299648_10151327780497200_1856058713_nفعالان در تبعید: وضعیت یونس عساکره، کارگر عرب اهل خرمشهر که در اعتراض به تخریب و جمع آوری دکه میوه فروشی اش توسط شهرداری این شهر، اقدام به خودسوزی کرده بود، پس از انتقال به بیمارستان طالقانی شهر اهواز، وخیم گزارش می شود.

بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید»، روز شنبه ٢٣ اسفند ١٣٩٣ ، یونس عساکره ، ۳۴ ساله و  تنها سرپرست خانوار، در اعتراض به تخریب دکه میوه فروشی اش به عنوان تنها منبع درآمد، در مقابل شهرداری این شهر با گالن بنزین اقدام به خودسوزی کرد که بعد از حضور مردم و ماموران آتش نشانی و فوریت های پزشکی، ابتدا به بیمارستانی در شهر خرمشهر  و سپس به دلیل شدت سوختگی به بیمارستان طالقانی شهر اهواز منتقل شد.

در همین رابطه وب سایت «صدای آبادان«، نیز در گزارشی از آبادان نوشت: روز پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳،  ماموران شهرداری آبادان برای متفرق کردن برخی دست فروشانی که در آستانه عید نوروز به سد معبر پرداخته اند درگیر شده اند.

این درگیری به دنبال افتتاح بازارچه ای برای ساماندهی دست فروشان شهر آبادان و نارضایتی دستفروشان در خصوص نوع تقسیم غرفه ها رخ داد.

روز پیش از این تاریخ نیز، جمعی از دستفروشان آبادانی در اعتراض به جمع‌آوری دکه ها توسط شهرداری آبادان و اجرای ناعادلانه این ارگان در واگذاری غرفه‌های بازار دستفروشان، تجمع کرده بودند.

اما درگیری زمانی رخ داد که شهردار آبادان در آیین افتتاحیه این بازارچه عنوان کرد با دستفروشان به شدت برخورد می شود.این گفته شهردار مورد اعتراض دست فروشان و در پی آن درگیری بین آنان و ماموران شهرداری شد.

با بالا گرفتن این درگیری و زد و خورد میان ماموران سد معبر و دستفروشان، مراتب به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد و عوامل کلانتری ۱۶ این شهر پس از حضور در محل اقدام به برقراری نظم و آرامش در این محل کردند.

اما در خرمشهر، فعالان محلی اعلام کرده اند که هجوم ماموران شهرداری به بساط دستفروشان بعد از دستور فرماندار این شهر صورت گرفته است.

«ولی اله حیاتی»، پیشتر جهت اتخاذ آنچه وی «تمهیدات برای کاروان‌های راهیان نور» می خواند، از شهردار شهر خواست تا موضوع تردد کاروان‌های راهیان نور و جابه جایی دستفروشان، اقدام جدی داشته باشند.

مجموع همه تنش های روزهای اخیر در آبادان و خرمشهر منجر به واکنش یونس عساکره، از طریق خودسوزی شده. او هم اکنون با ٧٠ درصد سوختگی در وضعیتی وخیم در بیمارستان سوختگی طالقانی اهواز بستری است.

تصویر ارسالی به کمپین از این جوان ۳۴ ساله:
خودسوزی دست فروش در خرمشهر . عساکره

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com