21این روزها در سطح شهر تهران، شاهد برگزاری کلاس‌هایی با عناوینی همچون «رمز و راز جذابیت، دیالوگ‌های جذاب زنانه، هنر زن بودن، روابط خاص زوجین و…» از سوی برخی موسسات با مجوز و بدون مجوز به اصطلاح روانشناسی هستیم، کلاس‌هایی که به خاطر عناوین بعضا جذاب‌شان، معمولا مورد توجه و کنجکاوی تعداد قابل توجهی از زنان و دختران جوان واقع می‌شود.

یکی از موسساتی که مدتی است در سطح شهر تهران اقدام به برگزاری این کلاس‌ها می‌کنند و در خیابان ولیعصر تهران قراردارد، برای جذب مشتریان خود، ابتدا جلساتی را به صورت رایگان برگزار می‌کند، سپس از شرکت‌کنندگان می‌خواهد جهت آشنایی بیشتر با این مباحث، در کلاس‌هایی که در ارتباط با این موضوعات با هزینه‌های گزاف برگزار می‌شود، شرکت کنند.

در کلاسی که چندی پیش از سوی این موسسه برگزار شد، خانمی که خود را روانشناس می‌نامید و اولویتش را کاهش آمار طلاق و افزایش میزان ازدواج در جامعه بیان می‌کرد به زنان شرکت‌کننده در این کلاس می‌آموخت که چگونه زنانی لوند و جذاب برای شوهرانشان باشند.

او مباحث ابتدایی کلاس خود را به بیان رمز و راز جذابیت و دیالوگ‌های جذاب زنانه اختصاص داد و با تقسیم‌بندی زنان به زنان «آمازون، معشوقه، مادر و مدونا» مباحث خود را در این زمینه به پیش برد.

او در توصیف زنانی که آنها را آمازون می‌نامید، گفت: «زنان آمازون» زنانی هستند که می‌گویند همه کار را خودشان می‌توانند انجام دهند و به طور کلی مستقل هستند و مردها نیز عموما تمایلی ندارند که با این‌گونه زنان ازدواج کنند. «زنان مادر» نیز زنانی هستند که به همه محبت می‌کنند و سعی می‌کنند همه را در آغوش خود بگیرند، خصوصیات این‌گونه زنان به نحوی است که شوهرانشان بعد از مدتی به دنبال زنان دیگر می‌روند.

وی زنان «مدونا» را زنانی دانست که خود را پایین‌تر از مردها می‌دانند و حاضر نیستند که هم‌سطحی خود را با مردان قبول کنند. آنها افرادی فرمان‌بردار و مطیع هستند و مردها به طور کلی از این‌گونه زنان خوششان می‌آید.

وی دسته چهارم را زنان «معشوقه» عنوان کرد که دارای ویژگی‌های دلبری و لوندی هستند و می‌دانند که چگونه مردها را جذب خود کنند.

این به اصطلاح روانشناس خطاب به زنان شرکت‌کننده در این جلسه گفت: این زنان معشوقه، رگ خواب مردان را به خوبی می‌شناسند و بسیاری از دخترانی که در زندگی شما وارد می‌شوند و با همسر شما ارتباط برقرار می‌کنند همین زنان معشوقه هستند.

او با بیان یک مثال، به برخی از تفاوت‌های زن معشوقه، زن مدونا و مادر اشاره کرد و ادامه داد: زنان مدونا و مادر وقتی‌که همسرشان به تلفنشان جواب نمی‌دهد دائم به او زنگ می‌زنند؛ حتی شده ۱۵ بار و این حس را به مرد می‌دهند که کنترل‌گری بالای سر آنها است، ولی زنان معشوقه وقتی می‌بینند طرف مقابلشان به تلفن آنها جواب نمی‌دهد از زنگ زدن مجدد خودداری می‌کنند و منتظر می‌مانند که طرف مقابل تماس بگیرد و حتی تماس اول وی را جواب نمی‌دهند و بعد از چندین تماس، جواب طرف مقابل را با کلی منت و درعین حال ناز و عشوه می‌دهند.

