منصور آروند زندانی سیاسی محبوس در زندان مهاباد توسط ماموران وزارت اطلاعات احضار و به مکان نامعلومی منتقل شد.
Mansour-Arvand-zendan-mahabad-hrkurd-700x456

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان،روز پنج شنبه ١٧ اردیبهشت ماه، منصور آروند زندانی سیاسی کُرد توسط ماموران وزارت اطلاعات در زندان مهاباد فراخوانده شد و به مکان نامعلومی منتقل گردید.
به گفته هم‌بندی‌های این زندانی، احتمالا او را به بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی انتقال داده‌اند.
منصور آروند در خردادماه سال ١٣٩٠، در منزل خود در مهاباد دستگیر شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.
منصور آروند ماه‌ها در بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات مهاباد تحت شکنجه قرار گرفت و سرانجام در ٢٣ خردادماه ١٣٩١، از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شهر مهاباد، به اعدام محکوم شده بود. دلیل صدور حکم اعدام این زندانی سیاسی کُرد، اتهاماتی همچون «محاربه با خدا» و «تبلیغ علیه نظام از طریق همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف جمهوری اسلامی» عنوان شده بود.
این زندانی سیاسی در تاریخ ۸ آذرماه سال گذشته از زندان مرکزی ارومیه به زندان مهاباد انتقال یافت.
بعد از انتقال به زندان مهاباد بطور شفاهی به این زندانی سیاسی اطلاع داده شد که حکم اعدام وی از سوی دیوان‌عالی کشور نقض و با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شده است.
یک منبع از زندان مهاباد در این باره به “کانون مدافعان حقوق بشر کردستان” گفت که منصور قبلا به هم بندهای خود گفته بود، وی شک دارد که حکم اعدامش لغو شده باشد، زیرا هیچگاه بطور رسمی و کتبی حکمی مبنی بر لغو حکم اعدامش دریافت نکرده است.
انتقال منصور آروند موجب نگرانی هم‌بندی‌های وی شده است. آنها بر این باورند که نامبرده از آنجایی که هیچ‌گونه حکم کتبی مبنی بر لغو اعدام و یا تغییر حکم دریافت نکرده، بر این اساس کماکان جان وی در خطر است.
هنوز از دلیل انتقال و مکان نگهداری این زندانی سیاسی کُرد خبری در دست نیست.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com