«آینده»

توافق در لوزان صورت گرفت. لوزان شهری در سوئیس است که تیم مذاکره کننده‌ی ۵ کشور غربی و شرقی با تیم مذاکره کننده‌ی ایران نشستند و توافقی را امضا کردند.
متحد کنونی ما آمریکا و کشورهای دوست و برادر مانند بریتانیا و دولت فخیمه‌ی فرانسه در آن روزها میانه‌ی خوبی با ما نداشتند.
کشور فلج شده‌ی روسیه و دولت متخاصم چین به خاطر منافع خود از توافق میان ایران و غرب ناخرسند بودند و از هیچ رفتاری فروگذار نکردند برای چوب گذاشتن لای چرخ توافق.
اما به لطف خدا و رهبری این توافق صورت گرفت و ما امروز در اوج ایستاده‌ایم.
در ۱۰ سال گذشته و به برکت وجود توافق شرکت‌های «مک دونالد و برادران به جز استراوس*» وارد کشور شده‌اند و شما می‌توانید به راحتی از محصولات آنان استفاده کنید.
شرایط اقتصادی
مهدی هاشمی، وزیر توانا و دانای اقتصاد کشورمان در آخرین دیدار خود از دفتر بانک جهانی در تهران قول مساعدت داد که در سال جاری همه‌ی شرکت‌هایی که در خط ضاله‌ی مونتاژ خودرو نقش ایفا می‌کرده‌اند بسته شوند و کارخانه‌ی پژو و فورد در سریع‌ترین زمان ممکن تاسیس شود.
همچنین آقای هاشمی تضمین کرد که دستگاه‌های فرسوده‌ی تولید فولاد را تعویض کند و در جهت نوسازی این صنعت بپردازد. تا نوسازی کامل صنعت فولاد، بر طبق دستور وزیر شرکت bhpbilliton انحصار تولید و عرضه‌ی فولاد در ایران را به عهده خواهد داشت.
(تولید صنعت فولاد سال‌ها بود که در دست اقتدارگرایان دولت‌های گذشته بود و به لطف رهبر انقلاب از چنگال آنان آزاد شد و به بخش خصوصی انتقال یافت. اکنون سهام این شرکت توسط شرکت‌های چند ملیتی خریداری شده است و بخشی از آن نیز متعلق به آستان قدس رضوی می‌باشد.)
اقتصاد ایران پایه‌های خود را بر صادرات منابع طبیعی گذاشته است. نفت و گاز دو گوهر گرانبهای این دیار است که بیش از نیمی از دارایی‌های کشور عزیزمان حاصل آن است.
شرکت نفت shell در سال جاری اعلام کرده است که تولید خود را به روزی ۷ میلیون بشکه می‌رساند و در گسترش چاه‌های نفت می‌کوشد.
سال ۱۴۰۰ رهبر انقلاب به پاس کمک‌های بی‌پایان دولت فخیمه‌ی هلند امتیاز شراکت ۵۰ درصدی را به شرکت نفت shell بخشید.
ایران امروز کشوری مرفه است که سالانه ۲۰ میلیون تن گندم از امریکا وارد می‌کند. در گذشته‌ی نه چندان دور مردم در گمراهی کامل دست به تولید گندم می‌زدند. گندم تولید داخل کیفیت کمی داشت و موجب بیماری‌های مسری مانند سل می‌شد.
با عنایت رهبر معظم و رئیس جمهور منتخب، از سال ۱۴۰۲ تولید داخلی گندم به حالت تعلیق درآمد و تنها آن دسته از کشاورزانی حق کاشت گندم دارند که از شرکت کشاورزی «برینکمن» اجازه گرفته باشد.
ما امروز در تولید مواد شوینده به رتبه‌ی یک منطقه دست‌ یافته‌ایم و صادرات ما دروازه‌های اروپا را نیز گشوده است.
صنعت توریسم هم در کشور اوج گرفته است. سالیانه هزاران نفر از اسپانیا و ایتالیا به دیدن اماکن مذهبی ایران می‌آیند و تابستان خود را در ایران سپری می‌کنند. همچنین بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی از اتریش و سوئیس به توچال می‌آیند و این سفر‌ها سود زیادی را عاید مملکت کرده است.
سرمایه‌گذاری خارجی در ایران افزایش یافته است و شرکت‌های خارجی و چند ملیتی هر سال مبالغ بیشتری را به سرمایه‌گذاری در ایران اختصاص داده‌اند. شرکت هواپیمایی فرانسه تمامی هواپیما‌های ایران را جایگزین کرده است با بهترین نوع هواپیما و به همین خاطر هم برای ۲۵ سال انحصار هوایی ایران را در دست دارد و این یعنی موفقیت اقتصادی.
شاریط اقتصادی در کشور هر روز بهتر از دیروز در حال ترقی است و بازار ایران به مکانی ارزشمند برای دولت‌های غربی تبدیل شده‌ است.

