای وجدان‌های بیدار، حق قضاوت با شماهاست، آیا من که آرزویی به جز آزادی و برابری بشر ندارم و آنهایی که به خاطر منافع خود این همه شکنجه را بر من اعمال کردند،گناهکارند؟! یا من؟!.

❑ خودتان قضاوت کنید، من مثل ده سال پیش تن سالمی ندارم و کلیدهای زندان مرا صیقل داده‌اند، وقتی شکنجه‌گران مرا شکنجه می‌کردند تنها چیزی که برایم مانده بود فکر و اعتقادم بود و امیدی که به زنان مبارز و آینده داشتم.

❑ اگر بگویم قلم از نوشتن درد و رنجم قاصر است، مبالغه نکرده‌ام، چون من فقط یک قسمت کمی از شکنجه‌هایم را برای شما بازگو کردم. امیدوارم در این روز عزیز خاطر شما را مکدر نکرده باشم.

❑ گاهی وقت‌ها به این فکر می‌کنم کجای دنیا هستم یا اصلا کجای زمان گیر کرده‌ام که هر چقدر تلاش می‌کنم راه گریزی پیدا نمی‌کنم. آیا حق من این است؟! که شاهد به دار کشیدن همنوعان و نزدیکانم باشم و دم نزنم؟! عجیب روزگاری‌ست، اگر باد تندی می‌وزید، قلبم از تندی باد می‌لرزید اما امروز این همه بادهای سیاه و ناسوز را چه کنم؟!

❑ جنگ، کینه، ریا، قتل، کشتار و شکنجه و این کارها همگی در عادی‌ترین زمان انجام می‌گیرد و ستمگران برای هر کدام از جنایت‌های خود دلیل یا توجیهی دارند و این برای من از همه دردناک‌تر است . پس ای زنان جسور و فداکار بگویید سخنی را که آتش در گفتنش دودل است. من آرزوی مرگ برای هیچ کسی حتی ستمگران را ندارم، بیایید با هم بر علیه ستمگران مبارزه کنیم تا با تلاش‌هایمان ستمگران را از سرزمین مادریمان بیرون کنیم، تا فردا شرمنده آن زنانی که به خاطر آزادی و برابری جان عزیزشان را از دست دادند، نباشیم.

❑ من زینب هستم، زینب جلالیان؛ زن کُردی که شاهد صدها جنایت جمهوری اسلامی در زندان و شاهد تهمت، اهانت، شکنجه و از همه بدتر شاهد اعدام ده تا از هم‌بندی‌هایم بوده‌ام. آیا دردی بزرگ‌تر از این هست؟! تازه این ظالمان از من می‌خواهند ابراز پشیمانی بکنم، مگر ممکن است منی که این همه ظلم و زور را با چشمانم دیده‌ام اظهار پشیمانی کنم؟ باور کنید هر وقت ستمگران، ظلم و شکنجه را بر من بیشتر می‌کنند، من جسورتر و مقاوم‌تر می‌شوم.
🚩 ژن. ژیان .آزادی
بدرود
✍️ زینب جلالیان

******************

فراخوان عفو بین‌الملل برای اقدام فوری علیه خطر اعدام ۷ زندانی عقیدتی شکنجه‌شده کُرد در ایران
چند زندانی کُرد اهل سنت به نام‌های انور خضری، ایوب کریمی، داوود عبداللهی، فرهاد سلیمی، قاسم آبسته، کامران شیخه و خسرو بشارت در زندان رجایی‌شهر کرج در معرض خطر اعدام قرار دارند. عفو بین‌الملل می‌گوید آن‌ها به اتهام «افساد فی الارض»، در محاکمه‌های به‌شدت ناعادلانه و اعتراف‌گیری زیرشکنجه محکوم به اعدام شده‌اند.
—————————————-

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین، به‌دلیل تهدید به قتل دست به اعتصاب غذا زد
بنا به اطلاعاتی که از طریق یک منبع نزدیک به خانواده شکیلا منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین به دست زمانه رسیده است، او تهدید به قتل شده است. بنا به اطلاع این منبع آگاه شکیلا منفرد که درحال حاضر در بند عمومی زندان قرچک به‌سر می‌برد توسط زندانیان با «چاقو و درب کنسرو مورد حمله قرار گرفته» است. شکیلا منفرد نیز از روز گذشته به‌دلیل این تهدیدها و عدم پاسخگویی و رسیدگی مسئولان زندان قرچک ورامین و نیز در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، دست به اعتصاب غذای تر و خشک زده است. شکیلا منفرد ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۹ هنگام خروج از منزل توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و ابتدا به یکی از بازداشتگاه‌های سازمان اطلاعات سپاه در تهران منتقل شد. گفته می‌شود بازداشت او بدون ارائه حکم قضایی صورت گرفته بود. شکیلا منفرد در تاریخ ۱۹ شهریورماه ۹۹ و پس از پایان مراحل بازجویی به قرنطینه بند زنان زندان اوین منتقل شد و نهایتا در تاریخ ۲۴ شهریورماه با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شکیلا منفرد، آرشام رضایی و محمد ابوالحسنی از بابت پرونده‌ای مشترک در تاریخ ۱ بهمن‌ماه ۹۹ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. شکیلا منفرد پس از اتمام جلسه دادگاه توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به زندان منتقل شد. او توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات اسلام» به ۶ سال حبس تعزیری و ۴ ماه کار اجباری در جهاد کشاورزی محکوم شد. نهایتا شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران او را به ۴ سال و دو ماه حبس قطعی محکوم کرد. شکیلا منفرد پیشتر نیز از بابت پرونده‌ای که در دوران حبس علیه او گشوده شده، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۲ سال و ۸ ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

