درخواست متفاوت یک هنرمند آبادانی از وزیر ارشاد کشور

با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد و انتصاب افرادی غیر هنری تیشه ایی شدن بر ریشه ی این تن تازه جان گرفته ی فرهنگ و هنر در این کشور ، اما با آمدن دولت یازدهم با شعار اعتدال ، تدبیر و امید و انتصاب «على جنتى» بعنوان وزیر فرهنگ و ارشاد ، امید آن میرفت که روندی رو به رشد در عرصه ی هنری به وجود آید. عده ایی بر این باورند که این اتفاق رخ داده و با گذر زمان نیز مسیر بهتری را طی خواهد کرد و عده ی دیگر نیز مخالف این نظر هستند و نا امیدانه به راه خود ادامه میدهند.

اما در بین انتقاد و درخواست هایی که از وزیر فرهنگ و هنر وجود دارد ، یک درخواستی متفاوت از هنرمند آبادانی به چشم میخورد.

(مرتضی دهداری پور) هنرمندی از شهرستان آبادان که در عرضه ی ادبیات و سینما فعالیت دارد ، در صفحه ی فیس بوک خود نامه ایی سرگشاده ایی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد منتشر کرده است.

دهداری ضمن تشریح وضعیت آبادان در قبل از انقلاب ، به روند رو به رشد در کشور و خاورمیان به واسطه ی نفت و از سوی دیگر بهبود وضعیت فرهنگ و هنر و پرورش هنرمندان نامی که بگفته وی در (حوزه ى تولید و صدور اندیشه و فرهنگ و هنر نیز شناسنامه اى جهانى دارد) اشاره کرد و در ادامه نوشته خود آتش سوزى سینما رکس را هزینه ى سنگینى دانشت که هیچگاه از حافظه ى فرهنگى پاک نخواهد شد.

وی با بررسی اتفاقات بعد انقلاب در آبادان از جنگ ایران و عراق ، انتخابات ۷۶ ، روی کار آمدن دولتِ نهم و دهم و رای اکثریت مردم در انتخابات ۹۲ به گفتمان تدبیر و امید«به گفته دهداری» مسیری کوتاهی را برای انتقاد از وزیر ارشاد طی کرد و این چنین نوشت :
(با گذشتِ بیش از یک سال از انتصاب جنابعالى ، کماکان فرهنگ و هنر در آبادان زیر چکمه ى مدیران پیشین لگدکوب میشود و بودجه هاى فرهنگى مانند هشت سالِ گذشته در خوشبینانه ترین حالت حیف و میل میشود.جناب آقاى جنتى بخش قابل توجهى از چهل و سه هزار و پانصد و سیزده رأى به دولت ، متعلق به جامعه ى فرهنگى و هنرى آبادان است که متاسفانه دولت تا به امروز پاسخگوى این اعتماد نبوده است)

(مرتضی دهداری پور) در انتها با درخواستی کمی عجیب و متفاوت از (علی جنتی) نامه ی خود را به پایان رسانید :
“آقاى وزیر لطفا مادامى که مدیرانِ دولت پیشین ، بر سَر اداره ى ارشاد ، انجمن سینماى جوان و انجمن نمایش آبادان ، سایه افکنده اند، به این شهر بودجه فرهنگى اختصاص ندهید.”

برای خواندن متن کامل نامه اینجا را کلیک نمایید :

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com