ورود اداره اوقاف به مدرسه خیریه کودکان کار «بچه‌های آفتاب» و بیرون کشیدن دانش آموزان از کلاس درس و تخلیه وسائل مدرسه

اداره اوقاف کرمان در یک حرکت ضد انسانی با یورش به مدرسه خیریه کودکان کار «بچه‌های آفتاب»، دانش‌آموزان را از کلاس بیرون کردند. آنها وسائل بچه‌ها و معلمان و مدیران مدرسه را بیرون ریخته و مدرسه را تعطیل کردند. اداره مزبور به بهانه اوقافی بودن این مدرسه بعد از ۸ سال فعالیت آن را به تصرف درآورد. ماموران در میان بهت و ناباوری کودکان وحشت زده و مدیران و مسئولان این مدرسه تمامی وسائل کودکان را بیرون ریختند.

یکی از شاهدان می‌گوید: «این اداره با بهانه اینکه اینجا ملک من است. در زمانی که کودکان در کلاس درس مشغول آموزش بودند. وارد مدرسه شده و تمام وسائل مدرسه را تخلیه کرده و کودکان را از مدرسه بیرون کردند. مدرسه‌ای که برای بچه های کار و خیابان هستش. ….

فیلمی از به ‌تعطیلی کشاندن مدرسه خیریه کودکان کار بچه‌های آفتاب  انتشار یافته است. که در آن بیرون ریختن وسائل دانش آموزان و مسئولان مدرسه و اضطراب و نگرانی بچه‌های را به نمایش گذاشته است. اداره اوقاف در یک عمل غیرقانونی به بهانه اوقافی بودن این مکان، با یورش به این مدرسه، دانش آموزان را از کلاس خارج کرده و مدرسه را تعطیل کرده‌اند. ماموران بدون رعایت حضور کودکان وسائل کودکان کار و مدیران و معلمان آن را بیرون می‌ریزند.

یکی از معلمان می‌گوید: «مدرسه آفتاب است و اداره اوقاف به بهانه اینکه اینجا ملک خودش است در حال تخلیه این مدرسه است. تمامی وسائل مدرسه را بیرون ریخته است.»

مدیر مدرسه از شدت ناراحتی و ظلمی که در حق این بچه‌ها می‌شود گریه می‌کند.

معلم مدرسه ادامه می‌دهد: «مدیر مدرسه خانم قلی‌زاده هستند. که از سال ۹۲ تلاش کردند این مرکز را راه‌اندازی کنند. ظلمی است که در حق ما و بچه‌ها می‌شود. ببینید اداره اوقاف چکار می‌کند. وسائل تک به تک بچه‌ها را بیرون ریخته است.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)