EbrahimMadadi-DavoodRazavi

ماموران امنیتی لباس‌شخصی، در دقایق آغازین روز چهارشنبه (۹ اردیبهشت-۲۹ اپریل) دو عضو هیات مدیره‌ی “سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران و حومه” را در منازل‌شان بازداشت کردند.

به گزارش “تقاطع”، در جریان این بازداشت شبانه، ابراهیم مددی و داوود رضوی پس از تفتیش خانه‌های‌شان به مکانی که احتمالا یکی از بندهای امنیتی زندان اوین است، منتقل شده‌اند.

سندیکای کارگران شرکت واحد در اطلاعیه‌ی کوتاهی، بازداشت دو عضو ارشد خود را تایید و خواهان آزادی فوری آن‌ها شده است.

ابراهیم مددی که نایب‌رییس هیات مدیره‌ی این سندیکا است، سابقه‌ی چندین مورد حبس و بازداشت را به خاطر فعالیت‌های سندیکایی‌اش در سال‌های گذشته دارد. او آخرین بار در فروردین‌ماه ۱۳۹۱، بعد از تحمل سه‌ونیم سال حبس از زندان اوین تهران آزاد شد.

داوود رضوی نیز در بیش از ده سال گذشته، چند بار بازداشت و دادگاهی شده است. او آخرین بار، در خردادماه ۱۳۹۳ هنگامی که قصد شرکت در نشستی در پاریس به دعوت پنج سندیکای کارگری فرانسه را داشت، از خروجش از کشور جلوگیری شد.

بازداشت این دو عضو هیات مدیره‌ی سندیکای کارگران شرکت واحد، یک روز پس از انتشار بیانیه‌ی این سندیکا در گرامی‌داشت روز جهانی کارگر (۱ می) صورت گرفته است.

افزایش حداقل دستمزد کارگران و رفع مشکلات معیشتی آن‌ها، آزادی کارگران زندانی از جمله رضا شهابی، عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد، بازگشت به کار شماری از رانندگان اخراج‌شده‌ی این سندیکا، پایان احکام حبس و شلاق و تعقیب پلیسی کارگران، و حضور نمایندگان منتخب کارگران در مراکز تصمیم‌گیری مربوط به آن‌ها هم‌چون شورای عالی کار، از جمله مطالبات مطرح‌شده در این بیانیه‌ی ۱۴ بندی است.

گفتنی است سال گذشته در روز جهانی کارگر بیش از ۲۰ عضو “سندیکای کارگران اتوبوس‌رانی تهران و حومه” بعد از تجمع در محل “پایانه‌ آزادی” تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و ساعاتی را در زندان اوین تهران سپری کرده بودند. به نظر می‌رسد، بازداشت آقایان مددی و رضوی با هدف جلوگیری از برگزاری و سازمان‌دهی تجمع مشابه در روز ۱۱ اردیبهشت امسال انجام گرفته باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com