حدود ۳۰ سال است صاحبنظران و کنشگران سیاسی هشدار می‌دهند که ورود سپاه در عرصه سیاسی و اقتصادی همچون سم مهلکی می‌ماند که به مرور کشور را از پا در می‌آورد. این‌بار نه سخن از کودتای انتخاباتی است نه سرکوب معترضین خیابانی نه بازداشت‌های فله‌ای نه حصر محصوران و نه صحبت از اتهام جاسوسی به فعالین محیط‌زیست، این‌بار سخن از به خاک سیاه نشاندن زندگی و امید و شادی مردم در سالی جدید است.

 پس از باران/ وقتی سپاه زندگی مردم را به گل می‌نشاند سپس آنها را شهید می‌خواند

🔸رحمت خدا را سپاه چگونه نقمت نمود؛
سیل در شیراز ارتباطی با بارش ۲۰ دقیقه‌ای نداشت
قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران مدتی است که در حال ساخت و ساز پلی در کیلومتر سه جاده شیراز – اصفهان است؛
قرارگاه عمرانی سپاه با گذشت ربع قرن تجربه و با برخورداری از بودجه کلان و سرمایه عظیم نیروی انسانی در حوزه فعالیتهای نفت، گاز و پتروشیمی با اجرای پروژه های متعدد و بزرگ ملی نتوانسته است جایگاه مناسبی را از نظر دانش فنی و اجرایی کسب نماید وهنوز همچون سالهای دفاع مقدس در ساخت خاکریز درجا می‌زند و این تبحر را نیز از سنگرسازان بی سنگر جهاد سازندگی در آن دوران دارد.

🔹چرایی ریزش پل جاده شیراز – اصفهان؛
قابل توجه مخاطبین که این پل توسط ستون احداث نگردیده بلکه در ساخت آن از خاکریز استفاده شده است

با آغاز بارش شدید باران در ساعات اولیه صبح به مدت ٢۶دقیقه ملیونها تن آب که در پشت گودبرداری جمع گشته (عملیات خاکبرداری از ۵٠٠ متری همین پل انجام شده) به یکباره استقامت سَبُک سد خاکی برادران سپاه را درهم می‌شکند و موجب جاری شدن سیل در منطقه دروازه قرآن شیراز گردیده و آن فاجعه عظیم را در روزهای آغازین سال نو رقم و کام میلیونها ایرانی را تلخ می‌کند.

🔸هشدارهایی که سپاه به آنها بی‌اعتنایی و تهدید به بگیر و ببند نمود؛
شهرداری شیراز میگوید چندین بار به سپاه در مورد مسدود کردن مسیل رود خانه جهت ساختمان سازی اخطار دادیم ولی بازرسان ما را بازداشت کردند و حتی به بازرسان دادگستری فارس اجازه بازدید از پادگان سپاه زنگی را ندادند.

🔸 خودسری‌های سپاه در حین فاجعه؛
شهرداری شیراز می‌گوید حتی سپاه در جابجا کردن مسیر سیلاب با ما و ستاد بحران فارس همکاری نکرد و خودسرانه مسیر را با بولدوزر باز کرد.
سردار کوهمره‌ای فرمانده دانشکده علوم و فنون زرهی نیروی زمینی سپاه اعلام کرد چنانچه شهرداری ودادگستری فارس از سپاه شکایتی نداشته باشند از بنیاد شهید فارس درخواست خواهد شد به زخمی ها وکشته شدگان سیل اخیر دروازه قرآن شیراز عنوان جانباز و شهید داده شود.

سردار عزیز که شناخت چندانی از شما ندارم و امیدوارم از سرداران پس‌از جنگ نباشی؛ احتمالاً فراموش کرده‌اید که “شهادت هنر مردان خداست” و مردان بی‌ادعایی که در هشت سال دفاع مقدس بدون کوچکترین چشم داشتی جان خود را در طَبَق اخلاص گذاشتند امروز پس از گذشتن از هفت‌خوان تازه باید به کمیسیون مربوطه بروند.
سردار عزیز؛
اینان قربانیان تمامیت‌خواهی سپاه هستند، وإلا جانباز و شهید تعریف خود را دارد. نکند خدایی نکرده سپاه دشمن این مردم است که قربانیان را جانباز و شهید می‌نامید!

شاهکارهای قرارگاه سپاه در آق‌قلا و نمایش‌های پوپولیستی سردار عزیز جعفری بماند برای بعد!

یوسف حسنی تبار- سحام نیوز

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com