۱۳۹۴
پوستر

عجیب‌ترین پوسترهای تبلیغاتی حجاب در ایران

در بحث‌های مربوط به “مسائل عفاف و حجاب” مسئولان ایرانی بارها اعلام کرده‌اند که ۳۲ دستگاه به طور مستقیم و غیرمستقیم با این موضوع درگیر هستند. یکی از این دستگاه‌ها کارش تولید پوستر و بیلبورهای عظیم و پر هزینه تبلیغاتی برای حجاب است. (عکس: زن محجبه به سوی بهشت و زن بی‌حجاب به سوی جهنم)

۳۲ دستگاه در جمهوری اسلامی ایران مستقیم و غیرمستقیم درگیر “مسائل عفاف و حجاب” هستند. یکی از این دستگاه‌ها کارش تولید پوستر و بیلبورد برای ترویج حجاب است که تولیدات‌اش هم گاهی انگیزه خنده و مایه تاسف شده است.

مرزهای فکری تهیه‌کنندگان این پوسترها را می‌توان در این تصاویر تشخیص داد: در تصویر سمت راست “زن منهای زن”، “نابودی عفاف، ارمغان فمینیسم” از یک سو و تصویر سمت چپ آن سوی دیگر مرزهای حجاب را مشخص می‌کنند.

0,,18963672_303,00

زن بدون حجاب همچون صندلی است با ۳ پایه. در تصویر سمت راست آمده است: «یک فرد چشم‌چران هرگز با چند ساعت چشم‌چرانی نمودن قانع نمی‌شود و این حالت کم کم در او یک حالت وحشیانه و حیوانی خاصی به وجود می‌آورد و رفته رفته او را به یک بیماری انحراف روانی به نام (Evojuerism) مبتلا می‌سازد. در این حال بیمار از تماشای بدن عریان و … لذت می‌برد و این مرحله مقدمه ایجاد سادیسم است.»

0,,18963656_303,00

زن، حجاب، آب نبات چوبی و مگس.

0,,18963653_303,00

“گروه سایبری ترویج عفاف و حجاب” یکی از گروه‌های بسیار فعال است که بخش زیادی از این پوسترها را طراحی کرده و در زمینه تبلیغ و ترویج حجاب تاکنون به تولید و انتشار محصولات بسیاری پرداخته است. پوستر و بیلبورد، لباس و ساک دستی بخشی از این محصولات هستند. طرح “حجاب آمریکایی” کاری از “حریم آسمانی”.

0,,18963696_303,00

  • کفش‌های قرمز “فمینیسم” و “گام‌های شیطانی”. در پوستر سمت راست نقل قولی آورده شده است مبنی بر اینکه: «باید زنان هنگام راه رفتن پاهای خود را به زمین نزنند تا زینت‌های پنهانشان آشکار شود، صدای خلخالی که به پای دارند به گوش رسد».

0,,18963675_303,00
زنان اغلب در این پوسترها و بیلبوردها به “چیزی” تشبیه شده‌اند. در پیام پوستر سمت چپ آمده است: «هنگامی که زنی آرایش کند و معطر از خانه خارج شود و شوهرش نیز به این کار راضی باشد، به ازای هر قدمی که زن برمی‌دارد، خانه‌ای در آتش برای شوهرش بنا می‌شود».
0,,18963685_303,00
پیام‌ها ساده است و برای رساندن پیام “دست به دامن” آجیل، می‌شوند و از فندق و بادام و گردو استفاده می‌کنند: “دخترم! این یک قانون است، چیزهای با ارزش پوشش محکم‌تری دارند”.
0,,18963650_303,00

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com