در ادامه نشست پیشین بررسی تن پوش‌های دوران ساسانیان, به منظور تاکید بر ارزش‌های پوشاک ایران،  و غنای فرهنگ پوشاکی که ما در ادوار گوناگون تاریخی داشته‌ایم، «همایش تخصصی بررسی تن‌پوش‌های دوره‌های هخامنشی و اشکانیان» برگزار می‌گردد. هدف از این بررسی‌ها شناختن داشته‌های گذشته به نسل امروزی و به کارگیری المان‌ها و نقوشی است که روزگاری دارای اصالت و احترام بوده‌اند تا بتوانیم با ورود آن طرح‌ها به پوشاک امروزی بانوان و مردان ایران‌زمین رنگ, نقش و زیبایی را به جامعه برگردانیم.

تن پوش
در ادامه همایش پخش فیلم مستندی در مورد فرهنگ پوشاک ایران‌زمین به نمایش گذاشته می‌شود. لازم به ذکر است با توجه به نشست‌های تخصصی و پژوهشی کانون بین‌المللی نوروز در تاریخ ۲۰ تا ۲۳ اسفندماه در کاخ موزه سعدآباد نمایشگاهی از تن پوش‌های ایرانی با بهره‌گیری از نقوش و طرح‌های دوران مختلف تاریخی برگزار می‌نماید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com