Fatemeh-Daneshvar

“رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران” می‌گوید زنان کارتن‌خواب و روسپی پس از زایمان در برخی بیمارستان‌های جنوب و مرکز تهران، نوزادان خود را با دریافت ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

فاطمه دانشور با بیان این‌که اکثر نوزادان متولد‌شده توسط این زنان، مبتلا به ایدز/HIV هستند، به خبرگزاری “فارس” گفته «خرید و فروش این بچه‌ها هم‌اکنون در اطراف چند بیمارستان انجام می‌شود» و «علی‌رغم تماس مکرر مددکاران بیمارستان‌های مدنظر با سازمان بهزیستی، هیچ اتفاق مثبتی از سوی این سازمان برای ورود به این موضوع و جلوگیری از فروش نوزادان انجام نمی‌شود».

وی در عین حال تاکید کرده که «مسوولان بیمارستان هیچ تقصیری در این زمینه ندارند».

خانم دانشور هم‌چنین خریدار این نوزادان را «باندهای مختلف اعم از متکدیان» دانسته و افزوده «به دلیل بیماری‌های بسیار، و عدم نگهداری صحیح، این کودکان عمر زیادی ندارند».

او یکی از مسائل مرتبط با این معضل را «گسترش ورود دختران فراری به تهران و باردار شدن آن‌ها» عنوان، و خاطرنشان کرده که نوزادان متولدشده توسط این دختران، با قیمت‌های بالاتری به فروش می‌رسد.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه از شهروندان تهرانی خواسته که «مطلقاً به متکدیان و به ویژه آن‌هایی که نوزاد به همراه دارند کمک نکنند» چرا که به گفته‌ی او «کمک به این افراد باعث رونق گرفتن کارشان می‌شود».

فاطمه دانشور در پایان «سخت‌گیری‌های» سازمان بهزیستی در واگذاری کودکان و نوزادان به خانواده‌های متقاضی را باعث به وجود آمدن بازار خرید و فروش کودکان دانسته و از این سازمان خواسته تا در سیاست‌هایش تجدیدنظر کند.

خانم دانشور پیش از این نیز در تیرماه امسال، در گفتگویی با خبرگزاری “ایسنا” از توزیع کاندوم به جای تزریق آمپول‌های ضدبارداری به زنان کارتن‌خواب انتقاد کرده و گفته بود: «قبلا آمپول‌هایی به این زنان تزریق می‌شد که مانع از بارداری آن‌ها به مدت شش ماه الی یک سال می‌شد اما حالا میان این افراد کاندوم توزیع می‌کنند که ممکن است از آن استفاده نکنند.»

او با بیان این‌که اکثر زنان خیابانی و کارتن‌خواب دچار بارداری‌های ناخواسته می‌شوند، افزوده بود که «این زنان در قبال کودکان‌شان احساس مسوولیت نمی‌کنند و این کودکان یا رها شده یا فروخته می‌شوند».

“رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در مهرماه نیز در گفتگو با خبرگزاری “تسنیم” از افزایش چشم‌گیر آمار به دنیا آمدن نوزدان کارتن‌خواب معتاد خبر داده و گفته بود این آمار، از تولد ۳ تا ۴ نوزاد معتاد در هر ماه، به ۲ تولد در هر روز رسیده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com