Nasrin-Sotoudeh-Protest-wins

دادگاه انتظامی وکلا، حکم تعلیق پروانه‌ی وکالت نسرین ستوده، وکیل مدافع حقوق بشر را از از سه سال به نه ماه کاهش داد.

خانم ستوده، ساعاتی قبل ضمن اعلام این خبر در صفحه‌ی فیسبوکش نوشت: «بر اساس حکم جدیدی که از شعبه دوم دادگاه انتظامی وکلا صادر و دیروز ۴ تیر ۹۴ ابلاغ شد، حکم تعلیق پروانه‌ی وکالتم از ۳ سال به ۹ ماه کاهش پیدا کرده است. بدین ترتیب امیدوارم با توجه به پایان ۹ ماه از زمان صدور حکم قبلی، طی روزهای آینده نسبت به تمدید پروانه و پایان تحصن اقدام نمایم.»

شعبه‌ی دوم دادگاه انتظامی وکلا، پیش‌تر در مهرماه سال گذشته، با پذیرش درخواست دادستانی تهران، حکم محرومیت سه ساله‌ی نسرین ستوده از حرفه‌ی وکالت را صادر کرده بود. این حکم، روز ۲۶ مهر ماه از سوی ماجد وثوقی، رییس این شعبه به خانم ستوده ابلاغ شد و به دنبال آن، این وکیل دادگستری از روز ۲۹ مهرماه، تحصن روزانه‌ی خود را با عنوان “حق کار، حق دگراندیشان” در مقابل “کانون وکلای دادگستری مرکز” در تهران آغاز کرد.

در همان زمان، رضا خندان، همسر نسرین ستوده، در یادداشتی در صفحه‌ی فیسبوکش، این حکم را «ننگین‌ترین رای تاریخ ۱۰۰ ساله‌ی کانون‌های وکلای کشور» خوانده و نوشته بود که این حکم تحت فشار دادستانی تهران و وزارت اطلاعات صادر شده است.

خانم ستوده روز ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” بازداشت و بعدها در دادگاه به ۶ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۱۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

او روز ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۲ و در آستانه‌ی سفر حسن روحانی به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، درحالی‌که نیمی از دوران محکومیت حبسش باقی مانده بود، به طور ناگهانی و بدون اعلام قبلی آزاد شد.

محل تحصن نسرین ستوده در بیش از هشت ماه گذشته، به مکانی برای تجمع یاران او، خانواده‌های زندانیان سیاسی و نیز کسانی تبدیل شد که با محرومیت‌های اجتماعی هم‌چون ممنوع‌الخروجی و اخراج از کار به دلایل عقیدتی و سیاسی روبه‌رو هستند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com