فشار نیروهای امنیتی برای سناریوسازی و گرفتن اعترافات دروغین از بازداشت شدگان روزهای انتخابات افزایش یافته است.

بر اساس گزارش های رسیده به دانشجونیوز در روزهای اخیر فشار نیروهای امنیتی بر محسن رحمانی، احمد عسگری، پژمان ظفرمند و اکبر امینی افزایش یافته است.

احمد عسگری فعال حقوق بشر و روزنامه نگار و دانشجوی رشته روابط بین الملل دانشگاه تهران مرکز که سابقه دستگیری در جریان حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ را دارد.

وی چند روز پس از انتخابات در حالی که برای پیگیری وضعیت محسن رحمانی با برادر او در پارک فدک دیداری داشت که در حین این دیدار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

گفتنی است احمد عسگری از بیماری صرع رنج می برد و از زمان بازداشت تا کنون اجازه هیچ گونه ملاقاتی با خانواده و وکیلش را نداشته است.

همچنین محسن رحمانی از فعالان ستاد روحانی پیش از انتخابات در همایش انتخاباتی روحانی در جماران بازداشت شد.

رحمانی هم اکنون در سلول های انفرادی بند ۲۴۰ اوین به سر می برد و مسئولان زندان تاکنون اجازه هیچ گونه ملاقاتی با اعضای خانواده اش را به او ندادند.

اکبر امینی از بازداشت شدگان روزهای انتخابات ریاست جمهوری و پژمان ظفرمند از فعالان ستاد عارف و روحانی هم چنان در بند اطلاعات اوین و تحت بازجویی به سر می برند.

به گفته برخی نزدیکان این افراد، آنها با اتهاماتی «نظیر ارتباط با گروه های برانداز خارج از کشور» و «تلاش برای اخلال در روند انتخابات» مواجه شده اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com