«پیروز حناچی»، معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی ایران گفت: سیاست‌های غلط ساخت و ساز طی ١٠ سال گذشته، ۴ هزار هکتار از باغات تهران را نابود کرد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روز شنبه بیستم تیر ماه، گزارش داده است پیروز حناچی گفته است: «طبق بررسی‌های شورای عالی معماری و شهرسازی و بنابه اظهارات رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران و بنابه اظهارات رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران تخمین زده می‌شود که چیزی بین ۴ تا ۶ هزار هکتار باغات از بین رفته و بررسی‌ها حاکی است که تخریب حدود ۴ هزار هکتار باغات در تهران حتمی است.»

22

دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی وزارت راه وشهرسازی ایران، تصریح کرده است: «اینکه کیفیت هوای کلانشهر تهران کاهش پیدا می‌کند بی‌ارتباط با تخریب‌ها و ساختمان‌سازی‌های اخیر نیست.»

وی اظهار داشت: «ابتدای دهه گذشته که پشت سرگذاشتیم بسیاری از باغات در منطقه ازگل تهران نقش بسزایی در کیفیت هوای این منطقه داشت در حالی که هم اکنون از آن باغات تقریبا چیزی باقی نمانده و همه تبدیل به ساختمان های بلند مرتبه شده اند.»

معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی، یادآور شده است: «سرعت تخریب‌ها از دو دهه پیش آغاز شد، اما در دهه اخیر رشد چشمگیری یافت.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com