به نقل از کانال تلگرامی امتداد:

متن کامل لایحه دفاعیه سید محمدرضا خاتمی در دادگاه رسیدگی به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸

محمدرضا خاتمی در برابر ساختمان دادگاه، تصویر مونتاژ شده: از تظاهرات جنبش سبز در اعتراض به تقلب انتخاباتی

در آذر ماه ۱۳۹۷ سیدمحمدرضا خاتمی، دبیر کل سابق حزب مشارکت ایران اسلامی و نایب رئیس مجلس ششم، گفت‌وگویی تفصیلی و تحلیلی با پایگاه خبری «رو در رو» که توسط اعضای سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران اداره می‌شود، درباره مسائل مهم سیاسی کشور انجام داد.
پس از انتشار تصویری این گفت‌وگو در فضای مجازی، سازمان اطلاعات سپاه به عنوان شاکی ورود کرده و نهایتا پروند‌ه‌ای تشکیل میشود. نهایتا طی سه جلسه به ظاهر علنی رای دادگاه بدوی مبنی بر محکومیت دو سال حبس تعزیری دکتر خاتمی صادر می‌شود.
مجموعه حاضر متن کامل لایحه دفاعیه سیدمحمدرضا خاتمی به همراه مستندات ارائه شده به دادگاه و متن قرار مجرمیت، کیفرخواست و دادنامه صادره از سوی شعبه ١٠۵٧ دادگاه کیفری دو تهران است.
بدون تردید این مجموعه از جمله مهم‌ترین سندهای تاریخ سیاسی معاصر ایران خواهد بود که روشنگر «برخی» از زوایای مبهم و پرمساله دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ است.

◄ متن کامل دفاعیات در فایل پی‌دی‌اف

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com