اجتماعی
برکات توافق هسته‌ای تنها اقتصاد جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان را شامل نشده است و در امور اجتماعی نیز ایران پیشرفت‌های زیادی داشته و اکنون انسان ایرانی در یک جامعه‌ی سالم زندگی می‌کند.
در ۱۰ سال گذشته گلف به ورزش مورد علاقه‌ی جوانان تهرانی تبدیل شده است و چندین زمین گلف در شمال تهران و سایر شهر‌های ایران تاسیس شده است و پذیرای جوانان مشتاق ایرانی است.
خدمات تحصیلی مدرن یکی دیگر از موهبات توافق است. سیستم آموزش عالی کشور از سال ۱۴۰۰ به بخش خصوصی واگذار شده است و دانشگاه‌های ایران از سیستم هردمبیلی قبلی فاصله گرفته و تنها کسانی را پذیرش می‌کند که شروط کافی و لازم را داشته باشند.
هرچند هزینه‌ی تحصیل در ایران افزایش یافته و متعاقب آن آمار دانشجویان نیز کاهش یافته است. اما نیرویی که از دانشگاه‌ها خارج می‌شوند نیرویی کارآمد و توانا هستند و از بهترین امکانات آموزشی بهره گرفته‌اند و می‌توانند موجب توسعه‌ی اقتصادی شوند.
از سوی دیگر کم شدن آمار دانشجویان و افراد تحصیل کرده به سود اقتصاد خواهد بود و توهم پشت‌میز نشینی و خود فرهیخته‌بینی را از بسیاری از جوانان ما می‌گیرد و آنها را به سوی بازار کار سوق می‌دهد.

