۷ تن از بازداشت شدگان تجمع روز پنج‌شنبه معلمان مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران به زندان اوین منتقل شده‌اند. از محل نگهداری محمد حبیبی کماکان اطلاعی در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج‌شنبه پیرو فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، بسیاری از معلمان بازنشسته و شاغل در شهرهای مختلف ایران اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

به دنبال تجمع اعتراضی معلمان مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران، دستکم ۱۵ تن از معترضان در صحنه بازداشت شدند که بازداشت دست کم ۷ تن از آنان تداوم یافته است.

از میان بازداشت شدگان “محمد تقی فلاحی دبیر کل کانون صنفی معلمان تهران، رسول بداقی بازرس کانون صنفی معلمان تهران، رحمان عابدینی عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان استان البرز، عالیه اقدام دوست عضو اتحاد بازنشستگان، اسماعیل گرامی همسر یکی از معلمان بازنشسته، حسین غلامی از کنشگران اتحاد بازنشستگان و جواد زنوزی معلم اهل کرمانشاه” طی روز جمعه به دادسرای اوین منتقل شدند و برای هر یک از آنها قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی صادر شده است و پس از عدم پذیرش وثیقه توسط این افراد همگی به زندان اوین منتقل شده‌اند.

لازم به ذکر است که تا لحظه تنظیم این گزارش از محل نگهداری محمد حبیبی عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران، که همراه با ضرب و شتم بازداشت شده بود، کماکان اطلاعی در دست نیست و خانواده وی نسبت به بی‌خبری از وضعیت جسمی و محل نگهداری ایشان ابراز نگهداری کرده‌اند.

لازم به یادآوری است، محمد حبیبی فعال صنفی و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران پیش‌تر در تاریخ ۱۲ اسفندماه سال گذشته، توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود و پس از گذشت ۴۴ روز مورخ ۲۶ فروردین ۹۷ با تودیع وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد.

هرانا پیش از این گزارش مفصلی از برخورد و بازداشت معلمان معترض در تجمع سراسری روز پنج‌شنبه منتشر کرده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com