او بخشی از سخنان خود را به موضوع «فمینیسم» اختصاص داد و با تعریفی ناقص و نادرست از فمینیسم، ادامه داد: فمینیست‌ها به دروغ می‌گویند «زن و مرد با هم برابرند»، آیا یک زن و مرد از نظر جسمی با یکدیگر برابرند؟ ممکن است شما تفکر فمینیستی پیدا کنید و این تصور را داشته باشید که قدرتمند هستید و در اثر این روحیه تصمیم بگیرید که به مردها رو ندهید، در حالی که این موضوع باعث می‌شود که نتوانید ازدواج کنید یا ازدواج موفقی داشته باشید.

او با رد این موضوع که زن و مرد از نظر عقلی یکی هستند، ادامه داد: این نیز یکی دیگر از دروغ‌های جریان فمینیستی است، تفکر فمینیسم می‌گوید زن هرچه موفق‌تر باشد برای مرد جذاب‌تر است در حالی که این‌گونه نیست.

او خطاب به زنان شرکت‌کننده در این جلسه، افزود: وقتی تحصیلات و طبقه اجتماعی‌تان عوض می‌شود افراد اطراف شما نیز تغییر می‌کنند و ممکن است برای ازدواج با مشکلات بیشتری روبرو شوید. چه عیبی دارد یک زن ازدواج کند و در خانه شوهر، تحصیلاتش را ادامه دهد. من باز هم به شما می‌گویم، موفقیت هرچه بیشترتان باعث جذابیت بیشتر شما در بین مردان نمی‌شود. آنها (فمینیست‌ها) می‌گویند زن و مرد از نظر آمیزش جنسی برابر هستند در حالی که این‌گونه نیست و هرچه مرد سکس بیشتری داشته باشد زودتر از کار می‌افتد، ولی هرچه زن، سکس بیشتری داشته باشد جذابیتش بیشتر می‌شود و از نظر روحی بهتر خواهد بود.

او به برخی از شرکت‌کنندگان در این جلسه که ازدواج نکرده بودند، تاکید کرد: ۹۵ درصد پسرانی که خارج از رابطه ازدواج با دختری رابطه جنسی دارند در هنگام ازدواج با او ازدواج نمی‌کنند و فقط ۵ درصد آنها اقدام به این کار می‌کنند که این ۵ درصد نیز به خاطر مسائلی چون آبروریزی، اجبار و حاملگی دختر است و معمولاً آنها می‌گویند که ما برای ازدواج سراغ دختری می‌رویم که پسری به آن دست نزده باشد.

وی خطاب به این افراد گفت: اگر پسری به شما علاقه‌مند باشد برای شما وقت و انرژی می‌گذارد. از طرف دیگر وقتی یک مرد از زنی سکس بخواهد، سعی می‌کند وابستگی روحی در او ایجاد کند تا زن به این رابطه تن دهد و بعد از استفاده، شما را رها می‌کند؛ چرا که آنها با این تفکر به دنیا ‌آمده‌اند که زن پاک، زنی است که اجازه ندهد دست مردی پیش از زمان ازدواج به او بخورد.

او که چندین بار در این جلسه به دختران توصیه ‌کرد با پسرها پیش از ازدواج رابطه جنسی نداشته باشند بار دیگر به موضوع فمینیسم برگشت و گفت: فمینیست‌ها به دروغ می‌گویند «زن و مرد با هم مساوی هستند»، در حالی که این‌گونه نیست. باید مرد این احساس و تصور را داشته باشد که زنش به حمایت او نیاز دارد چراکه مردها وابستگی زنان به آنها را دوست دارند.

او که از زنان می‌خواست معشوقه درونشان را فعال کنند، در ادامه سخنان خود گفت: مردها کودک درونشان فعال است و سعی می‌کنند که با کودک درونشان بعضاً‌ زنان را بازی دهند. مردها از تحقیر بدشان می‌آید و دوست ندارند که یک زن به آنها بگوید همه کار را خودم می‌توانم انجام دهم. قدرتمندترین سلاح در زن‌ها زبانشان است و ضعف مردها در سکس است. ۷۵ درصد از مردها اگر در رختخواب و خانه از سوی زنشان سیر شوند به سراغ زنان دیگر نمی‌روند. ۲۵ درصد از مردانی که دنبال زنان دیگری می‌روند بیمار هستند و مقداری از این موضوع نیز ناشی از تنوع‌طلبی است و اگر شما زنان بتوانید همسرتان را از نظر جنسی سیر کنید آنها به سراغ کس دیگری نمی‌روند.