********

این سومین بار است که مصطفی عبدی، از دراویش گنابادی، در زندان به کرونا مبتلا می‌شود. با وجود بروز علائم شدید بیماری تا کنون با اعزام وی به بیمارستان یا مرخصی درمانی موافقت نشده است.

————————————————-
حسین رونقی در چهارشنبه ۱۰ اسفند آزاد شد

پیام شخصی

پای اگر فرسودم و جان کاستم
آنچنان رفتم که خود می‌خواستم
هر چه گفتم جملگی از عشق خاست
جز حدیث عشق گفتن دل نخواست

ه.ا.سایه

از همه مردم ایران، از همه دوستان و آشنایان و خصوصا خانواده‌ام سپاس‌گزارم که در این راه پرمخاطره مرا همراهی کردند و همراه با من رنج این روزهای سخت را به تن و روان خریدند و برای زندگی جنگیدند.
کلمات عاجز است از بیان آنچه در قلبم جاری‌ست…
چه اتفاق افتاد؟
زمان بازداشت: ۴ اسفند ساعت ۱۱ صبح وسط خیابان (۱۰۰ متری خانه) ، تفتیش خانه تا ساعت ۱۳:۱۰ دقیقه ظهر
اتهام: تفهیم اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی از طریق دادخواهی» توسط بازپرس شعبه ۶ دادسرای اوین (بازپرس کشیک)، بازپرس اصلی پرونده بازپرس شعبه ۲ است.
محل بازداشت: بازداشتگاه ۱-الف بند ۵۰۲ (انفرادی)، روز پنجم انتقال به بازپرسی و سپس انتقال به بند ۴ زندان اوین
نهاد بازداشت‌کننده‌: اطلاعات سپاه ثارالله
امتناع از هرگونه دریافت غذا، دارو و… به دلیل اعتراض به بازداشت غیرقانونی! (کاهش ۱۳ کیلو وزن طی ۸ روز)

@Hosseinronaghi
———————
حبیب افکاری، زندانی سیاسی امروز پس از آزادی از زندان عادل آباد شیراز بر سر مزار نوید افکاری برادر اعدام شده خود واقع در روستای سنگر در استان فارس حضور یافت.

حبیب با نوید می‌آید

این ویدئو مربوط به لحظاتی است که حبیب افکاری پس از آزادی از زندان عادل‌آباد شیراز به مزار نوید رفته است و با عکس او در دست به سوی خانواده و نزدیکانش می‌رود. نوید را اعدام کردند و برادر دیگر وحید همچنان محبوس است. سعید افکاری برادر دیگر آنان گفته است برادرانش ۱۵ ماه گذشته را در انفرادی و بدون حتی یک تماس گذرانده‌اند. تنها خود حبیب می‌داند که در این مدت بر او چه رفته است، اما آنچه حالا ما می‌بینیم گام‌های استوار او با عکس برادرش است. او با همین گام‌های استوار راه نوید و نویدها را ادامه می‌دهد.

#نوید_افکاری
#حبیب_افکاری
#وحید_افکاری
@sarkhatism

——————–
دیدار جمعی از معلمان و فعالان صنفی با بانو #نرگس_محمدی زندانی سیاسی و فعال حقوق بشر
نرگس محمدی، فعال مدنی، برای بازگشت به زندان احضار شد
نرگس محمدی، فعال مدنی و مدافع حقوق بشر، که دو هفته پیش برای انجام عمل عروق قلب به طور موقت از زندان آزاد شده بود، روز سه‌شنبه، ۱۷ اسفند، باید برای گذراندن ادامه دوره محکومیت خود به زندان قرچک بازگردد.
————-

بنا به گزارش دریافتی بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ریبوار عبداللهی فعال شناخته شده جنبش کارگری کردستان با قید وثیقه از زندان سنندج آزاد شد.
ریبوار عبداللهی ۴۰ روز قبل بدون هیچ دلیلی و در حالیکه برای امورات روزانه به بیرون از منزلش رفته بود توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد. نامبرده طی مدت بازداشت اجازه ملاقات با خانواده‌اش را نداشت. بعد از اعتراضات مداوم خانواده، بویژه همسر و دختر خرد سالش، ریبوار عبداللهی با قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی از بازداشتگاه اطلاعات سنندج آزاد و مورد استقبال گرم جمع زیادی از فعالین کارگری و اجتماعی و خانواده و دوستانش قرار گرفت.

ریبوار عبداللهی از اعضای سابق «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری» است وی سال ۱۳۹۳ بازداشت و توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)