Ahmad-Zeidabadi-Gonabad-3“امام‌جمعه” شهرستان گناباد، خواهان برداشته شدن نام این شهرستان از لیست تبعیدگاه‌ها شد و از دستگاه قضایی جمهوری اسلامی خواست تا “هر چه زودتر” کسانی را که به گناباد تبعید شده‌اند از این شهر خارج کند.

به نوشته‌ی وب‌سایت “ستاد نماز جمعه گناباد”، حسن صادقی‌نسب در بخشی از “نماز جمعه” روز گذشته (۱۵ خرداد-۵ ژوئن) این شهرستان اظهار داشت: «شهرستان گناباد مدتی است که به صورت تبعیدگاه مجرمین اخلاقی، مفسدین اقتصادی، تبه‌کاران سیاسی و گروهکی در آمده است که این‌ها بذر نفاق و اختلاف را بپاشند این شهر را با کارهای‌شان آلوده کنند که موجبات اعتراض مردم، اقشار مختلف را در پی داشته است.»

وی در ادامه خطاب به مقامات قضایی و سایر مسوولان مرتبط با این موضوع گفت: «اتحاد مثال‌زدنی این شهرستان را فدای مجرمین نکنید و هر چه زودتر این کسانی را که تبعید کرده‌اید از این شهر اخراج و این شهرستان را از لیست تبعیدگاه‌ها خارج کنید و اجازه ندهید این شهرستان پاک به صورت جولان‌گاه افراد مجرم و خلاف‌کار درآید.»

“حجت‌الاسلام صادقی‌نسب” در پایان سخنان خود هشدار داد که اگر به این خواسته توجه نشود «یقیناّ مردم در جای خودش مراتب اعتراض شدید خود را به همه مقامات اعلان خواهند کرد».

هرچند که این “امام‌جمعه” از هیچ‌ فرد خاصی نام نبرد اما به نظر می‌رسد که اشاره‌ی او به احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار شناخته‌شده‌ی منتقد حکومت ایران باشد که روز ۳۱ اردیبهشت‌ماه پس از تحمل شش سال حبس، مستقیما از زندان رجایی‌شهر کرج به گناباد منتقل شد تا دوران تبعیدش را در این شهرستان که در ۳۰۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد، سپری کند.

بر اساس گزارش‌ها، آقای زیدآبادی در مدت کوتاه اقامت خود در گناباد، مورد استقبال فعالان و جوانان این شهر قرار گرفته و از جمله در کنار آن‌ها از اماکن تاریخی گناباد دیدن کرده است.

با این وجود، در روزهای گذشته، انتشار نامه‌‌ی سرگشاده‌ و تهدیدآمیز فردی به نام “سعید مقدم” به احمد زیدآبادی در وب‌سایت محلی “گناباد شورا” باعث شد تا مهدیه محمدی، همسر این روزنامه‌نگار نسبت به امنیت جانی او ابراز نگرانی کند.

سعید مقدم در این نامه خود را “یک جوان گنابادی” معرفی کرده و نسبت به ادامه‌ی فعالیت‌های سیاسی‌ زیدآبادی در این شهر به وی هشدار داده است.

او از جمله در بخش پایانی این یادداشت نوشته: «آقای احمد زیدآبادی از بنده به شما نصیحت، که پنج سال اقامتی که در گناباد سپری خواهی کرد، دست از فعالیت‌های پنهانی سیاسی‌ات برداری و کمی به خانواده نیمه از دست رفته‌ات برسی که در غیر این صورت، جوانان انقلابی در گناباد یک لحظه تحمل فعالیت‌های پنهانی شما را نخواهند کرد و شاید کابوس شب‌های شش سال زندانت، به خواب آرامت در گناباد دوباره برگردد.»

تصاویر، احمد زیدآبادی را در جمع جوانان گنابادی نشان می‌دهد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com