این به اصطلاح روانشناس، خطاب به حاضرینی که ازدواج نکرده بودند، گفت: دخترها، با پسری که به او علاقه‌مند هستید، قبل از ازدواج رابطه جنسی نداشته باشید و این جمله را دائم با خودتان تکرار کنید که «مردها شکارچی هستند و تلاش می‌کنند برای شما دون بپاشند».

وی در مورد اهمیت آرایش زنان برای شوهرانشان نیز گفت: به خودتان برسید مردها به خط چشم، خط ابرو و خط لب علاقه‌مند هستند، سعی کنید همیشه با قیافه‌ای تمیز در برابر همسرتان حضور پیدا کنید؛ مثلاً صبح‌ها زودتر بیدار شوید و تا قبل از بیدار شدن همسرتان خود را مرتب کنید.

وی بهترین زن را نوع زنان «آمازون و معشوقه» توأم با هم عنوان کرد و افزود: مردها به دنبال زنان چموش در روابط جنسی هستند. البته یک زن حتی اگر استقلال مالی دارد، باز هم باید به نحوی رفتار کند که شوهرش احساس کند همسرش به او نیازمند است؛ از دیگر سو زنان نباید به نحوی رفتار کنند که مرد بفهمد زن نگران از دست دادنش است.

وی با بیان اینکه مردها از اینکه زنان در داشتن رابطه جنسی پیش‌قدم شوند، استقبال می‌کنند و این موضوع را دوست دارند، ادامه داد: اگر در یک رابطه‌ای عاشقانه قرار دارید، این‌گونه نباشید که هر وقت او به شما زنگ زد و از شما درخواست کرد که با او بیرون بروید، بلافاصله بپذیرید؛ بلکه به او بگویید که باید برنامه‌هایم را چک کنم و اگر زمان خالی داشتم به شما خبر می‌دهم. در موقعی که از همسرتان می‌خواهید که با شما بیرون بیاید و او این کار را انجام نمی‌دهد، عصبانی نشوید و نگویید «به دَرَک»، بلکه به او بگویید که این دفعه مثلاً با مامانم بیرون می‌روم و ان‌شاءالله دفعه بعد با تو.

به خانواده شوهرتان احترام بگذارید به نحوی که مرد احساس کند شما به خانواده‌اش علاقه‌مند هستید و برای آنها احترام قائلید. سرویس زیاد به مردها ندهید و با حس مادری‌تان، آنها را خفه نکنید. برای یکدیگر خاطره‌های هیجان‌انگیز ایجاد کنید و سطح هیجانتان در موقع تفریح دو نفره و یا خانوادگی بالا ببرید.

به نظر می‌رسد هدف اصلی در برگزاری این کلاس‌ها با عناوینی متفاوت و بعضا جذاب، بازتولید همان نگاه سنتی و مذهبی به زنان البته با ادبیات و شیوه‌های متفاوت نسبت به قبل است، همان نگاه ابژه محوری که زنان را در خدمت مردان می‌پندارد و از آن‌ها می‌خواهد شیوه‌های نوین ارائه خدمات به شوهرانشان را یاد بگیرند تا مبادا فیل مردانشان یاد هندوستان کند، تاکید بر این آموزه که مرد شکارچی است و زن به عنوان شکار باید خود را دور از دسترس شکارچی قرار دهد تا برای او ارزشمندتر جلوه کند، از دیگر سو تا زمانی که ازدواج نکرده‌اید، حقی بر داشتن هیچ‌گونه تجربه جنسی ندارید چرا که شکارچی تو را مانند کالایی دست‌نخورده می‌خواهد.

در این کلاس‌ها به عمد اندیشه‌های فمینیستی را به صورت ناقص و اشتباه به مخاطبانی که آشنایی چندانی با فمینیست ندارند ارائه می‌کنند تا از فمینیست‌ها غول‌هایی بسازند که با دروغ و نیرنگ قصد نابودی زندگی زنان را دارند و به نوعی ترس ناشی از بی‌اعتمادی به فمینیسم را در بین این زنان ایجاد کنند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com