IMG_2665

باسلام واحترام

پس از تحیات وسلام خدمت آقایان «اشرف غنی» رئیس جمهورمحترم و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان، جسارت این جانب را مورد عفو قرار داده و با دیده اغماض و بزرگواری به عرایض این جانب بنگرید. اخبار ها ی صحت گونه خایی به گوش می رسد که دولت شما نسبت به پذیرش وبرگشت ۱۵۰۰۰۰ مهاجران افغان که در آلمان یا در کشوری دیگر در اروپا به سرمی برند را تایید وإمضاء نموده اید

همانطور که مستحضن هستید شما دو نَفر در سال ۱۳۹۳ که با طرح ادعاهای تقلب گسترده در انتخابات، با میانجیگری جان کری وزیر خارجه آمریکا تن به توافق بر سر تشکیل حکومت وحدت ملی دادید.

وبا وعدهای فراوان به قدرت رسید آیا از خود پرسیده اید تا بحال ؛ از کدام یک از وعده هایی که داده اید به نتیجه ای مطلوب رسیدید در آن ؛ یا فقط همانند سران رژیم اسلامی ایران وعده هایی توخالی داده اید به ملت !!!

قرار بود بر اساس موافقتنامه تشکیل حکومت وحدت ملی، قدرت سیاسی بین هردو تیم انتخاباتی به صورت ۵۰-۵۰ تقسیم شود، ولی حالا مقام‌های نزدیک به شما آقای عبدالله می‌گویند که سهم تیم او بسیار کمتر از میزان تعیین شده است.

عالیجنابان اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله هرچه سریعتر به اختلافات خود پایان دهید و بر اساس قانون اساسی ، حکومتی در افغانستان بوجود آورید که پاسخگوی مردم باشند

از حکومت وحدت ملی بیش از دو سال می گذرد اما مردم افغانستان از وعده های شماکاری ندیدند، تمامی جوانان به کشورهای بیرون از افغانستان در اثر بیکاری ونا امنی سفر میکنند هیچ خوبی ندیدن جز انتحار و انفجار، وشما هم جز، دزدی چه کرده اید برای مردم؟ ”

شما می دانید جناب پرزیدنت

افزایش جنگ ناامنی، بیکاری، مشکلات اقتصادی، و اعلام برخی کشورهای اروپایی برای پذیرش مهاجرین از عوامل اساسی در سال ۲۰۱۵ میلادی بود. ودر هم اکنون در سال ۲۰۱۶ ادامه دارد که باعث شد صدها هزار افغان کشور را ترک کرده و راهی کشورهای اروپایی شوند.
جناب “عبدالله” شما در برگشت دادن آبرومندانه مهاجرین تاکید کرده اید و همچنان افزوده اید که در جریان دیپورت خدمات و تسهیلات لازم تا کابل به آنها فراهم می کنیم . شما تاکیدکرده اید که مقدار معین پول نقد نفر حدود ۷۰۰ “یورو” به مهاجرین و مقدار ۱۲۰۰۰ :یورو” هر نفر به جنابعالی آقای “عبدالله” رئیس اجرایه جهت مصرف بالای مهاجران توسط اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده .

مردم ،شدیداً به این توافق و دستاوردهای جلسه فوق اعتراض کرده اند و آن را خیانت آشکارا در حق مهاجرین می دانند . همه این زدو بندها و توافقات را مغایر قانون اساسی افغانستان می دانند . این جلسات خودسرانه و تصمیم گیریهای مهم و حیاتی در باره موضوع مهاجرین در تضاد با اصل ۱۰۲ قانون اساسی افغانستان می باشد و این تصمیم گیریها فقط باید از طریق مجلس نمایندگان اتخاذ شود نه کسی دیگر!!!
وسؤال من ازشما دو مسؤل بلند پایه افغانستان این می باشد که چه وقت شما ها می خواهید از سلطه آمریکا وغربی ها وجمهوری اسلامی ایران بیرون آمده وخود کفا شوید ؟؟؟
چرا کشور افغانستان را به صلح وصفا وآمنیت وآرامش وانسانیت بدوراز آشوب وفرقه گرایی وپیشرفت تبدیل نمی کنید.فراموش کرده اید که استقلال ژاپن با کشور افغانستان در یک زمان اتفاق افتاده
بلاخره شماها چه موقع میخواهید کشور افغانستان را اصلاح کنید ؟؟؟

هزاران نفر از پناهندگان افغانستانی که تمام دارایی هایشان را به فروش رسانیده تا به محلی امن برسند و با وجود تمام خطرات و سختی ها خودشان را به آن کشورها رساندند.
بنده خود که در اروپا تمامی این مشکلات را مشاهده نمودم براستی سخن گفتن در مورد پناهجویان به نوبه خود نیاز به جلسات ومقالات وبررسی های مهم دارد تا که به نتیجه مطلوبی رسید.

آیا از خود پرسیده اید که با چه رویی به این مهاجران نگاه می کنید
این مهاجران پول نمیخواهند بلکه امنیت وآرامش وامکانات میخواهند
شما چه امنیت وامکاناتی را برای کشور حاصل کرده اید که مهاجران افغان با دلی خوش به کشورباز گردند.
فرزندان شماها در بهترین کشورهای جهان در حال خوش گذرانی می باشند اما شما نمی خواهید این مهاجرینی که با سخت ترین مشکلات خودرا به اروپا رسانده اند در آرامش وآسایش باشند.
لذا اینجانب احسان فتاحی به عنوان یک روزنامه نگار وفعال حقوق بشر ایران از شما خواهشمندم نسبت به توافق نامه ها وقوانین بین المللی که در قبال پناهجویان امضاء می کنید توجه داشته باشید.
با این که بارها شماری از تحلیلگران سیاسی هشدار داده اند که اگر رهبران حکومت نتوانند از تجربه ناکارایی هایشان بیاموزند، با چنین وضعیت فاصله میان مردم و حکومت بیشتر از حال خواهد شد و بقای حکومت را با خطر جدی روبه رو خواهند کرد.
امیدوارم با نوشتن این نامه ؛ بنده حقیر توانسته باشم صداهای این مهاجرین را که با سختی ومشقت وبا پای پیاده در جنگل ها ودریاها وشهرها وکشورهای مختلف ده ها مرز را پشت سر گذاشته اند به گوش شما سردمداران حکومتی رسانیده باشم.

در آخر آرزومندیم جامعه مدنی وسازمانهای مدافع حقوق بشر یکی از وظایف های انسانی خود را در قسمت مدافع مهاجرین مظلوم انجام دهند تا این دیدگاه دوگانه اتحادیه اروپا درقسمت مهاجرین مظلوم افغانستان توجه جدی صورت گیرد اتحادیه اروپا بخصوص آلمان که محور اصلی مهاجرین است مطابق به قوانین بین المللی برای مهاجرین افغان مانندمهاجرین سایر کشورهای دیگر توجه نموده وزمینه را برای کسانیکه از خون ملت مظلوم افغانستان به نفع خویش معامله می نمایند جلوگیری نماید.
با آرزوی موفقیت برای ملت شریف افغانستان.

احسان فتاحی
١٢شهریورماه١٣٩۵

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com