براساس نتایج یک نظرسنجی تازه که توسط «سی‌ان‌ان» و «او.آر.سی» اینترنشنال انجام و همزمان با مذاکرات مقامات ارشد ایران و آمریکا در سوئیس منتشر شد، نشان می‌دهد که ۶۸ درصد شهروندان آمریکایی از مذاکرات دیپلماتیک مستقیم با ایران حمایت می‌کنند.

همچنین براساس این نظرسنجی، کمتر از نیمی از آن‌ها که مورد پرسش قرار گرفتند، معتقدند که ۴۷ سناتوری که نامه هشدار آمیز‌ خطاب به مقامات ایران را امضاء کرده بودند، زیاده روی کرده‌اند و کمتر از ۴۰ درصد عقیده دارند که این نامه به روند مذاکرات آسیب زده است.

zarifkeryashton

همچنین در رابطه با مذاکرات اتمی ایران و شش قدرت جهانی، «محمدجواد ظریف» و «جان کری»، وزیران امور خارجه ایران و آمریکا به همراه «علی اکبر صالحی»، رییس سازمان انرژی اتمی ایران و «ارنست مونیز»، وزیر انرژی آمریکا صبح روز سه‌شنبه هفدهم مارس، در شهر لوزان مذاکرات خود را ادامه دادند.

در همین رابطه «جن ساکی»، سخن‌گوی وزارت امور خارجه آمریکا مذاکره روز گذشته مقامات ایرانی و آمریکایی را که حدود ۵ ساعت به طول انجامید، جدی، پرمحتوا و مشکل اما سازنده توصیف کرد.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com