محمود بهشتی لنگرودی، فعال زندانی حقوق معلمان که از روز پنجم آذرماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد، ساعاتی قبل از زندان اوین به مرخصی اعزام شد و بدین ترتیب به اعتصاب غذای خود پایان داد.

بنا بر اعلام “کانون صنفی معلمان ایران”، آقای بهشتی بعدازظهر سه‌شنبه (۲۴ آذر-۱۵ دسامبر) در راه بازگشت به خانه، خبر به مرخصی آمدن بدون اعلام قبلی و پایان اعتصاب غذای خود را به خانواده‌اش اطلاع داده است.

خانواده‌ی این معلم زندانی پیش‌تر در گفتگو با رسانه‌ها از کاهش وزن و ضعف شدید جسمی وی به دنبال ۲۰ روز اعتصاب غذا خبر داده بودند.

آقای بهشتی که از سوی دادگاه انقلاب تهران در دو پرونده‌ی جداگانه مجموعا به تحمل ۹ سال حبس محکوم شده، روز ۱۲ آذرماه در نامه‌‌ای کوتاه از داخل بند هفت زندان اوین، خبر اعتصاب غذایش را با یک هفته تاخیر اعلام کرد.

او با “ناعادلانه” خواندن حکم خود نوشته بود: «بدیهی است که مسوولیت هر اتفاق ناخوشایندی که طی دوران اعتصاب غذا متوجه اینجانب شود به عهده همه کسانی خواهد بود که ظلم مذکور را در حق من مرتکب شده‌اند و یا در برابر این دادخواهی سکوت و بی‌تفاوتی اختیار می‌کنند.»

این معلم زندانی پیش‌تر در مهرماه سال جاری نیز با خواسته‌های مشابه، دست به اعتصاب غذای خشک زده بود که بعد از شش روز و به دنبال دیدار با معاون دادستان تهران، به آن اعتصاب غذا پایان داد. او سپس تحت عنوان مرخصی به طور موقت از زندان آزاد شد اما یک هفته بعد با عدم تمدید مرخصی‌اش، بار دیگر به زندان بازگشت.

سخنگوی ۵۵ساله کانون صنفی معلمان ایران که در بیش از یازده سال گذشته بارها به خاطر فعالیت‌های صنفی‌اش بازداشت شده، آخرین بار روز ۱۵ شهریورماه با مراجعه‌ی ماموران دادستانی تهران به منزلش بازداشت شد. او یک روز پیش‌تر در جلسه‌ای مشنرک میان “کانون صنفی معلمان” و محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و معاون حسن روحانی شرکت کرده و گزارشی از مشکلات صنفی معلمان ارائه داده بود.

در حال حاضر، اسماعیل عبدی، علی‌اکبر باغانی، علی‌رضا هاشمی، و رسول بداقی، چهار معلم دیگری هستند که به خاطر فعالیت‌های صنفی‌شان در زندان به سر می‌برند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com