Image result for ‫شعار صلح از سوی ازادیخواهان‬‎

 

مقدمه:

 

هنوز چند روزی از ترور قاسم سلیمانی در بغداد نگذشته و بحرانی که ترامپ به رهبری رژیم اسرائیل با ترور قاسم سلیمانی و رهبر گروه نظامی شیعی عراق مرتکبش شد تازه اغاز شده.

حکومت ترامپ و ارتش امریکا در لرز است و نگران “پاسخ رژیم اسلامی” و تهدیدهای ترامپ که “۵۲ نقطه را خواهد زد” و چه و چه!

در امریکا در بیش از ۷۰ شهر تظاهرات ضد جنگ برگزار شد و ترامپ را به خاطر این عمل تروریستی محکوم کردند و خواهان حفظ صلح شدند.

در عراق و ایران اسلامیها پرچمها را تکان دادند و عزاداری ملی اعلام کردند و به مردم فریبی ضد امریکائی مشغول!

بازار اسلامیها را ترامپ خیلی گرم کرده! هدیه بزرگی به انها داده اخر!

در ایران گفته اند که ۳۵ هدف امریکائی را نشانه گرفتند مسابقه “هدف قرار دادن” به شکل شنیعی ادامه دارد .تهدید پس تهدید!

اینها کم بود امروز اعلام شد که برای سر بی ارزش ترامپ ۸۰ میلیون دلار جایزه گذاشتند! احتمتال دارد اخوندهائی پیدا شوند فتوا بدهند . اینهم شیوه اخوندیست که ترامپ و دارو دسته اش هنوز نمی دانند!

بله واقعیتی است که ترامپ هنوز این اخوندها را نمی شناسد! و طی مدت کوتاهی احتمالا نتیجه این فریبی که از رژیم اسرائیل خورد و تو چاه انها افتاد نوش خواهد کرد!

سوال اینست که اون “پاسخ ” رژیم اسلامی به ترامپ احتمالا چه شکلی خواهد داشت؟ این مقاله مقداری به این می پردازد با توجه به شناختی که این نویسنده از سابقه استراتژی رژیم اسلامی دارد:

)۱)متد ترور قاسم سلیمانی طراحی اطلاعاتی حکومت اسرائیل

بالا ترین اجتمال اینست که اطلاعات لازمه برای ترور سلیمانی را اسرائیل به ترامپ داده باشد. حکومت اسرائیل سالها سلیمانی را رصد کرده بود و جرات زدن او را مستقیم نداشت.احتمالا بارها به بوش و اوباما پیشنهاد داده بود اما حتی اونها عاقلتر بودند و نگذاشتند امریکا بشود سپر اسرائیل!

اما ترامپ را اسرائلیها بدجوری احمق یافتند و او را در تله انداختند و او بالاخره به این دام افتاد و حکومت امریکا را انداخت توی چاله بزرگی که هنوز در اغاز فرورفتن درونش هست!

قاسم سلیمانی نزدیک ۲۰ سال درگیر حکومت اسرائیل بود در لبنان در فلسطین در سوریه در عراق . هم از جهت سازماندهی هم انتقال تجهیزات هم از جهت بالا بردن استعداد نظامی حزب الله لبنان و اسلامیهای فلسطین به سیستمهای موشکی. حکومت اسرائیل قاسم سلیمانی را در مرکز این ماجرا می دید و طبیعتا متد ترور از متدهای شناخته شده این حکومت است و هر ادم سیاسی می فهمد که دست خط حکومت اسرائیل در این ماجرا خوانده می شود!

(۲)اصول استراتژی رژیم اسلامی در مقابل ترور قاسم سلیمانی در مقابل حکومت ترامپ:

 

طبیعتا هنوز زود است که بشود طرحی جامع از استراتژی رژیم اسلامی ترسیم کرد.درست است که در ابتدا هیاهوهای تبلیغاتی را شاهد خواهیم بود.

اما من فکر می کنم از همین الان بشود حدس زد که رژیم اسلامی راهی را که ترامپ و دارو دسته احمقش پیش بینی می کنند نخواهد رفت.

رژیم اسلامی به گزینه نظامی رو در رو تن نخواهد داد و بطور غکس العملی وارد بازی نخواهد شد.

من چند محور را پیش بینی می کنم:

اول: تداوم و توسعه یک جنگ روانی وسیع و خسته کردن و گیچ کردن نظام رهبری امریکا. با توجه به اینکه وضعیت انتظار برای اینها بسیار دردناک و خرج تراش است.

دوم: متمرکز کردن جنگ روانی روی شخص ترامپ. از اونجا که این ادم تعادل درستی ندارد و دچار ضعفهای بزرگ شخصیتی است. نمونه اعلام فتوا بر علیه او و تعیین جایزه برای سرش!

سوم: بیرون زدن از فرجام و اماده سازی سریع برای مسلح شدن به سلاح اتمی. این احتمال هست که بسرعت اولین ازمایش اتمی را انجام دهند و ایران را رسما به “خانواده کشورهای اتمی” تبدیل کنند.

چهار: تمرکز سیاسی روی عراق برای بیرون اندختن ارتش امریکا از عراق و حتی بستن سفارتش.با توجه به اینکه عراق سر پل مهم امریکا در خاورمیانه است.

