Hezbollah-Statement-against-Women-in-Stadium محمدباقر نوبخت، سخن‌گوی دولت حسن روحانی می‌گوید که این دولت اجازه برگزاری راهپیمایی به مخالفان ورود زنان به ورزشگاه‌ها را نمی‌دهد و از قوه قضاییه انتظار دارد که با “قانون‌شکنان” برخورد کند.

پیش‌تر، روزنامه‌ی دولتی “ایران” و روزنامه‌ی “اعتماد” در شماره‌های روز سه‌شنبه (۱۹ خرداد-۹ ژوئن) خود، از توزیع اطلاعیه‌هایی در سطح شهر تهران خبر دادند که در آن‌ها از “امت حزب‌الله” دعوت شده روز ۲۹ خرداد در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران حضوری “خونین” داشته باشند.

هدف از این دعوت، «مقابله و رویارویی با حضور زنان در ورزشگاه‌ها و نهی از منکر مسوولان وزارت ورزش» عنوان شده است.

نویسندگان این فراخوان که امضای «انصار حزب‌الله» و «اساتید و طلاب حوزه علمیه ایروانی تهران» در زیر آن دیده می‌شود در ادامه نوشته‌اند که می‌خواهند «قبل از علنی و مجاز شدن فحشای زنان هرزه در جامعه و به ویژه در ورزشگاه‌ها» و «بی‌حرمتی بیشتر» به فتوای رهبر جمهوری اسلامی و دیگر “مراجع تقلید” در این خصوص، بند “میم” وصیت‌نامه‌ی آیت‌الله خمینی را اجرا کنند.

این بند از وصیت‌نامه‌ی رهبر پیشین حکومت ایران از “مردم” و “جوانان حزب‌اللهی” می‌خواهد که در صورت مشاهده‌ی نشانه‌های «آزادی غربی» در جامعه و «انحراف» از «اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور»، برای برخورد “قاطع” با آن به «دستگاه‌های مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند».

آن‌گونه که روزنامه‌ی “ایران” نوشته، این اطلاعیه به شکل گسترده‌ای در تهران و به ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی این شهر در حال توزیع است.

در روز ۲۹ خرداد قرار است اولین دیدار خانگی تیم ملی والیبال ایران در چارچوب بازی‌های “لیگ جهانی” در برابر تیم امریکا برگزار شود و بسیاری از علاقه‌مندان این ورزش در ایران انتظار دارند که در این روز، بعد از مدت‌ها شاهد حضور تماشاگران زن در سالن مسابقه باشند.

در همین ارتباط، شهین‌دخت مولاوردی، “معاون امور زنان و خانواده” رییس جمهوری اسلامی به تازگی در گفتگویی با روزنامه “شرق” اعلام کرد که ساز و کارهای حضور زنان در استادیوم والیبال در جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارت کشور، نیروی انتظامی و وزارت ورزش و جوانان تدوین و صورت‌جلسه‌ی آن امضا شده و تنها در انتظار ابلاغ از سوی “وزیر ورزش” است.

به دنبال این سخنان که امیدواری زنان برای ورود به ورزشگاه‌ها را افزایش داد، روز یکشنبه (۱۷ خرداد)، سعید منتظرالمهدی، معاون اجتماعی و سخنگوی نیروی انتظامی، در نشستی خبری گفت که این نیرو هنوز ابلاغی در این خصوص دریافت نکرده است.

او ضمن رد هر گونه مصوبه در جلسه‌ی مشترک با وزارت‌خانه‌های “کشور” و “ورزش و جوانان” اضافه کرد در صورتی که وزیر کشور، مجوز ورود زنان به استادیوم را صادر کند، نیروی انتظامی امنیت آن‌ها را تامین خواهد کرد.

یک روز پس از این اظهارات، شهین‌دخت مولاوردی درباره‌ی نتیجه‌ی پیگیری‌هایش در این ارتباط به خبرنگاران گفت که دولت «به دنبال یافتن راه حل و فراهم کردن زیرساخت‌ها برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها است».

او اضافه کرد نامه‌نگاری با وزارت کشور نداشته بلکه به صورت شفاهی موضوع را پیگیری می‌کند.

این اظهارنظر تازه‌ی خانم مولاوردی که عقب‌نشینی از نظر پیشین او به حساب می‌آمد با سخنان روز سه‌شنبه محمدباقر نوبخت تکمیل شد که خطاب به خبرنگاران گفت «این موضوع باید مسیر قانونی خود را طی کند».

آقای نوبخت از شهین‌دخت مولاوردی نیز خواست تا «در هفته جاری اطلاعات بیشتری را در این باره به افکار عمومی ارائه دهد».

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com