بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران سه خبر را به تازگی اعلان کرده که یکی از یکی دردناکتر هستند:

۱-خط فقر خانوادهء ۴ نفره به ۱۰ میلیون تومان رسیده است.

۲-بیش از نیمی از مردم ایران در فقر مطلق به سر می‌برند.

۳-کارگران برای ادامه تحصیل فرزندانشان، حتی توان خرید قسطی گوشی موبایل هم ندارند.‌‎

اکنون بیاییم چند خبر دیگر را با یکدیگر مرور کنیم:

یادمان نرفته که در فرودین ماه سال جاری پس از درخواست حسن روحانی از خامنه‌ای برای برداشت پول از صندوق توسعه ملی به خاطر همه‌گیری وحشتناک ویروس کرونا، یازده روز به درازا کشید تا رهبر جمهوری اسلامی با این برداشت ۱ میلیارد یورویی موافقت کند! در این میان، ایادی رژیم و ماله‌کشان ریز و درشت هم یکسره در بوق و کرنا کرده که دارو تحریم است و از هر ترفندی برای مظلوم‌نمایی استفاده می‌کردند. حال به تازگی یک بار دیگر دست این دزدان بر طبق گفته‌های ‏وزیر بهداشت جمهوری اسلامی (سعید نمکی) رو شده که دولت تنها ۳۰ درصد از پول تخصیص یافته را به وزارت بهداشت داده و این وزیر نسبت به موج جدید شیوع کرونا و وقوع فاجعه، هشدار داده است! شگفت آنکه یک مقام سازمان برنامه و بودجه در واکنش گفته: «ارز صندوق توسعه ملی در دسترس نیست».

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی نیز در واکنشی به این موضوع گفته که بانک مرکزی برای کنترل مهار تورم «چاره‌ای جز مقاومت در برابر خواسته‌هایی که در جای خود شاید ضروری باشد، ندارد»!

آنگاه در میانهء این دوران سخت کرونایی و همچنین تحریم رژیم که دودش به چشم همگان رفته و دلار آمریکا در حال ساعت زدن است، به نمایندگان مجلس وامهای چند صد میلیونی برای خانه، خودروهای رایگان مانند دنا پلاس برای رفت و آمد و حقوقهای نجومی می‌دهند. تازه نماینده قزوین (لطف‌الله سیاهکلی) در مجلس شورای اسلامی به دنا پلاس قانع نبوده و گفته چرا مانند دوره پیش که شاسی بلند دادند، به ما هم از آن خودروها نمی‌دهند!؟

یک گزارش دیگر از مجلسیان هم در همین چند روز گذشته به بیرون درز کرد که خبر از تحویل ۱۵۰۰ واکسن آنفلوانزا به مجلس می‌داد. این در همان حالی است که وزارت بهداشت اعلام کرده گروه‌های پرخطر در اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا قرار دارند. این حرکت چنان مورد نقد عمومی قرار گرفت که بنا به گفته خود مجلسیان، واکسنها را به سازمان غذا و دارو برای استفاده دیگر مراکز درمانی بازگرداندند.

از اینها که بگذریم، ماجرای نامزدی علیرضا رزم‌حسینی برای وزارت صنایع و معادن هم جالب است. این استاندار پیشین کرمان و فعلی خراسان رضوی که خود پورشه سوار می‌شود، مسئولیت خود و رژیم حاکم بر ایران را کناری نهاده و به عنوان نمونه، سال گذشته بانوان ایرانی را به فروش اندک زیورآلات خودشان تشویق می‌کرد!

اکنون گویا ایشان با مافیای حاکم بر معادن ایران همدست شده و با فشار آنها و همکاری قالیباف، در حال فتح وزارت صنایع و معادن هستند.

چرا فتح؟

چون به معنای واقعی برای اینان صنایع، معادن، جنگلها، رودخانه‌ها و هر آن ثروتی که به قلم بیاید و نیاید، فتح و غنیمت است و در زیر لوای اسلام، هر حرامی را حلال و هر منکری را معروف می‌کنند.

