در پی اعتراض برخی از زندانیان سیاسی به وضعیت غیرانسانی نگهداریشان در زندان و #شکنجه_کرونا تعدادی از زندانیان در پشتیبانی از #اعتصاب_غذای_نسرین_ستوده دست به اعتصاب غذا زدند.

🔻طبق اطلاعات رسیده، زندانیان مبتلا شده به بیماری کرونا در بند ۸ در زندان اوین نگهداری می‌شوند. در بین بیماران #امیرسالار_داوودی وکیلی است که تنها دلیل بودنش در این شرایط وحشیانه دفاع از حقوق موکلش طبق وظیفه‌ صنفی‌اش بوده است.

🔻همسر اسماعیل عبدی عضو کانون صنفی معلمان نیز به مجموعه فعالان حقوق بشر از ابتلا به بیماری همسرش در زندان خبر داده است. او همچنین از افراد بیمار دیگر نام برده است، از جمله مجید آذرپی، جعفر عظیم‌زاده دبیر هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران، محسن قنبری و محمدعلی مصیب‌زاده (زندانیان سیاسی) و فریدون احمدی، حامد حمزه‌وی، فرشاد کاووسی، رضا کیانیان‌مهر، سعید شریفی و علی دیواندری (زندانیان غیر سیاسی).

تلویزیون حکومتی در خدمت انکار و دروغ

✍️ در پی اعتراض و اعتصاب جمعی از زندانیان در اوین، تلویزیون ایران در اقدامی وقیحانه باز هم دست به دروغ‌پراکنی وجعل واقعیت زده است.

اینبار هم آنها با اعزام یک تیم خبری به زندان اوین، به جای تهیه گزارش از وضعیت بیماران زندانی، از بخش ۴ زندان اوین که زندانیان سالم در انجا نگهداری می‌شدند گزارش تهیه کرده است.

حکومت ایران به جای شنیدن حرف مردم و پاسخ دادن به آنها و اعتراضشان سعی در جعل واقعیت و خفه کردن هر اعتراضی چه در زندان و چه در خارج از زندان دارد.

در زمان شیوع کرونا اول وابستگان فاسد خود را که با جرمهای اختلاس و رشوه در زندان بودند آزاد کرد و بعد فعالان سیاسی و مدنی و صنفی را در زندان با کمترین امکانات بهداشتی و نیازهای اولیه نگه داشت تا آنها را با تهدید کرونا و حالا با ابتلا به آن شکنجه دهد.
این جنایت دیگری برای حذف فیزیکی مخالفان است و حکومت با این طریق قصد از بین بردن مخالفانش در زندانها را دارد.

آتش اعتراض و نارضایتی مردم را نمی‌شود با خفه کردن یا وارونه جلوه دادن واقعیت خاموش کرد. زندانیان سیاسی باید آزاد شوند. مطالبات صنفی مردم باید پاسخ داده شود. حکومت باید پایش را از دخالت در سایر کشورهایی که برای مردم ایران فلاکت و بی‌آبرویی و نفرت سایر ملتها را به همراه داشته بیرون بکشد. مردم حق اعتراض کردن دارند. رسانه‌ها حق نوشتن و پرسیدن دارند و آنها را نمی‌شود برای همیشه خفه نگه داشت.
امروز اگر نمی‌شونید فردا برای هر کاری خیلی دیر است.

به نقل از کانال تلگرامی شیرین عبادی
۲۳ مرداد ۹۹

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)