اواخر فروردین ماه خبرگزاری فارس فیلمی دو دقیقه‌ای از کشتار سگ‌ها را منتشر کرد، که کشتار سگ‌ها با تزریق تناوبی اسید را نشان می‌داد، که به گفته یکی از فعالان حقوق حیوانات در شیراز، این اقدام توسط پیمانکاران شهرک صنعتی شیراز انجام گرفته است.

پیمانکارانی که در ازای تحویل لاشه هر قلاده سگ، پانزده هزار تومان دریافت می‌کنند و حتا از سوزاندن جسم نحیف یک توله سگ با اسید هم دریغ نمی‌کنند.

البته این اولین بار نیست که در ایران ارگان‌های دولتی اقدام به کشتن سگ‌ها می‌کنند، پیش‌ از این نیز در تبریز، به دلیل پرداخت مبلغی از سوی شهرداری این شهر، عده‌ای با چماق و دار زدن سگ‌ها، که برخی از عکس‌های آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، اقدام به کشتن سگ‌ها کردند.

همچنین وب‌سایت دیده‌بان حقوق حیوانات، در دی ماه گذشته، با انتقاد از شهرداری ناحیه یک رشت، نوشته است، صدای شلیک شبانه و پس از آن صدای زوزه سگ مجروح سکوت شب را می‌شکند. صدای زوزه سگ کم‌تر و کم‌تر می‌شود تا بار دیگر سنگینی سکوت شب بر آن غلبه کند. همه چیز به حالت اول بر می گردد. باز هم سکوت شب اما با یک تفاوت! جانی گرفته شده است.

در کشور همسایه ایران، یعنی ترکیه که اکثر ساکنان آن نیز مسلمان است و از قضا حزب حاکم نیز گرایشات اسلامی دارد، برخورد با سگ‌های بی‌صاحب (که در ایران ولگرد می‌نامند) به گونه‌ای دیگر است، این سگ‌های بی‌صاحب که در بیش‌تر شهرهای ترکیه آمار بالایی نیز دارند، نه تنها مورد آزار و اذیت قرار نمی‌گیرند، بلکه هم از سوی شهرداری‌ها و هم از سوی مردم به بهترین نحو ممکن، مورد توجه قرار می‌گیرند، در هر گوشه‌ای از شهر و بازار مغازه‌داران و مردم محله آب و غذای این سگ‌ها را تامین می‌کنند، و در زمستان با ساختن پناهگاه و یا حداقل پهن کردن کارتون یا زیراندازی برایشان کمک می‌کنند تا از سرما نجاتشان دهند.

شهرداری‌ها با نصب بیلبوردهایی در نقاط مختلف شهر شیوه کمک به سگ‌ها را برای در امان ماندن از سرما به شهروندان آموزش می‌دهند.

اگر مدتی در اینجا زندگی کنی چنان به وجود این سگ‌ها عادت خواهی کرد که مطمئنن اگر روزی آن‌ها را به هردلیلی از شهر جمع کنند، دلتنگ‌شان خواهی شد و شهر بدون وجود این سگ‌ها به طور قطع چیزی کم خواهد داشت.

AKRAM-ASADI1

AKRAM-ASADI2

AKRAM-ASADI3

AKRAM-ASADI4

AKRAM-ASADI5

AKRAM-ASADI6

AKRAM-ASADI7

AKRAM-ASADI8

AKRAM-ASADI9

AKRAM-ASADI10

AKRAM-ASADI11

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com