حاجی بخشی»به گزارش ایسنا، «پارسینه» نوشت: ذبیح‌الله بخشی‌زاده (۱۳۱۲ توابع اراک – ۱۳ دی ۱۳۹۰ تهران) معروف به حاجی بخشی از اعضای معروف بسیج در دوران جنگ ایران و عراق و شرکت‌کنندگان در تجمعات گروه انصار حزب‌الله بود.
وی در سن ۴۷ سالگی به جبهه اعزام شد و تا پایان جنگ ایران و عراق حضور و نقش مهمی در تبلیغات جنگ داشت. وی در میان نظامیان ایرانی به حبیب بن مظاهر شهرت داشت.

شاید کمتر کسی بداند که حاجی بخشی پیشنهاد دهنده جداسازی قسمت مرد و زن در اتوبوس‌ها باشد؛ طرحی که به خاطر آن به ریاض دعوت شده و مسئولان عربستان به او جایزه داده‌اند.

در کتاب زندگینامه او آمده است: «یکی از افتخارات من، طرح جداسازی زن و مرد در اتوبوس‌های شرکت واحد بود. بعد از جنگ که به مکه مشرف شده بودم،‌ برای اولین‌بار این طرح را به مسئولان سعودی دادم. من را دعوت کردند به ریاض، یک جایزه هم به من دادند. بعدها این پیشنهاد را توی تهران هم اجرا کردند.»(ص ۱۸۵)

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com