فعالان در تبعید : دکتر شاهین دادخواه مشاور پیشین حسن روحانی در شورای عالی امنیت ملی ، طی نامه ای از اوین ؛ دستگیری های گسترده  فعالان سیاسی اصلاح طلب کارگری ملی – مذهبی فعالان حقوق بشر، اساتید دانشگاه، دیپلماتها ، کارمندان وزارت دفاع و غیره در دوران احمدی نژاد را عملکرد ناشیانه وزارت اطلاعات آقای مصلحی ، با اجرای مثلث مرتضوی ، رضوی و تدین شمرد.

وی در این نامه تاکید دارد: وزارت اطلاعات به جای کار تخصصی درعرصه کارزار اطلاعاتی در جهان ، به یک نیروی انتظامی جدیدی تبدیل شد که کار آن دستگیری منتقدان این هسته مرکزی قدرت بود!

متن کامل نامه دکتر شاهین دادخواه از زندان اوین که در اختیار ” کمپین صلح فعالان در تبعید ” قرار گرفته ؛ به شرح زیر است :

از همان زمان تاسیس به عنوان وزارتخاته و پاسخگو بودن در برابر مجلس و قرار گرفتن زیر نظر رییس جمهور، مورد طمع باندهای پنهان قدرت بوده که میخواستند آن را با  آلتی برای تسویه حسابهای شخصی تبدیل کند.

دخالت نیروهای وزارت اطلاعات در ماجرای میکونوس بدون خبر داشتن وزیر اطلاعات وقت فلاحیان ، و به قصد برهم زدن روابط رو به بهبود ایران و اروپا بارزترین مورد بکارگیری وزارت اطلاعات در رقابتهای جناحی داخلی است.

حمله به دالتون سفیر وقت انگلستان در تهران در زمان خاتمی توسط یکی از اعضای عملیاتی و به دستور مقاماتی خارج از وزارت اطلاعات و قتل های زنجیره ای هم در این راستا قابل فهم است.

سرکار آمدن احمدی نژاد و اشراف نداشتن وی به امور اطلاعاتی بهترین فرصت را در اختیار باندهای پنهان قدرت قرارداد تا با تسویه نیروها و کارشناسان خبره اطلاعاتی و جذب نیروهای ناشی و فاقد تخصص از سپاه و بسیج آنهم به دستور باند “ع” ؛نیروهای طرفدار اصلاح طلابان را از این وزارتخانه اخراج ، و وزارت اطلاعات به جای کار تخصصی در عمل به یک نیروی انتظامی جدیدی تبدیل شد که کار آن نه حضور در عرصه کارزار اطلاعاتی در جهان که دستگیری منتقدان این هسته سخت باشد که اکنون در چنبره باند” ع” گرفتار شده بود.

به این ترتیب بازجوها و کارشناسان معمولی به پستهای کلیدی گماشته شدند تا آنچه که یونسی و خاتمی از انجام آن جلوگیری کرده بودند رخ دهد.

دستگیری های گسترده و بی حساب و کتاب فعالان سیاسی اصلاح طلب کارگری ملی – مذهبی فعالان حقوق بشر اساتید دانشگاه دیپلماتها کارمندان وزارت دفاع و غیره … .

رضوی وتدین دو تن از این افراد بودند که مورد توجه باند” ع” قرار گرفته و به دلیل داشتن روابط نزدیک با مرتضوی و باند” ع” مامور برخورد با گروههای مورد اشاره شدند .

کار تدین به همراه تیم مرتضوی پرونده سازی حقوقی و کار رضوی دستگیری بی محابا و بی حساب و کتاب با داشتن مجوز های ویژه و مخصوص بود .

رضوی در ۸۸ بصورت بی سابقه و باور نکردنی نیروهای سیاسی طرفدار نظام و موسوی را دستگیر و برای همه آنها پرونده سازی کرد. ودر غیاب آقای شاهرودی و سرکار آمدن اقای لاریجانی از فرصت استفاده کرده اختیارات ویژه ای گرفت تا بقول معروف چشم فتنه را درآورد.

خوش رقصی او در عین حال کم تجربگی او در درس نگرفتن از سرنوشت سعید امامی او را به مهره مناسبی برای باند” ع” تبدیل کرده بود.

به این ترتیب سعید جلیلی هم شورای عالی امنیت ملی را در اختیار این باند گذاشت تا برای رقبای احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ از جمله هاشمی و روحانی و خاتمی پرونده سازی کند .

حس روحانی بدلیل کار با خارج و داشتن حلقه ای از انزدیکانی که دیپلمات و جهان دیده بودند ، مورد خوبی برای پروژه جاسوس سازی بود که با دستگیری موسویان کلید خورد.

