نامه پریسا پوینده مسئول کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی به خانم سیگرید کاخ، وزیر امور خارجه دولت هلند

به خانم سیگرید کاخ، وزیر امور خارجه دولت هلند

روز پنجم آگوست، ابراهیم رئیسی، مشهور به آیت‌الله قاتل در پی مضحکه انتخاباتی رسماً بعنوان رئیس جمهور ایران منصوب شد.
این مراسم در حالی برگزار شد که حامد اسماعیلیون یکی از بازماندگان شلیک به هواپیمای اوکراینی که همسر و دخترش را از دست داد، در خیابانهای تورنتو اعلام کرد؛ “ما بیشماریم و هزاران نفر که نماینده قربانیان جمهوری اسلامی هستند در کنار ما ایستاده اند”.
خانم کاخ؛ آیا شما حامد اسماعیلیون را میشناسید؟ آیا ری‌را دختر نه ساله‌اش و پریسا همسر او را می‌شناسید؟ ‌۱۷۶ مسافر بی‌گناهی که در اثر شلیک موشک سپاه‌پاسداران جمهوری اسلامی به طرز فجیعی جان باختند را چه؟ می‌شناسید؟
آیا میدانید ۱۷۶ کودک، زن و مرد مسافر با چمدانهای آرزوهایشان آگاهانه و عامدانه توسط رژیم جمهوری اسلامی بقتل رسیدند؟

آیا با نام نویدافکاری ، کشتی گیر جوان و روح اله زم بعنوان یک ژورنالیست که در دوره ریاست رئیسی بعنوان رئیس قوه قضائیه اعدام شدند آشنائی دارید؟

براستی خانم کاخ حضور نماینده دولت هلند و رأی دولت هلند برای حضور نماینده اتحادیه اروپا در مراسمی که بوی خون می‌دهد چه تناسبی با ژستهای دفاع شما، هم حزبی‌های تان و دولت هلند از حقوق بشر دارد؟ مرز حقوق بشری که شما از آن دفاع می‌کنید تا کجاست!؟

آیا مطلع هستید عفو بین الملل در رابطه با مراسم تحلیف رئیسی اعلام کرده است؛
جنایات علیه بشریت بر مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران سایه‌ای سهمگین انداخته است. ما همچنان اعلام‌ می‌کنیم که او به خاطر نقشش در جنایات علیه بشریت سابق و‌ جاری مرتبط با کشتار۶۷ باید تحت تحقیقات کیفری قرار بگیرد؟

آیا شما از اعتراضات مردم در خوزستان ایران در اعتراض به بی آبی باخبر هستید؟ آیا می‌دانید پاسخ مردم برای ایتدایی‌ترین حق خود، یعنی آب، گلوله و سرکوب خشن و بازداشت صدها نفره میباشد. آیا می‌دانید ۱۴ نفر از همین مردم معترض که اساسا نوجوان و یا جوان بودند، در اثر شلیک مستقیم نیروهای سرکوب در خوزستان کشته شدند؟

نام گلرخ ایرایی، آتنا دائمی، مریم اکبری منفرد، زینب جلالیان ، یاسمن آریانی، صبا کردافشاری و دهها زن دیگر که در زندانهای جمهوری اسلامی به گوش شما خورده است؟ آیا می‌دانید هزاران زن و مرد دیگر به جرم‌‌های واهی و پرونده سازی حکومتی در زندان هستند؟

قطعا فکر می‌کنم شما بعنوان یک زن اروپائی نمی‌توانید تصور کنید که در ایران زنی به نام گلرخ ایرایی را بجرم نوشتن یک کتاب منتشر نشده،‌ در اعتراض به سنگسار زنان زندانی کنند. نه تنها زندان بلکه او را در دور دست ترین زندان و دور از خانواده تبعید کنند چون به اعدام سه زندانی سیاسی رامین حسین پناهی، زانیار مرادی و لقمان مرادی اعتراض کرد و صدای همسرش آرش صادقی که زندانی و بیمار بود شد.

برای من بعنوان یک زن و میلیونها زن دیگر در ایران که روزانه زیر فشار مضاعف تبعیض جنسیتی زندگی می‌کنند و هرگز تسلیم جمهوری اسلامی نشدند، شرکت سفیر هلند در مراسم تحلیف رئیسی با موافقت شما و همچنین رای مثبت دولت شما برای رفتن نماینده اتحادیه اروپا به این مراسم و در کنار رهبران تروریستی حماس و حزب‌الله و حوثی‌ها قرار گرفتن، نه تنها شوک آور بلکه مشمئز کننده بود.

شما بعنوان یک زن و عضو حزبی که خود را دمکرات می‌نامد پاسخگوی میلیونها انسانی هستید که رسما زیر خط فقر به گفته خود مسئولان ج.ا زندگی میکنند.
شما پاسخگوی میلیونها دختر و زن جوانی هستید که جواب اعتراض به حجاب اجباری، نداشتن حق حضانت فرزند پس از طلاق ، نداشتن حق سفر بدون اجازه پدر و یا همسر و نداشتن حقوق برابر انسانی، تحقیر، ضرب و شتم، زندان و شکنجه است.
شما پاسخگوی خانواده‌های داغدار اعتراضات آبان ماه ۹۸ هستید که همین امروز مادران دادخواهشان را ضرب و شتم و دستگیر می‌کند. شخصی که شما ریاست جمهوریش را تبریک گفتید از مسئولان این قتل عام به حساب می‌آید.

شما پاسخگوی تمام جنایات بیشمار جمهوری اسلامی و خانواده‌های داغدار و دادخواه گورستان خاوران و دهه شصت هستید که عزیزانشان بدست “هیئت مرگ” که رئیسی یکی از مهره‌های کلیدی‌ آن بود، جان باختند، هستید!

در آخر به عنوان یک شهروند هلندی که سالهاست زادگاه و خانواده‌اش را بدلیل جنایات ابراهیم رئیسی، همدستانش و ج.ا ندیده است، از طرف خودم و هزاران ایرانی تبعیدی در هلند از شما میخواهم صادقانه افکار عمومی و ما را در جریان دلایل و پروسه این تصمیم غیر انسانی تان بگذارید.

پریسا پوینده، مسئول کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)