خود و برادرش با مافیای معدن در ارتباط هستند، دختر و همسرش در کانادا زندگی می‌کنند، پسر و عروسش که تابعیت کانادا دارند به تازگی از خارج برگشته‌اند و همسرش هم تابعیت کانادا را دارد. با همه این موارد در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرده که برخی از اعضای خانواده با تصمیمِ برگشت او به ایران مخالف بوده، جر و بحث تلفنی داشته و به خبرنگار و خوانندگان القا می‌کند که با حضور در ایران و پذیرفتن مسئولیتهای مختلف دولتی، در حق مردم ایران فداکاری کرده است!

چیره‌دستان می‌ربایند آنچه هست

می‌بُرند آنگه ز دزدِ کاه، دست

دزد اگر شب گرم یغما کردنست

دزدی حکام، روز روشن است

این وضعیت ما در داخل است و در دنیای خارج هم با دولتمردان و سیاستمدارانی با رویکردهای بسیار متفاوت در برابر ایران روبرو هستیم.

به عنوان نمونه، امانوئل مکرون (رییس جمهور فرانسه) در سخنرانی خود در سازمان ملل از سیاست تحریم حداکثری جمهوری اسلامی توسط آمریکا انتقاد کرده و توپ را مانند دیگر رهبران و سیاستمداران اروپایی که پس از انقلاب اسلامی تنها کارشان مماشات و بده بستان با آخوندها و سپاهیانشان بوده، به زمین ترامپ و دار و دسته‌اش انداخته است.

فرانسه و دیگر کشورهای مخالف تحریم جمهوری اسلامی، در پاکسازی خاورمیانه از گروههایی مانند داعش هم حضور فعال نداشته، ولی همیشه هنگام تقسیم غنائم، مانند لاشخورها سر و کله‌شان پیدا می‌شود.

نمی‌خواهند به ضعیف شدن گروههای نیابتی زیر فرمان حکومت اسلامی به خاطر نرسیدن پول هم اشاره‌ای کنند، چون آن را تقویت جایگاه ترامپ می‌دانند، ولی چپ و راست به سیاستهای آمریکا درباره کنار رفتن از برجام و فعال کردن ماشه می‌تازند!

اگر همان گروههای نیابتی جمهوری اسلامی مانند حشدالشعبی، حزب‌الله، حوثیون و… با کمکهای مالی، لجستیکی و نظامی جمهوری اسلامی در منطقه آتش‌افروزی کنند، اروپایی‌ها سکوت پیشه کرده و تنها کاری که بکنند، انتشار چند بیانیه فشل و بی‌اهمیت است!

این، یک نمونه از موضعگیریهای اروپاییان در برابر ایران است و در سوی دیگر، ۴۷ کشور عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل به ابتکار آلمان، اعدام ناگهانی نوید افکاری را محکوم کرده، خواستار آزادی نسرین ستوده و نرگس محمدی و پایان دادن به نقض مکرر حقوق بشر در ایران می‌شوند! در روز دوم مهرماه نیز بریتانیا، آلمان و فرانسه در اقدامی هماهنگ، سفرای ایران در لندن، برلین و پاریس را در اعتراض به بازداشت شهروندان این کشورها و «نحوه رفتار با زندانیان سیاسی» احضار کردند!

به این موضوع باید با دقت بیشتری نگاه کنیم که چرا سیاستمداران و سازمانهای حقوق بشری اروپایی به افرادی مانند وحید صیادی نصیری، مصطفی صالحی، نوید افکاری و دیگر بی‌پناهانی مانند اینها کمتر پرداخته، ولی بر روی اصلاح‌طلبانِ غیر برانداز که در حقیقت منویات اروپایی‌ها را پیش می‌برند، اینچنین مانور می‌دهند؟

مردم ایران به خوبی دریافته‌اند که جمهوری اسلامی به لحاظ نظری و تبلور عینی، اقدام علیه امنیت، منافع و موجودیت ملی و در حوزه ساختاری به شدت فاسد و فشل است. برای پایین کشاندن این حکومت از اریکه قدرت، هر دو اهرم فشار داخلی و خارجی مورد نیاز است.

باید این سنگ از میان برداشتن

راه روشن در برابر داشتن

بعد از این بازست ما را چشم و گوش

کم نخواهد داد چرخ کم فروش

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)