اینجا را کلیک و همین امروز ثبت نام کنید

دانشجو، خبرنگار، وکیل، قانون گذار، … هستید و یا شهروندی که نسبت به حقوق خود بی تفاوت نیست؟

مایلید به درک بهتر و روشنتری از حقوق انسانی خود، فراتر از شنیده‌های پراکنده و روزمره برسید؟

در آنصورت جدیدترین دوره رایگان آکادمیکس را از دست ندهید!

شما طی ۸ جلسه، با بهره گیری از اساتید و متخصصین برجسته حوزه حقوق بشر، گام به گام با مبانی و اصلی ترین مباحث ضروری این حوزه آشنا می‌شوید. ثبت نام ساده، فراگیری آنلاین، دریافت گواهی رسمی پایان دوره از جمله ویژگیهای این دوره کوتاه آموزشی است. برای آشنایی بیشتر از صفحه «حقوق بشر، فراتر از اخبار» بازدید کنید و دوستان و عزیزان خود را با خبر کنید

 

حقوق بشر فراتر از اخبار

درک مطالبات حقوق بشری از دریچه اسناد و سازوکارهای بین المللی

هر روز در اخبار درباره جرایم علیه بشریت، کشتار غیرنظامیان، نقض حقوق مهاجران، پناهجویان و پناهندگان، سرکوب اعتراضات کارگری، دستگیری و آزار مدافعان حقوق بشر، اعدام، آلودگی آب و هوا و موضوعاتی از این دست می شنویم.

نقض همه جانبه حقوق بشر به حدی دنیای ما را احاطه کرده است که ممکن است فکر کنیم که حقوق بشر آرمانی و دست نیافتنی است. شکاف عمیقی بین حقوق به رسمیت شناخته شده بشر در قوانین و استانداردهای بین المللی و واقعیت تلخی که دولت ها برای ما رقم زده اند وجود دارد. اما اینکه امروز مجموعه ای از حقوق برای همه انسان ها در اسناد و کنوانسیون های بین المللی تعریف و رعایت آنها از دولت ها خواسته شده است خود دستاورد تکاپوی هزاران هزار انسان پس از فجایع انسانی نیمه اول قرن بیستم است.

چگونه می توان از پی شناخت این دستاورد بشری تکاپو برای رسیدن به زیستی بهتر و انسانی تر را ادامه داد؟ ساز و کارهای بین المللی برای تحقق حقوق بشر و مسئول نگهداشتن ناقضین آن کدامند؟

در این دوره، طی درسگفتارها و مصاحبه هایی با اساتید و متخصصان حوزه حقوق بشر بین الملل درباره مفهوم حقوق بشر، سیر رشد و گسترش قوانین حقوق بشری و مفاهیم جهان شمولی و تفکیک ناپذیری خواهید آموخت. همچنین به طور تفصیلی با برخی حقوق تضمین شده توسط اسناد و قوانین بین المللی همچون حق حیات، حق آزادی عقیده و بیان، حق برخورداری از دادرسی منصفانه و حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نیز ساز و کارهای سازمان ملل و ضمانت های اجرایی برای حمایت از حقوق بشر و مسئول نگه داشتن ناقضان آن آشنا خواهید شد.

همین امروز ثبت نام کنید

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com