اژه ای بر خلاف مصلحی اندک اعتباری برای وزارت اطلاعات قایل بود و لذا شخصا بر پرونده سازی موسویان نظارت کرد و از دادن اختیارات ویژه به زیردستان خود تاحدی اجتناب کرد.

موسویان بدلیل روابط گسترده با باندهای قدرت خود را نجات داده و محترمانه به آمریکا فرار کرد. اما رضوی بدستور باند مورد اشاره پرونده سازی برای روحانی را ادامه داد و به مسولان رده بالای نظام گفت که مرکز مطالعات استراتژیک به ریاست حسن روحانی به مرکز جاسوسی تبدیل شده است.

در همین راستا دکتر قهرمانپور یکی از نخبگان علمی کشور ؛ دکتر شاهین دادخواه از همکاران روحانی و موسویان در شورایعالی امنیت ملی و مهردادسرجویی مسول سایت مرکز دستگیر و مورد شکنجه قرار گرفتند تا اعتراف کنند مرکز تحت ریاست حسن روحانی با خارجی ها در ارتباط بوده است.

رضوی که که حالا خود را تکتاز میدان میدید به پروژه وسیع جاسوس یابی در ادارات و سازمانهای مختلف جمهوری اسلامی روی آورد تا اقتدار خود را به روئسایش اثبات کند.

او همانند همفکران خود در کره شمالی حتی تماس با خارج را جاسوسی میدانست وبه شنود غیر قانونی مکالمات شهروندان و کنترل نامه های الکترونیکی روی آورده بود.

او قصد داشت گاف های بیشمار خود را در قضیه عسگری، فرارکردن قاتلان دانشمندان هسته ای، جاسوس دوجانیه شدن همکاران خود، لو رفتن اسناد بسیار سری توسط مقامات ارشد امنیتی – سیاسی، آبروریزی در بمب گذاری ناشیانه در تایلند و بلغارستان و اجیر کردن گروههای مافیایی برای ترور سفیر عربستان در آمریکا و دهها طرح ساده لوحانه دیگر را با دستگیری افراد متعدد تحت عنوان جاسوس به قول معروف ماست مالی کند و حتی مثل مورد ریگی یک افتخار ملی جلوه دهد.

معرفی اعضای پژاک به عنون قاتلان شهریاری هم از جمله چنین اقداماتی بود.

 اکنون باید آقای مصلحی از روحانی بترسد و معاونان خود رابه دیدار او در مرکز تحقیقات استراتژیک درنیاوران نبرد.

همان مرکزی که رضوی و باند پشتیبان او در چند سال گذشته سعی داشته اند آن را مرکز جاسوسی بدانند.

آقای مصلحی شما که به جاسوس کردن روسای جمهور و نخست وزیر و رییس مجلس سابق و دبیر شورایعالی امنیت ملی و معاونان وزیر دفاع و غیره مفتخر شده اید چگونه میخواهید افکار عمومی را قانع کنید که این کارها به دستور سرویسهای بیگانه نفوذ کرده در میان همکاران سابقتان نبوده است؟

شما با کدام تجربه اطلاعاتی از اداره اوقاف به وزارت اطلاعات آمدید و یک شبه درجه اجتهاد گرفتید ؟

چرا وزارت اطلاعات را دراختیار باند ” ع ” قرار داده و آن را از دایره نظارت دولت و مجلس خارج کردید و به آرزوی دیرین برخی برای مضمحل کردن وزارت اطلاعات از درون جامه عمل پوشاندید؟

آیا این کار شما جز این بود که یک زمین سوخته تحویل رییس جمهوری بدهید که همفکر شما نیست ؟

تا کی میخواهید گنجشک را رنگ کرده جای قناری به مسولان بفروشید؟

چرا سردار مدحی را بخاطر اختلافات شخصی دستگیر کردید ؟

بازجوی شما به دستور چه کسی نامه یار دیرین از دور خارج شده باند ” ع ” را پاره کرده است ؟

چرا به مردم نمی گویید اصل ماجرا عسگری چه بوده و چرا وزارت اطلاعات تا کنون موفق به پیدا کردن قاتلان دانشمندان هسته ای نشده است؟ چرا؟

دکتر شاهین دادخواه مشاور سابق شورایعالی امنیت ملی دولت اصلاحات

جز اعضا مذاکره کننده تیم هسته ای دکتر حسن روحانی

دکتر شاهین دادخواه مشاور پیشین حسن روحانی در شورای عالی امنیت ملی، عضو تیم مذاکره کننده در مذاکرات سه جانبه ایران – آمریکا – افغانستان و همینطور مذاکرات ایران – آمریکا – عراق و مشاور تیم مذاکره کننده هسته ای سابق است که در دی ماه ۱۳۸۹ به اتهام جاسوسی بازداشت شده است .

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com