اعتراف دیرهنگام روحانی به سرقت اسناد هسته‌ای

زمانی که در اردیبهشت ۱۳۹۷ خبر سرقت اسناد هسته‌ای ایران افشاء شد حکومت ایران اعلام این خبر را به سخره گرفت و خبر آن را عملیات بچه‌گانه، مسخره و ادعایی نخ‌نما خواند.

حکومت ایران نزدیک به ۳ سال سرقت اسناد هسته‌ای را انکار کردند اما برای اولین بار در فروردین ۱۴۰۰ محسن رضایی؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سرقت اسناد هسته‌ای را تایید و به آن معترف شد.

آلودگی امنیتی در دستگاه حکومت ولایت فقیه

رضایی ضمن اعتراف به سرقت اسناد هسته‌ای همچنین اعتراف کرد که حکومت ولایت فقیه دچار آلودگی امنیتی شده است. اعترافی که پیش از این سران حکومت ولایت فقیه به ندرت اقدام به چنین اظهار نظرهایی می‌کردند.

با گذشت نزدیک به ۴ ماه از سخنان رضایی، اکنون حسن روحانی که آخرین روزهای دولتش را می‌گذراند نیز به سرقت اسناد هسته‌ای اعتراف کرده است. اسنادی که نشان می‌داد حکومت ایران در سال ۱۳۸۲ در پی ساخت بمب هسته‌ای بوده است. [خامنه‌ای در سال ۸۲ آماده آزمایش بمب اتمی بود!]

اعتراف روحانی به سرقت اسناد هسته‌ای

خبرگزاری فارس در روز دوشنبه ۱۱ مرداد که سخنان حسن روحانی در جمع مدیران دولتش را انعکاس می‌داد به نقل از روحانی اظهار داشت که «اسرار را اسرائیلی‌ها از کشور خارج کردند و پیش ترامپ بردند و ترامپ هم از توافق خارج شد.»

پیش از این و در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ و زمانی که دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای موسوم به برجام خارج شد اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه در جریان عملیاتی مخفی، حدود نیم تن مدرک شامل ۵۵ هزار سند بر روی ۱۸۳ سی‌دی شامل اطلاعات محرمانه از تحقیقات هسته‌ای مخفیانه حکومت ولایت فقیه در یک پروژه‌ای به نام عماد از یکی از انبارهای حکومت در نزدیکی تهران ربوده شده است.

پذیرش این خبر می‌توانست شکست بزرگی امنیتی اطلاعاتی برای حکومت ولایت فقیه محسوب شود به همین دلیل در موضعگیری‌های رسمی، حکومت ولایت فقیه آن را کاملا انکار کرد.

در سال‌‌های بعد نیز این انکارها ادامه یافت.

تشریح برخی جزئیات عملیات سرقت اسناد هسته‌ای حکومت ایران

مدتی پیش، یکی از مقامات کشوری که در ربودن سرقت اسناد هسته‌ای حکومت ایران نقش رهبری آن عملیات را بر عهده داشته است فاش ساخت که ۲۰ مامور در این عملیات مشارکت داشتند که همگی آنها زنده هستند و برخی از آنان نیز از ایران خارج شده‌اند.

این عملیات پیچیده که تنها بازکردن ۳۲ گاو صندوق مربوط به اسناد هسته‌ای حکومت ایران ۷ ساعت به طول انجامیده و با موفقیت به پایان رسیده بود بدون اینکه ردی از خود بر جای بگذارند شکست سختی برای حکومت ایران محسوب می‌شد.

یک اعتراف دیگر در روزهای پایانی دولت روحانی

اما این تنها خبر ناشی از آسیب‌پذیر بودن دستگاه اطلاعاتی و امنیتی حکومت ایران نبود که در نشست آخر دولت روحانی به آن اشاره شد.

معاون روحانی؛ اسحاق جهانگیری نیز برگ دیگری رو کرد و با اشاره به اینکه در مقطعی اسرائیل آدم می‌فرستاد داخل نفت‌کش ما و آن را منفجر می‌کرد افزود به ۱۲ نفتکش ما آسیب زده و منفجر کردند.

این ادعا را اسحاق جهانگیری در روز ۱۰ اردیبهشت سال جاری نیز در یک نشست در فضای مجازی مطرح کرده بود اما به کشوری که این عملیات را انجام داده بود اشاره‌ای نکرده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)