خرید هواپیمای تشریفاتی به جای واکسن کرونا

در حالی که در اوج تلفات بیماری کرونا خامنه‌ای از خرید واکسن معتبر بین‌المللی ممانعت کرده است خبرها حاکی از آن است که حکومت ایران اقدام به خرید ۶ هواپیمای تشریفاتی کرده است.

خبرها حاکی از آن است که حکومت ولایت فقیه در مرداد ۱۴۰۰ اقدام به خرید ۶ هواپیمای تشریفاتی هاوکر ۴۰۰ ایکس پی توسط شرکت هواپیمایی ماهان متعلق به نیروی قدس سپاه پاسداران کرده است.

شرکت هواپیمایی ماهان این تعداد هواپیمای تشریفاتی را به سفارش شرکت سرمایه گذاری غدیر وابسته به ارگان مالی تحت سیطره خامنه‌ای خریداری کرده است.

شایان ذکر است شرکت سرمایه گذاری غدیر نزدیک به بنیاد تعاون سپاه است که امور مالی آن هیچ شفافیتی ندارد و پاسخگوی هیچ ارگانی در داخل حکومت ولایت فقیه نیست.

خرید هواپیمای تشریفاتی از طریق یک شرکت پوششی

شرکت هواپیمایی ماهان ۶ فروند هواپیمای تشریفاتی را از طریق یک شرکت پوششی در کشور بروندی در آفریقا خریداری کرده و طی سه هفته و در نهایت پنهان کاری آنها را وارد ایران کرده است.

جهت پنهان نگاه داشتن ورود این ۶ هواپیمای تشریفاتی حکومت ولایت فقیه آنها را در نیمه شب وارد تهران و برخی شهرهای دیگر کشور کرده است.

کارکنان شرکت هواپیمایی ماهان بعد از ورود این ۶ هواپیمای تشریفاتی علائم ثبت کشور بروندی را با رنگ‌آمیزی این علائم در بدو ورود از بین بردند تا شواهد واردات این هواپیماها را از بین ببرند.

حکومت ولایت فقیه همچنین برای پنهان نگاه داشتن خرید و واردات این ۶ هواپیمای تشریفاتی آنها را در فرودگاه‌های شهرهای تهران، اصفهان، زاهدان و مشهد پنهان کرده است.

شایان ذکر است شرکت هواپیمایی ماهان که تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد با دور زدن تحریم‌ها و با صرف هزینه هنگفت اقدام به خرید این ۶ هواپیمای تشریفاتی کرده است.

خرید واکسن واجب‌تر است یا خرید هواپیمای تشریفاتی؟

خرید و واردات این ۶ هواپیمای تشریفاتی گران قیمت که از سوی بنگاه‌های اقتصادی متعلق به خامنه‌ای و سپاه پاسداران با صرف هزینه هنگفت صورت گرفته است در حالی است که حکومت ولایت فقیه از خرید واکسن ضروری کرونا برای واکسیناسیون مردم ایران سر باز می‌زند.

به رغم اینکه اکثر کشورهای جهان و خاور میانه مدتی زمان طولانی است که واکسیناسیون علیه ویروس کرونا با واکسن‌های معتبر جهانی را شروع کرده و بخش‌های عمده‌ای از جمعیت خود را واکسینه کرده‌اند اما خامنه‌ای در زمستان سال ۱۳۹۹ خرید برخی واکسن‌های معتبر بین‌المللی را به بهانه تعلق آنها به آمریکا و انگلستان ممنوع اعلام کرد.

متعاقب این اقدام جنایتکارانه آمار مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در ایران از زمستان ۱۳۹۹ تا کنون سیر تصاعدی پیدا کرده و در حال حاضر کشور در بدترین وضعیت از لحاظ مرگ و میر بیماران کرونایی قرار دارد.

تا کنون به جز چند نمونه محدود از واکسن‌های اهدایی توسط برخی کشورها به ایران، حکومت ایران همچنان از خرید و واردات واکسن معتبر و کارآ خودداری کرده است.

در این بین بهانه‌ی حکومت ایران، استفاده از واکسن‌های غیر معتبر کشورهای هم پیمانش نظیر چین، روسیه و کوبا بوده که بعد از مدت‌های طولانی حول تبلیغات جهت واردات آن، اخیرا حکومت اعلام کرد که این کشورها نیز در صادرات واکسن «بدعهدی» کرده‌اند.

بهانه دیگر حکومت ایران نیز واکسن تولید داخل کشور بود که به رغم تبلیغات گسترده حول آن و صرف هزینه‌های هنگفت برای آن، که عمدتا سود آن به جیب بنگاه‌های اقتصادی تحت نظر خامنه‌ای نظیر «ستاد اجرایی فرمان امام» رفت اما آنچه که از واکسن کرونا برای مردم ایران حاصل شد برابر با هیچ بوده است.

حال با این توصیفات و در حالی که ارگان‌های ذیربط از عدم تخصیص ارز برای واردات واکسن کرونا یا سایر امکانات پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا خبر می‌دهند، سپاه پاسداران ولایت فقیه اقدام به واردات ۶ هواپیمای تشریفاتی برای استفاده سران و مقامات حکومت از آن به بهای گزاف می‌کند.

قطع یقین این خاصه خرجی در حالی که شهروندان ایرانی شاهد آمار بالای مرگ بر اثر ویروس کرونا در روزها و هفته‌های اخیر در ایران هستند در آینده خشم مردم ایران را دامنگیر حکومت‌گران ولایت فقیه خواهد کرد. [روز سیاه کرونا در ایران با مرگ ۶۲۰ نفر رقم خورد]

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)