پنج: توسعه صربه های نظامی غیر متمرکز توسط گروههای وابسته به رژیم در منطقه با اولیت عراق.

شش: تلاش برای تحکیم روابط نظامی با روسیه و چین و دادن پایگاه به روسیه و چین در ایران

(۳)سیاست رژیم اسلامی در مقابل قیام مردم ایران و عراق:

در مقابل مردم ، رژیم اسلامی تلاشش تبدیل فضا به فضای نظامی و ناسیونالیستی است. اعلام وضعیت جنگی و توسعه سرکوب بنام “خطر حمله امریکا”

ترامپ از اینجهت هم هدیه بزرگی به رژیم اسلامی داد!

حالا رژیم اسلامی از این “لولو” استفاده بهینه می کند.

اگر تا دیروز مبارزات مردم ایران و عراق با اخوندها بر سر خلاصی از حکومت اسلامی بود حالا حکومت اسلامی تلاش خواهد کرد هر اعتراض را به ترامپ بچسباند و به دخالت خارجی و مبارزات راه ازادی را نوکر امریکا بخواند!

همواره گفته اند که شرایط جنگی قاتل انقلاب است. در ایران توسعه شرایط جنگی مبارزات مردم را برای سرنگونی اسلامی به عقب می اندازند. مبارزان راه ازادی باید این تحول را در نظر بگیرند و شعارهای خود را با شعار صلح تقویت کنند.

(۴)انزوای ترامپ در سیاست جهانی در موضوع ترور سلیمانی

ترور سلیمانی چه در داخل امریکا و چه در سطح متحدین امریکا قابل هضم نیست.این نقض فاحش قوانین بین المللی است که حکومت امریکا انها را امضا کرده. ترامپ در باتلاقی افتاده که بیرون امدن ازش بسیار مشکل است.

از همین حالا پارلمان عراق به سازمان ملل شکایت کرده و رسما خواهان اخراج ارتش امریکا از عراق است.

ادعای ترامپ که ترور سلیمانی بخاط “پیشگیری” از قتل امریکائیها بوده یه شوخی گرفته می شود.مردم عراق خصوصا یادشان هست که بوش با ادعای مشابه به عراق حمله کرد و بعد پذیرفت که دروغ گفته و رئیس جمهورش فریب سازمان اطلاعاتش را خورده!

طی چند روز اخیر حکومت امریکا اتباغ خودش را در تمامی خاورمیانه به برگشت به امریکا فراخوانده و دیگر زمین خاورمیانه زیر پبی امریکا داغتر از همیشه است. اینها واقعیاتی است که در مطبوعات امریکا هم ارائه می شود.

(۵)امکان استیضاح دوباره ترامپ سر دروغگوئی اخیرش و ترور سلیمانی بدون اجازه کنگره امریکا

ترامپ درون امریکا هم از سوی کنگره و حزب دموکرات و هم از سوی مردم معترض زیر فشار شدید است.

ترامپ در حال حاضر زیر یک استیضاح در موضوع همکاری با اوکرائین در مداخله به انتخابات ریاست جمهوری امریکا هست و احتمال می رود حزب دموکرات برای او تعداد بیشتری استیضاح اماده بکند.

او اولین رئیس جمهوری امریکاست که زیر فشار چندین استیضاح خواهد بود و حتی بعد از برکناریش احتمال زیاد به دادگاه کشیده خواهد شد.

تاریخ امریکا رئیس جمهوری به این ذلیلی و شارلاتانی ندیده!

(۵)اهمیت بالا بردن شعار صلح در کنار سایر شعارهای جنبش اعتراضی در ایران و عراق

 

از دید من بسیار کلیدی است که شعار صلح و ممانعت از بحرانسازی ارتجاع اسلامی و ترامپ در ایران و عراق در اروپا و امریکا به احتزاز در بیاید.

این حکومتها نباید اجازه داشته باشند که با ساختن بحران زندگی را بر مردم سخت تر کنند و بر قیامهای ازادیخواهانه خون بپاشند.

مردم در ایران و عراق تاریخ دردناک ۸ سال چنگ را که به کشته شدن دو میلیون نفر و میلیاردها خسارات مالی انجامید پشت سر دارند .مردم عراق به علاوه با تهاجم ارتش امریکا تمامی تمدنش بر باد رفته و محق است با سرچشمه این جنایات مقابله کند.

نقش واضح رژیم اسلامی گروههای شبه نظامی وابسته در عراق و در ایران در سرکوب خونین مردم غیر قابل انکار است.ارتش امریکا و حضورش به اینها حقانیت دروغین می دهد و فضا می سازد که اسلامیها خودشان را قهرمانان ازادیبخش ملی جا بزنند!

منابع بیشتر:

 

ترور قاسم سلیمانی ، موج تازه بحران قدرت در خاورمیانه و لزوم خروج نیروهای امریکا و رژیم اسلامی در عراق

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=77475

“تهدیدهای ترامپ” بر علیه رژیم اسلامی و حمله به سفارت امریکا در عراق ، در گل ماندن سیاست امریکا

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=77444

 

قیام مردم در عراق و نقش رژیم اسلامی ایران در سرکوب آنها

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=76493

 

حمله به مراکز نقتی عربستان و چرائی عقب نشینی معنی دار حکومت رو به زوال امریکا

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=75805

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)