معتقدیم حکومت اسلام بر دنیا و جامعه مسلمانان فقط حکومت مذهبی صرف به مفهوم مصطلح نیست!
ولی فقیه سوم؛ خطری که در کمین است!(۱۰۸)
حکایت حکومت ولایت فقیه در سرزمین ایران
فصل دوم (۶۵)
تصویب اصل ولایت فقیه در مجلس خبرگان قانون اساسی (اول) تا دوره مطلقه
تدوین و تحقیق از: محمد شوری (نویسنده و روزنامه نگار)
@shourimohammad

دیروز خبرنگار ما در اقامتگاه آیت الله العظمی شیرازی با سخنگوی ایشان مصاحبه ای انجام داد.
حجت الاسلام سید محمد علی شیرازی فرزند و سخنگوی حضرت آیت الله العظمی شیرازی در این مصاحبه به سوالات خبرنگار ما پاسخ دادند..
نظر حضرت آیت الله در باره ولایت فقیه چیست؟
در خصوص ولایت فقیه، معتقدیم که بحث ولایت فقیه در فقه اسلام، حیاتی ترین و زنده ترین ابواب فقه است. از آنجا که معتقدیم حکومت اسلام بر دنیا و جامعه مسلمانان فقط حکومت مذهبی صرف به مفهوم مصطلح نیست، وقتی می توانند کشورهای اسلامی را به تمام معنا از دست غارتگران و چپاولگران و استعمارگران بیرون بیاورند و مسلمانان را به آزادی واقعی برسانند که باب ولایت فقیه را باب مفتوح بدانند! و معتقد به این اصل باشند که یک فقیه واجد شرایط و یک مرجع تقلید می تواند از دیدگاه ولایت فقیه بر یک کشور حکومت کند و بر این اساس، ما معتقدیم تصویب ولایت فقیه مهم تربن گامی است که در قانون اساسی برداشته شده است.
یکی از کتب حضرت آیت الله العظمی شیرازی کتاب القضاء است که در مورد قضاوت مهم ترین بحث های فقه اسلامی است و ایشان، ولایت فقیه را در آنجا عنوان کرده اند. در این کتاب که حدود ۵۴ سال پیش نوشته و سال ۱۳۸۱ هجری (یعنی ۱۸ سال پیش)چاپ شده است.
حضرت آیت الله العظمی مزایا و نکات مثبت ولایت فقیه را مفصلا توضیح داده اند.
مخالفان ولایت فقیه از چه زیر بنای فکری برخور دارند؟
مسلما در میان افراد جامعه ما، افرادی هستند که معتقد به اصول اسلام و اصول مذهب هستند ولی از آنجا که تربیت و پرورش آن ها اصولا در غیر جوامع اسلامی _در غرب یا در میان غرب زده،_ صورت گرفته، طرز تفکرشان نسبت به اسلام و موازین اسلامی با آنچه که یک مسلمان آگاه و با بینش دارد، فرق می کند…
_________________________

حضرت آیت الله حاج سید عبدالله شیرازی دیروز هنگام ترک قم به مقصد تهران و در آستانه سفر به مکه معظمه در گفت و گویی با خبرنگار ما در باره مسافرتشان به قم، ولایت فقیه و تشکیل شوراها سخن گفت.
آیت الله شیرازی در باره ولایت فقیه گفتند:
ولایت فقیه یکی از مهم ترین مسائلی است که در رابطه با جنبه های سیاسی اسلام می باشد و از این طریق می شود یک جامعه اسلامی را به سوی آنچه واقعا اسلام خواهان است، سوق داد و مسلمانان را از زیر یوغ استعمار غرب و شرق بیرون آورد و دست های سوء دشمنان اسلام و مکاتب ضد خدا را قطع کرد. از این رو ولایت فقیه در شرایط فعلی یکی از بهترین راه های نجات این کشور و این ملت از چنگال غارتگران و چپاولگران است. البته باید ضوابط فقهی و موازین شرعی آن به تمام معنا رعایت شود!
[ روزنامه جمهوری اسلامی ۱۵ مهر ۱۳۵۸]

ادامه دارد…
۵ آذر ۱۴۰۰
نه به ولی فقیه سوم!
پیشگیری بهترین درمان. علاج واقعه قبل از وقوع.

t.me/shourimohammad
 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)