ماف نیوز: «سمکو خلقتی» زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی طبس پس از نُه سال آزاد شد. وی کارمند رآکتور آب سنگین اراک بود که با اتهاماتی مانند «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کُردی» مجموعا به پانزده سال حبس محکوم شده بود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ ۱۳۹۷، سمکو خلقتی، کارشناس هسته‌ای و زندانی سیاسی از اهالی مهاباد پس از ٩ سال حبس از زندان طبس در استان خراسان جنوبی آزاد شده و به مهاباد بازگشت.

سمکو خلقتی فارغ‌التحصیل رشته‌ی متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف تهران و کارشناس هسته‌ای رآکتور آب سنگین اراک، روز ۲۸ دی ۱۳۸۸ در رآکتور اراک بازداشت گردیده و پس از طی مراحل بازجویی از سوی دادگاه انقلاب اراک با اتهاماتی مانند «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کُردی» مجموعا به پانزده سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی ملاک‌قرارگرفتن اشد مجازات در پرونده را علت آزادی‌اش پس از نُه سال اعلام کرده است.

حکم پس از تایید در دادگاه تجدید نظر، در آبان ٩٢ نیز در دیوان عالی کشور مجددا تأیید گردید.

او که این مدت را در زندان‌های اراک، اوین، رجایی‌شهر کرج و طبس سپری کرده بود، از اواخر سال ۹۵، شش بار با وثیقه‌ی ٣٠٠ میلیون تومانی و دو فیش حقوقی به مرخصی رفته بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com