متاسفانه در سال‌های تحریم، بخش درمانی کشور دچار اختلال شده بود. کمبود دارو و نبود کادر درمانی متخصص کشور را وادار به خصوصی کردن همه‌ی سیستم درمانی کرد.
از آن پس دکترهای شریف و میهن‌دوست ایرانی اقدام به تاسیس مدرن‌ترین بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها کردند و در مناقصه‌های وزارت بهداشت کشور تمامی ساختمان بیمارستان‌ها فروخته شد به سفیدپوشان کشور.
یکی از فواید این کار کم کردن حجم کادر درمانی و رفع تورم در این سیستم شد. هم‌اکنون زبده‌ترین کادر درمانی در زیر نگاه تیزبین دکترهای ایرانی و خارجی اقدام به درمان بیماران عزیز ما می‌کنند.
هزینه‌های درمانی کشور چند سالی است که شناور شده‌اند تا بیماران عزیز بتوانند بر حسب توانایی مالی خود از بهترین‌ها استفاده کنند.
کودکان کار دیروز کارآفرینان امروز
یکی از بحران‌های دوره‌ی قبل از توافق وجود تعداد بسیاری از کودکان کار در خیابان بود. این کودکان با کار خود هیچ کمکی به اقتصاد کشور نمی‌کردند و حتی در بسیاری اوقات تکدی‌گری می‌کردند.
درایت و تیزهوشی وزیر کار موجب شد این کودکان سرو سامانی بیابند. بر اساس همین طرح این کودکان از خیابان‌ها و مکان‌های عمومی جمع‌آوری شدند و وارد بازار کار شدند. وزیر کار از بودجه‌ی وزارت خود به همراه کمک از شرکت راه‌و ترابری آلمان که در ایران فعالیت می‌کند در یک اقدام انسان‌دوستانه و خیرخواهانه یک کارخانه تاسیس کرده‌اند برای کودکان با ساعات کاری بسیار کمتر از بزرگسالان و همچنین آنان را به تحصیل می‌گمارند تا در رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود آموزش ببینند و وارد مراحل بالاتر در جریان تولید کشور شوند.
بدحجابی یکی دیگر از مشکلات ما در دوره‌ی سیاه بود. اما با زیرکی وزارت ارشاد این امر امروزه حل شده است و دیگر مشکلی به نام حجاب نداریم.
سال ۱۴۰۱ شرکت طراحی مد «کلوین کلاین» درخواست کرد که وارد بازار ایران شود و به اقتضای سلیقه‌ی ایرانی اسلامی مردم اقدام به تهیه‌ی لباس زنانه کند.
تنها در یک سال این شرکت توانست مد اسلامی را به اوج قله‌ها برساند و دختران و زنان ایرانی نیز استقبال شایانی از این تولیدات کردند.
رهبر معظم انقلاب در پاداش این شرکت که مسله‌ی حجاب را در جامعه حل کرد انحصار تولید همه‌ی لباس زنانه را برای ۲۰ سال به این شرکت داد.
با وجود اینکه سال ۱۴۰۲ سال آزادی پوشش نام گرفت و هر نوع پوششی آزاد شد اما دختران معتقد ما به جای لباس‌های نامناسب از لباس‌های تولید داخل و اسلامی حمایت کردند.
اوضاع سیاسی
ایران جزیره‌ی ثبات و امنیت خاورمیانه شده است. ارتباط وسیع و دوستانه با همه‌ی جهان دارد و به جز چند دولت فاسد مانند چین و روسیه با همه‌ی کشورها روابط حسنه دارد.
۱۰ سال گذشته زمینه‌ی فروپاشی کامل اپوزیسیون خارج نشین بود و به لطف خدا تمامی گروه‌های ضد انقلاب به عمق ورشکستگی سقوط کردند.
بیشتر روزنامه‌نگاران و فعالین دانشجویی که بر اثر ناکارآمدی و تنگ‌نظری مسولان سابق به خارج رفته بودند، به آغوش ملت بازگشتند و اکنون در اداره‌ی امور کشور شریک هستند.
هرچند تعدادی از اعضای ضد انقلاب که دشمنی خود را با ملت و نظام هیچ‌گاه خاتمه ندادند هنوز هم در خارج از مرزها هستند و مکرر از جانب دستگاه دیپلوماسی ما درخواست استرداد آنها شده است.
در چند سال گذشته جمعی از خیال‌پردازان و خائنین به انقلاب اقدام به اغتشاش در میان کارگران کردند و موجبات کدورت این قشر زحمت‌کش را فراهم نمودند که آن هم به برکت وجود نیروهای پرتوان امنیتی و سربازان گمنام امام زمان در نطفه خفه شدند.
این مزدوران چشم‌های خود را بر پیشرفت‌های کشور بسته‌اند و ادعا می‌کنند نابرابری در اجتماع افزایش پیدا کرده است. جهش‌های اقتصادی کشور را نادیده می‌گیرند و مدعی‌اند که مردم را نجات می‌دهند.
همه‌ی این مشکلات در سایه‌ی شکیبایی ملت حل و فصل شده و می‌شوند.

«فقط چند شوخی بود با خوشحالین. اگر آرزوهایتان این است که متاسفم برای شما»
*استراوس یک شرکت اسرائیلی در بخش غذا است.

نوشته از بیژن بدون منیژه

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com