مردم آزاده و انسان دوست ایران و جهان

narges-mohamadi

بیش از یک ماه است که نرگس محمدی فعال حقوق بشر، عضو کارزار لغو گام به گام مجازات اعدام( لگام) و بانوی آزادی خواه و انسان دوست در پی مراجعه ی ماموران به منزلش، بازداشت و به زندان افکنده شده است. ما در اعلامیه های پیشین در مورد وضع قضائی، پرونده و نحوه ی دستگیری ایشان اطلاع لازم را  بازتاب داده ایم.

در اینجا تاکید می کنیم که ایشان بنا به تشخیص پزشکی قانونی و تصمیم رسمی قضائی به دلیل بیماری سخت دستگاه عصبی و بنا به تشخیص عدم تحمل کیفر از زندان پیشین آزاد و به مداوای خود پرداخت. متاسفانه بدون توجه به وجوه قانونی و ضرورت های انسانی، ایشان مجددا در زندان نگهداری می شود و امکان شدت یابی بیماری او قطعی است. نرگس محمدی دارای دو فرزند هشت ساله است که اکنون تقریبا بی سرپرست مانده اند و وضع نگران کننده ای دارند. اعضای لگام تا کنون به روش های مختلف در مورد آزاد کردن خانم محمدی به مسئولان پیشنهاد و تذکر داده اند که هرگز مورد توجه قرار نگرفته است. ما ناگزیر برای حضور در جلوی درب زندان اوین اقدام کردیم و با تذکر و خواست ماموران برای عدم توقف مواجه شدیم. اکنون ما در خواست خود را برای آزادی ایشان تکرار می کنیم. در صورت عدم توجه ما ناگزیر به نوعی تحصن یا حضور مداوم یا  روش های های انسانی و مسالمت آمیز دیگر برای نجات جان نرگس محمدی و سامان گرفتن فرزندانش اقدام خواهیم کرد. با گذشت زمان و افزوده شدن نگرانی ما و افکار عمومی و همه ی دوستان و خانواده ایشان، و به خصوص با احتمال باز گشت بیماری این بانوی آزادی خواه و بی تابی فرزندان ایشان و در نظر گرفتن بی اعتنائی مسئولان، ما چاره ای جز اقدام های هشدار دهنده ی دیگر نداریم.

تهران – ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com