ناتو قصد دارد کلیه کشورهائی را که زیر فرماندهی آن در بوسنی هرزگوین علیه صرب‌های (هوادار روسیه) می‌جنگیدند بسیج کند ولی این بار علیه برمه (هوادار چین). تماس‌هائی بین ستادهای فرماندهی عربستان سعودی، ایران، قطر، پاکستان و ترکیه هم‌اکنون صورت گرفته است. درنظر داشته باشیم که رئیس جمهور ایران حسن روحانی و رئیس ستاد ارتش در این زمینه موضع‌گیری مثبتی نشان داده‌اند، در حالی که آیتﷲ علی خامنه‌ای و سپاه‌پاسداران مخالفت خود را با این پروژه جنون‌آمیز که نیابت ناتو را به ایران واگذار می‌کند اعلام کرده‌اند.

Related image

پنتاگون در حال فراهم کردن مقدمات جنگ دیگری در جنوب شرقی آسیا، این‌بار در میانمار است. جهادگرایانی که در سوریه حضور دارند و از طرف برخی از کشورهای خاورمیانه حمایت می‌شوند و تاکنون در ستیز با یکدیگر بودند قصد دارند همراه پنتاگون علیه ارتش میانمار  و برنده جایزه صلح نوبل خانم آئونگ سان‌سو‌شی وارد عمل شوند.

از سال ۲۰۰۱ ایالات متحده آمریکا بطور سیستماتیک در حال ویران ساختن خاورمیانه بزرگ است. آنها چند روز پیش به کمک کردهای بارزانی و خانواده‌های مسلمان جنگ نوینی را علیه عراق و سوریه  طراحی کردند.

این‌طور به نظر می‌رسد که گویا آنها ناگهان برنامه صحنه نمایش جدیدی را آماده می‌کنند: میانمار. در این صورت کلیه جهادگریان و هم‌چنین چندین کشور منطقه بسیج خواهند شد تا در جنوب شرق آسیا وارد جنگ شوند.

یک‌ماه است که رسانه‌های بین‌المللی در مورد شرایط اضطراری در روهینگیا  شکوه می‌کنند و میانمار را با همان دروغ‌هائی که روزی در سوریه بکار می‌بردند جهنمی خونین معرفی می‌نمایند.

هنگامی‌‌که عربستان سعودی در سال ۲۰۱۳ در اردن ارتشی ایجاد کرد و جهادگرایان را در سوریه مورد حمایت مالی قرار می‌داد، در مکه نیز سازمان «جنبش دینی» را سازمان داد که از آن زمان «ارتش رستگاری روهینگیا در آراکان» نام گرفت. درست مانند سوریه در آنجا نیز مردم واقعی میانمار و مزدورانی که همه جا مورد استفاده قرار می‌گیرند بایکدیگر مخلوط شده‌اند. مثلاً رهبر این گروه یک فرد پاکستانی است که اولین تجربیات خویش را در رکاب بن‌لادن در افغانستان علیه شوروی کسب کرده.

جهادگرایان میانماری توسط ایالات متحده و پادشاهی متحده مسلح می‌شوند. آنها در اردوگاه‌های رزمی در عربستان سعودی و در بنگلادش تعلیم می‌بینند. در ماه اوت سال گذشته تعداد آنان تقریباً بالغ بر ۵۰۰۰ نفر تخمین زده می‌شد.

برمه از زمان استعمار انگلیس و ژاپن هرگز صلح به روی خود ندیده. این کشور از موزائیکی متشکل از ۱۳۵ گروه نژادی تشکیل شده که برخلاف سوریه با یکدیگر به جنگ و جدال مشغولند. یک دیکتاتوری نظامی توانست به قیمت سرکوب بی‌رحمانه در بخش عظیمی از کشور ظاهر نظم را حفظ کند. یک‌سال نیم پیش ارتش پذیرفت قدرت را با برنده جایزه صلح نوبل، خانم آئونگ سانگ سوشی تقسیم کند تا معضلات بین‌نژادی را از میان بردارد.

در ضمن دولت جدید یک کمیسیون مشاورتی تعیین کرد تا بدرفتاری علیه قربانیان روهینگیا را حل نماید. این کمیسیون از طرف کوفی‌عنان و شخصیت‌های خارجی دیگری مانند «قصان سلام» از لبنان و یا یکی از رهبران جمعیت صوفیان میانماری هدایت می‌شد.

کار این کمیسیون درست مانند کار کمیسیون لیگ عرب در سوریه در نوامبر سال ۲۰۱۱ مورد تخطئه قرار گرفت. درست همان روزی که کمیسیون گزارش خود را تقدیم کرد، یعنی روز ۲۵ اوت، ارتش رستگاری روهینگیا در آراکان  بطور هم‌زمان ۲۴ ایستگاه پلیس و سربازخانه را مورد حمله قرار داد و ۷۱ پلیس و سرباز را بقتل رساند.

رئیس جمهور اردوغان فوراً کشورهای اسلامی را به کمک طلبید و  پس از سخنرانی نگران کننده و وحشت‌برانگیز او بود که مهاجرت مردم روهینگیا به بنگال آغاز شد.

ناتو قصد دارد کلیه کشورهائی را که زیر فرماندهی آن در بوسنی هرزگوین علیه صرب‌های (هوادار روسیه) می‌جنگیدند بسیج کند ولی این بار علیه برمه (هوادار چین).

تماس‌هائی بین ستادهای فرماندهی عربستان سعودی، ایران، قطر، پاکستان و ترکیه هم‌اکنون صورت گرفته است.

درنظر داشته باشیم که رئیس جمهور ایران حسن روحانی و رئیس ستاد ارتش در این زمینه موضع‌گیری مثبتی نشان داده‌اند، در حالی که آیتﷲ علی خامنه‌ای و سپاه‌پاسداران مخالفت خود را با این پروژه جنون‌آمیز که نیابت ناتو را به ایران واگذار می‌کند اعلام کرده‌اند.

اگر این پروژه موفق شود، کلیه نیروهائی که علیه سوریه می‌جنگیدند به جنوب شرقی آسیا هجوم خواهند برد و صلح در این منطقه تنها در صورت عدم وجود این معارضین ممکن خواهد گردید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com