اسماعیل عبدی زندانی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین بیست و یک روز است که در اعتصاب غذای اعتراضی به سر می برد. آقای عبدی مدتی قبل با نگارش نامه ای سرگشاده اعلام کرد در اعتراض به عدم استقلال قوه قضاییه و “صدور احکام امنیتی” برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران و با درخواست صریح “خروج پرونده‌ خود از حالت امنیتی به عادی” اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی نموده است. وی از «افت شدید فشار و درد شدید در ناحیه کلیه» رنج می برد و طی روزهای گذشته چندین مرتبه به بهداری زندان اوین منتقل شده است، طبق معاینه پزشک، این زندانی دچار «نوسان فشار خون» است و لازم است توسط پزشک متخصص ویزیت شود، امکانی که تاکنون محقق نشده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آقای عبدی طی روزهای گذشته به دلیل درد شدید کلیه چندین مرتبه به بهداری زندان اوین منتقل شده است. در معاینه پزشک بهداری، به وی گفته شد نوسان شدید فشار خون داشته و بایستی توسط پزشک متخصص ویزیت شود.

یک منبع نزدیک به آقای عبدی گفت: “از دو ماه پیش برای ایشان دستور معاینه توسط دکترهای دارای تخصص اعم از داخلی، گوارش، قلب و کلیه صادر شده، اما چون زندان دکتر متخصص در اختیار ندارد هنوز دکتری ایشان را معاینه نکرده، گزینه دیگر این است که باید به بیمارستان اعزام شود که آن هم سپاه پاسداران مخالف اعزام ایشان است. با چنین وصفی آقای عبدی نیز از رفتن به بهداری انصراف داده است”.

تا زمان تنظیم این گزارش هیچ رسیدگی پزشکی خاصی نسبت به وضعیت آقای عبدی صورت نگرفته و همینطور تاکنون نمایندگان دستگاههای قضایی، امنیتی یا اداره زندان واکنشی به اعتصاب غذا و وضعیت این زندانی نداشته اند.

بر اساس معاینات روزانه بهداری زندان اوین، جزییات ثبت شده فشار خون و وزن آقای عبدی در ۵ روز گذشته به شرح زیر است؛

هفدهمین روز اعتصاب غذا: فشار یازده روی هشت، وزن هشتاد و چهار و نیم

هجدهمین روز اعتصاب غذا: فشار ده روی هشت، وزن هشتادو چهار

نوزدهمین روز اعتصاب غذا: فشار ده روی هشت، وزن هشتاد و چهار

بیستمین روز اعتصاب غذا: فشار ده روی هفت، وزن هشتاد و سه و نیم

بیست و یکمین روز اعتصاب غذا: فشار نه روی شش، وزن هشتادو سه و نیم

پیشتر هرانا در گزارشی، روزشمار وضعیت جسمی اسماعیل عبدی برای مدت ۹ روز را به روایت بهدای زندان منتشر کرده بود.

لازم به ذکر است، پیش از این، حسین تاج وکیل این فعال صنفی معلمان، از مساعد نبودن وضعیت موکل خود خبر داد و گفت درخواست اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور ثبت شده‌ است و همچنین اعلام کرد که پرونده اسماعیل عبدی به شعبه ٣٣ دیوان عالی کشور ارجاع شده است. وی در ادامه بیان کرد: “خواسته اصلی عبدی اعاده دادرسی و همچنین اعطای حق مرخصی از زندان است و امیدوارم با توجه به این که فعالیت‌های موکلم همه در راستای دفاع قانونی از حقوق معلمان و دانشش آموزان بوده، در جریان اعاده دادرسی حکم برائت او صادر شود”.

شایان ذکر است، اسماعیل عبدی بدنبال تایید حکم شش سال حبس در دادگاه تجدید نظر، نوزدهم آبانماه ۹۵ بدون اخطار قبلی در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه سازمان آموزش بین الملل دو تشکل صنفی هستند که در روزهای اخیر خواهان توجه به وضعیت اسماعیل عبدی، معلم و فعال صنفی دربند شدند و آزادی او را مطالبه کردند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com