Timer-Bomb-Tehran-Earthquake

 

رییس “جمعیت هلال‌احمر” در ایران می‌گوید مردم تهران روی یک “بمب ساعتی” زندگی می‌کنند و “باید” بدانند که “بالاخره” زلزله در این شهر اتفاق خواهد افتاد.

به نوشته‌ی وب‌سایت “هلال‌احمر ایران”، امیرمحسن ضیایی روز سه‌شنبه (۶ بهمن-۲۶ ژانویه) در جلسه شورای معاونان این سازمان با بیان این‌که «هرچه واقعیات بیشتری را درباره بلایای طبیعی به مردم بگوییم، واکنش بهتری از خود بروز می‌دهند» گفت: «ما در تهران روی یک بمب ساعتی زندگی می‌کنیم و وقوع یک زلزله شدید که می‌تواند بحران جدی برای کشور باشد، این شهر را تهدید می‌کند.»

آقای ضیایی هم‌چنین لازمه‌ی آمادگی مقابله با این بحران را «داشتن یک ترس منطقی» نسبت به آن دانست و افزود: «باید سطح توجه مردم نسبت به حوادث و بحران‌های پیش رو به شکل منطقی و درست افزایش یابد و مردم باید بدانند بالاخره زلزله در تهران اتفاق خواهد افتاد.»

هشدار این مقام ارشد دولتی ایران در خصوص حتمی بودن وقوع زلزله‌ی شدید در تهران در حالی صورت می‌گیرد که کارشناسان حوزه‌ی شهری پیش‌بینی می‌کنند وقوع چنین زلزله‌ای تا یک میلیون کشته بر جای خواهد گذاشت.

در همین ارتباط محمد شکرچی‌زاده، رییس “مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی ایران” در شهریورماه امسالپیش‌بینی کرد وقوع «زلزله‌ای با بزرگی ۷ ریشتر در منطقه ۳ و ۴ تهران، بیش از ۷۰۰ هزار کشته خواهد داشت».

پیش‌تر در ماه اردیبهشت نیز، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، در سخنانی در کنفرانس “کاهش خطرپذیری مدیریت بحران در مناطق شهری” از این شهر به عنوان “ششمین شهر زلزله‌خیز در دنیا” یاد کرد و هشدار داد که زلزله تهران را تهدید می‌کند.

در همان زمان، مدیر “بخش زلزله‌شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی” نیز پیش‌بینی کرد که در صورت وقوع یک زلزله ۷ریشتری در مجاورت شهر تهران، یک میلیون نفر کشته و مجروح به جای خواهد ماند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com