۳ مه ۲۰۱۹

 

جناب حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

من به نمایندگی از سوی اتحادیه معلمان انگلستان (NASUWT ) به شدیدترین وجه ممکن اعتراض خود را نسبت به دستگیری و بازداشت فعالین کارگری و دانشجویان که به مناسبت روز جهانی کارگر، اول مه ۲۰۱۹، در تهران تجمع کرده بودند، اعلام می کنم.  

اتحادیه معلمان انگلستان آگاه است که دانشجویان و فعالین کارگری در ایران همانند دیگر همکارانشان در سراسر جهان، دستاوردهای کارگران را که از اول ماه مه سال ۱۸۸۶  تضمین و در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده را جشن می گرفتند. همکاران ما در ایران کاری نکرده اند مگر اعلام تعهد خود به دو اصل آزادی و دموکراسی در ایران، جایی که در آن کارگران باید از حق آزادی تشکل و حق پیمان های دستجمعی بر خوردار باشند؛ حقوقی که در مقاوله  نامه های سازمان جهانی کار از آن صیانت شده و دولت ایران از امضا کنندگان آن است.

اتحادیه معلمان انگلستان اقدام علیه فعالین کارگری در روز  جهانی کارگر ، اول مه ۲۰۱۹، را  تداوم نقض حقوق  به رسمیت شناخته کارگران در سطح جهانی می داند.    

 اتحادیه معلمان انگلستان از شما می خواهد که  افراد زیر و همه فعالین کارگری دیگری که به دلیل فعالیت های مشروع سندیکایی زندانی  شده اند را بی درنگ آزاد کنید:

رضا شهابی، حسن سعیدی، وحید فریدونی، ناصر محرم زاده، سید رسول طالب مقدم، محمد علی اصلاغی ، اسدالله سلیمانی، خانم فرحناز شیری، کیوان صمیمی، کامیار فکور، مراد طاهری،  سلیمانی نژاد، عباس شمس، هادی سلیمانی، سید مهدی عظیمی، ماهان صالحی، قاسم خالوئی، داوود رفیعی و اسدالله سلیمانی .

اتحادیه معلمان انگلستان  منتظر پاسخ شما به  این امر مهم و اضطراری است.

 

با احترام،

 

کریس کیت

 دبیر کل اتحادیه معلمان انگلستان

 

https://workers-iran.org/nasuwt-the-uk-teachers-union-condemns-arrest-of-workers-and-students-at-may-day-rally-in-tehran/

 

ترجمه و باز تکثیر از اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

http://etehadbinalmelali.com/ak

www.workers-iran.org

info@workers-iran.org

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com