حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند “”دائم نگویید انتخابات باید آزاد باشد . ۲۴ انتخابات تا به حال داشتیم کدامش آزاد نبوده ؟ انتخابات در ایران آزاد است آزادی انتخابات در کدام کشور بیشتر از ایران است ؟.”” ایشان سپس با اشاره به لزوم تایید صلاحیت نامزدها توسط شورای نگهبان به این ویژگی برتر انتخابات ایران نسبت به کشورهای غربی اشاره کردند . ویژگی خاصی که انتخابات در آمریکا و انگلیس و فرانسه و سوئد و آلمان و خیلی کشورهای دیگر جهان از آن بی بهره اند . کمبود حضور نهادی مانند شورای نگهبان باعث شده در ۱۶ سال اخیر حتی یک آمریکایی برای شرکت در انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری، بخاطر عقیده یا سخنان و عملکردش رد صلاحیت نشود و مردم آمریکا مجبور باشند خود تشخیص دهند چه کسی با چه عقیده و برنامه هایی صلاحیت حضور در مجلس را دارد.
تشخیصی که معمولا غلط از آب در می آید و همین می شود که لابی صهیونیستی ، مجلس آمریکا را در ادامه رای غلط مردم این کشور در اختیار گرفته است . این در حالیست که برتری ویژه انتخابات ایران نسبت به سایر کشورها که از برکت شورای نگهبان حاصل می شود موجب شده نه تنها نامزدهای عادی که حتی بسیاری از نمایندگان دور قبل مجلس نیز برای شرکت در انتخابات ۴ سال بعد تایید صلاحیت نشوند و به مردم کمک شود تا اشتباه قبلی را مبنی بر رای دادن به ایشان تکرار نکنند . مردم خیالشان راحت است که هیچ کس به صرف دانشمند یا پزشک یا استاد دانشگاه یا کارمند دولت بودن نمی تواند نامزد قطعی انتخابات شود و با عقاید غلط و انحرافی به مجلس یا ریاست جمهوری برسد . این دقیقا مثل کمکیست که یک آنتی ویروش قوی به شما می کند تا برنامه های در ظاهر مفید ، زیبا و فریبنده اما در واقع مخرب را اجرا نکنید آنتی ویروسی که مردم کشورهای غربی از آن بی بهره اند .

. آقایان احمدی نژاد خاتمی و هاشمی که این روزها در مورد لزوم آزاد بودن انتخابات زیاد صحبت می کنند ، و خاطر مقام معظم رهبری را مکدر کردند چرا در مورد این ویژگی خاص و برتر در انتخابات ایران صحبت نمی کنند . کجای دنیا نهادی مثل شورای نگهبان وجود دارد ؟ نمی بینید که در آمریکا هیچ فرد یا نهادی از حکومت هرگز به خودش زحمت نمی دهد صلاحیت نامزدهای انتخابات را بر اساس مطالبی که نوشته اند و سخنانی که گفته اند بررسی کند و جلوی بی صلاحیت ها را بگیرد . حداکثر زحمتی که می کشند این است که سن نامزدها را بررسی کنند که مثلا از ۳۰ سال بالاتر باشند . نمی بینید که در انگلیس مملکت آنقدر بی صاحب است که حتی جرج گالوی مجری پرس تی وی تلویزیون دشمن انگلیس نیز خود را نامزد انتخابات مجلس می کند و اتفاقا در رای گیری سوم می شود .

ده ها مثال می توانم بزنم در مورد افرادی که در غرب از صبح تا شب به مقامات کشور فحش می دهند و انتقاد می کنند و هر دور هم خودشان را نامزد انتخابات می کنند . بعضی هایشان رای می آورند و بعضی دیگر رای نمی آورند و هرگز نهادی به خودش زحمت نمی دهد که این آدم بی تربیت که انتقاد و توهین می کند و دست به تشویش اذهان عمومی می زند و آب به آسیاب دشمن می ریزد را رد صلاحیت کند.

البته مولفه های برتر انتخابات ایران نسبت به سایر کشورها فقط در شورای نگهبان خلاصه نمی شود شورای نگهبان شاخص ترین مولفه است . از برتری های مهم دیگر می توان از مهندسی معقولانه انتخابات توسط سپاه مثال زد که به درستی در سخنان حجت السلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه به آن اشاره شده است (اینجا)

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com