رییس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت ضمن با اشاره به لزوم توزیع بسته‌های مراقبتی پیشگیری از بارداری و بیماری‌های مقاربتی میان زنان کارتن خواب و جلوگیری از تولد نوزادان بی‌هویت، در عین حال به گروه‌های پرخطر و آسیب پذیر توصیه کرد تا تحت نظر مشاور اقدام به بارداری کنند.

تأمین ۲۴/دکتر عباس صداقت گفت: ما در مراکز کاهش آسیب که تحت پوشش وزارت بهداشت و بهزیستی است، به گروه‌های در معرض آسیب آموزش و مشاوره می‌دهیم. همچنین در صورت نیاز بسته‌های کاهش آسیب و اگر مصرف کننده مواد باشند، بسته‌های درمان سوء مصرف مواد را همراه با آموزش و مشاوره دریافت می‌کنند. این مراکز در مناطقی که احتمال مراجعه گروه‌های در معرض آسیب وجود دارد، فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا،وی افزود: برای گروه‌های پرخطر و زنان آسیب‌پذیر وسایل پیشگیری از انتقال بیماری‌های مقاربتی و انتقال HIV پیش بینی شده که تامین و توزیع آن نیز همچنان ادامه دارد.

به گفته صداقت، ابتلا به ایدز، بارداری‌های ناخواسته و سقط‌های غیرایمن از جمله خطراتی است که زنان آسیب پذیر را تهدید می‌کند. وزارت بهداشت همسو با سیاست‌های دولت، بر پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و HIV تاکید می‌کند.

وی همچنین به افرادی از گروه‌های آسیب‌پذیر و پرخطر که تمایل به بارداری و بچه‌داری دارند، توصیه کرد که قبل از اقدام به آن برای اطمینان از بارداری سالم و ایمن، حتما تحت مشاوره اقدام به بارداری کنند تا ازبیماری‌هایی که امکان بروز آن در خود و نوزادشان وجود دارد، پیشگیری شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com