«حسین دهدشتی» عضو کمیسیون انرژی مجلس ایران، با اشاره به درخواست برخی از نمایندگان برای دیدار با بابک زنجانی، میلیاردر ایرانی، در زندان اوین گفت که نمایندگان «هم مانند مردم عادی نمی‌دانند وی در کجا نگهداری می‌شود.»

روزنامه «قانون» در شماره روز یک‌شنبه چهاردهم تیر ماه مصاحبه‌ای با حسین دهدشتی را منتشر کرده که در آن وی خبر داده است که کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس «منحل» شده و تنها اعضای کمیسیون انرژی مجلس این پرونده را پیگیری می‌کنند.

zanjani

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ایران در مصاحبه خود همچنین با اشاره به انحلال کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس گفته است که وزارت اطلاعات و قوه قضاییه علاقه‌ای به حضور در کمیسیون‌های مجلس و ارائه توضیحات درباره این پرونده را ندارند.

«حسین دهدشتی» با اشاره به وجود فایل‌های صوتی از جلسات «متعدد» کمیسیون انرژی مجلس با بابک زنجانی، افزوده است: «تا امروز قوه قضائیه از ما به عنوان مطلع نخواسته کمکی به پرونده کنیم یا حتی اطلاعات مجلس را بررسی کند.»

آقای «» همچنین گفته است که پیشنهاد ملاقات با بابک زنجانی به این دلیل داده شده که مجلس نسبت به نگهداری وی در زندان اوین «اطمینان حاصل کند.»

پیش از این «امیرعباس سلطانی»، عضو کمیته پیگیری پرونده «بابک زنجانی» به دلیل این‌که در مجلس گفته بود که تعدادی از نمایندگان بعد از ماه رمضان و در مردادماه با بابک زنجانی دیدار خواهند کرد، به دلیل اظهارات خود درباره این پرونده به دادستانی تهران احضار شده بود.

«بابک زنجانی» که خود را یک بسیجی اقصادی معرفی کرده بود، گفته می‌شود بعد از تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران با وزارت نفت ایران در دولت قبلی در فروش نفت و انتقال پول آن به داخل کشور همکاری می‌کرد، در دی سال ۹۲ به اتهام پرداخت نکردن بدهی خود به وزارت نفت بازداشت شد.

خبرها و مطالب قبلی در مورد بابک زنجانی در رادیو کوچه را از اینجا دنبال کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com