Ahmad-Alamolhoda

امام‌جمعه‌ی مشهد می‌گوید که روحانیت از ابتدای استقرار جمهوری اسلامی نتوانسته دو حوزه‌ی ورزش و هنر را “فتح” کند و این دو حوزه «اساسا در دست دولت و نظام نیست».

احمد علم‌الهدی، روز سه‌شنبه (۱۴ مهر-۶ اکتبر) در دیدار با شماری از اعضای “بسیج ورزشکاران” گفت: «ابتدای پیروزی انقلاب باید نهادهای مهم کشور را فتح می‌کردیم اما موفق نشدیم، چرا که از ابتدا نگاه‌مان این‌گونه بود که نظام اسلامی شده است و نیروهای متدین بر سر کار آمده‌اند.»

آقای علم‌الهدی با ابراز تاسف از «کم‌کاری دولت‌ها در فتح نهادهای هنری و ورزشی کشور» افزود: «متاسفانه ما ضربه اول را در دوره بازرگان خوردیم؛ وقتی او شاه‌حسینی را که یک ملی‌گرای تند بود و از اول انگیزه ضد روحانیت داشت، مسوول تربیت‌بدنی کرد و شاه‌حسینی هم از ابتدا بساط تربیت‌بدنی انقلاب را طوری چید که روحانیت در آن نفوذ نکند.»

او در ادامه دستگاه ورزش حکومت پهلوی را «بزرگ‌ترین پایه و بنیان شاه در داخل کشور» توصیف کرد و مدعی شد «تنها جایی که شاه در بین مردم و جوان‌ها نفوذ کرد، تربیت بدنی بود» و «در سایر زمینه‌ها همه مردم از شاه بدشان می‌آمد و حتی بی‌دین‌ها هم از او نفرت داشتند».

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که در حال حاضر، نه سینما و نه موسیقی در “دست نظام” نیست به ذکر خاطره‌ای از زمان تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط محمد خاتمی در سال‌های آغازین دهه‌ی هفتاد خورشیدی پرداخت و گفت: «زمانی که آقای خاتمی وزیر ارشاد بود، در یکی از جشنواره‌های فیلم فجر به خانمی لوح تقدیر داد که مجری مراسم می‌گفت این تشویق به پاس ۴۵ سال هنرپیشگی است؛ بنده به آقای خاتمی پیغام دادم که “شما پسر پیامبر و یک روحانی هستی؛ آیا شما کسی را تشویق می‌کنی که وقتی رضاخان چادر از سر زنان می‌کشید و روحانیت را نابود می‌کرد، دختر ۱۸ ساله‌ای بود که با پیراهن دکلته روی سن می‌رقصید؟ شما می‌خواهی آن حالت‌ها را تقدیر کنی؟»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com