Hashemi-Bagheri-Baghani

علی‌اکبر باغانی، از اعضای ارشد “کانون صنفی معلمان ایران” روز دوشنبه (۴ خرداد-۲۵ می‌) در پی حضور در دادسرای مستقر در زندان اوین، بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد.

آقای باغانی که در سال‌های گذشته، سابقه‌ی چند مورد بازداشت را در کارنامه‌ی خود دارد، در ارتباط با پرونده‌ی بازداشت خود در اردیبهشت ۱۳۸۹، به یک سال حبس و دو سال تبعید به زابل محکوم شده است.

او هم‌چنین در ارتباط با پرونده‌ی دیگری مربوط به اعتراضات سال ۱۳۸۵ معلمان، با محکومیت ۵ سال حبس تعلیقی روبه‌رو شده که این حکم نیز می‌تواند در صورت تشخیص دستگاه قضایی به حبس تعزیری تبدیل شود و به محکومیت کنونی‌اش اضافه شود.

بازداشت دبیرکل پیشین “کانون صنفی معلمان ایران” و نایب‌رییس کنونی این کانون، در پی اعتراضات سراسری مسالمت‌آمیز معلمان در ماه‌های اخیر صورت می‌گیرد.

کانون‌های صنفی معلمان از جمله برگزارکنندگان اصلی این اعتراضات در مقابل مجلس شورای اسلامی و ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها بودند.

پیش از این، در روز ۳۰ فروردین‌ماه نیز علی‌رضا هاشمی، دبیرکل “سازمان معلمان ایران” جهت سپری کردن محکومیت ۵ سال حبسش، بازداشت و به زندان اوین انتقال داده شده بود.

در حال حاضر، علاوه بر آقایان باغانی و هاشمی، رسول بداقی و محمود باقری، دو معلم دیگری هستند که دوران محکومیت خود را در زندان‌های رجایی‌شهر و اوین سپری می‌کنند.

محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی کانون صنفی معلمان نیز در دو پرونده با محکومیت سنگین پنج سال حبس تعزیری و چهار سال حبس تعلیقی روبه‌رو است که می‌تواند در صورت تشخیص دادستانی تهران به اجرا در بیاید.

اجرای احکام حبس فعالان صنفی معلمان در حالی صورت می‌گیرد که شرکت‌کنندگان در تجمعات اعتراضی روز ۱۷ اردیبهشت‌ماه به مناسبت “هفته‌ معلم”، با امضای طوماری، از صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، خواسته بودند تا تا دستور آزادی معلمان زندانی را که به خاطر فعالیت‌های صنفی خود در حبس به سر می‌برند، صادر کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com