جریمه یک میلیون تومانی برای واکسن نزده‌ها

حکومت ایران قصد دارد برای کسانی که واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند برای هر روز تردد یک میلیون تومان جریمه در نظر بگیرد.

واکسیناسیون در ایران زیر علامت سوال رفت وقتی حکومت ایران با استفاده از واکسن‌های نامعتبر داخلی ساخت ارگان‌‌های وابسته به ارکان قدرت و همچنین واکسن‌های نامعتبری که از شرکای روسی، چینی و کوبایی خود دریافت می‌‌کرد واکسیناسون در ایران را آغاز کرد.

روند واکسیناسیون به نحوی که شرح آن گذشت شهروندان ایرانی را از این بابت نگران ساخت که تزریق واکسن‌هایی که استاندارد نبوده و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را ندارند می‌تواند روی سلامتی و حیات شهروندان تاثیر منفی و سوء بگذارد.

از این رو میزان افرادی که به واکسیناسیون با واکسن‌های مزبور تن دادند بسیار کمتر از کشورهای دیگر بود.

شیوع اومیکرون و کاسبی حکومت ایران از قبل آن

حالا که با شیوع سویه اومیکرون که از قدرت تکثیر بسیار بالایی برخوردار است پیک ششم کرونا در کشور ایجاد شده است، به نظر می‌رسد که حکومت ایران قصد دارد تا در این بین از نمد عدم واکسیناسیون شهروندان که تعداد آنها نیز کم نیست برای خود کلاه جریمه یک میلیون تومانی بدوزد. [کرونا منبع درآمدی برای باندهای تبهکار حکومتی]

حسین قاسمی دبیر «کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی»! ستاد ملی کرونا در روز یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ اعلام کرد که برای کسانی که تا کنون واکسیناسیون انجام نداده باشند به ازاء هر روز تردد جریمه یک میلیون تومانی اعمال خواهد شد.

مدیریت هوشمند کرونا برای بهبود یا درآمدزایی؟

قاسمی با اشاره به شیوه‌ای که حکومت ولایت فقیه پیش گرفته و آن را «مدیریت هوشمند کرونا» نام نهاده است اعلام کرد در مدیریت هوشمند پلاک خودرو متعلق به کد ملی صاحب خودرو بررسی می‌شود و اگر دوربین‌ها آمارگیری کنند که صاحب آن خودرو و آن پلاک واکسیناسیون انجام نداده است ما به ازاء هر روز تردد یک میلیون تومان جریمه برای صاحب خودرو اعمال خواهد شد.

قاسمی همچنین به سامانه سکوی مدیریت تبادل اطلاعات در حوزه مدیریت هوشمند! کرونا اشاره کرده و افزود با استفاده از ظرفیت معاونت علمی ریاست جمهوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، این امکان وجود خواهد داشت که در نهایت افراد متناسب با انجام واکسیناسیون و عدم بیماری خدمات دریافت کنند و کسانی که واکسیناسیون کرونا انجام نداده‌اند مشمول جریمه سنگین شوند.

تردد به ۲ موضوع واکسیناسیون و عدم بیماری مشروط می‌شود

در طرح مدیریت هوشمند! کرونا حکومت ایران قصد دارد در حوزه تردد در شهرها دیگر بحث ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و سفید وجود نداشته باشد و تردد‌ها به ۲ موضوع واکسیناسیون و عدم بیماری کرونا مشروط شود.

در این طرح ابتدا شرط تزریق دو دوز واکسن برای کسانی که شامل جریمه نمی‌شوند مقرر شد اما در روز شنبه ۷ اسفند در «ستاد ملی مبارزه با کرونا» تصویب گردید که الزام جدید به تزریق دز سوم کرونا مشروط می‌شود و شهروندان بر اساس تزریق ۳ دز خدمات دریافت خواهند کرد.

استفاده از دوربین‌های شهری و بین‌شهری برای اعمال جریمه

برای اعمال جریمه برای رانندگان خودروهایی که واکسیناسیون انجام نداده‌اند مقرر شده ۱۷۰۰ دوربین بین‌شهری و ۱۲۷ دوربین شهری ملاک اعمال جریمه قرار بگیرند.

این در حالی است که بر اساس آمارهای رسمی حکومت ایران، چیزی بالغ بر ۹ درصد از جمعیت هدف، دز اول واکسن را تزریق نکرده و ۱۵ درصد نیز دز دوم را دریافت نکرده‌اند.

بر اساس همین آمار تعداد کسانی که دز سوم واکسن را دریافت نکرده‌اند بسیار بیشتر است و با استناد به این آمار قطعا کسانی که مشمول جریمه یک میلیون تومانی در هر روز تردد می‌شوند بسیار زیاد بوده و حکومت ایران از این محل منبع درآمد و سودآوری هنگفتی برای خود تدارک دیده است.

۶  تا ۸ میلیون نفر واکسیناسیون انجام نداده‌اند

بر اساس اظهارات قاسمی بین ۶ تا ۸ میلیون نفر از جمعیت هدف تا کنون در کشور واکسینه نشده‌اند و بین ۱.۵ تا ۲ میلیون از صاحبان خودروها نیز در این زمره قرار دارند.

با احتساب این میزان افراد واکسیناسیون نشده و جریمه‌ای برابر با یک میلیون تومان برای هر روز تردد برای افراد واکسن نزده، حکومت ولایت فقیه سود کلانی را از این محل به جیب زده و از بیماری کرونا درآمدزایی برای دولت رئیسی خواهد شد امری که می‌‌توان گفت در بین کشورهای جهان بی‌سابقه است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)